Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Amtus
Jeg står og skal købe en fladskærm 42" og regner i øjeblikket med en X20. Regner man med der sker meget nyt (udover designet) på de billige modeller så jeg bør jeg vente til de nye kommer i butikken?

Jeg skal mere eller mindre kun bruge skærmen som mediecenter for min bærbare...
Af Mysen
Amtus skrev:Jeg står og skal købe en fladskærm 42" og regner i øjeblikket med en X20. Regner man med der sker meget nyt (udover designet) på de billige modeller så jeg bør jeg vente til de nye kommer i butikken?

Jeg skal mere eller mindre kun bruge skærmen som mediecenter for min bærbare...
Så bør du løbe en LCD skærm med Full HD i stedet. Det fjerner risikoen for burn-in, og den bedre opløsning kan sagtens være handy til eksempelvis skrivebordet.
Af Beano
Nogen der har en ide om hvilket prisleje VT30 i 55" (eller 50") til at ligge på i DK ?

Altså bare cirka pris :)

Hvad lå forgængeren (VT20 50") på da den kom til DK?

På forhånd tak.

/Beano
Brugeravatar
Af MigSelv
trykkertor skrev:G20 bliver efterfulgt af G30.
GT20 bliver efterfulgt af GT30.

Et GT-apparat er et 3D-tv, mens G-20/30 ikke er 3D-tv.

Om vi tager erfaringerne fra sidste år, kan G30 forvæntes at ankommer foråret i perioden april-maj.
Prisen vil gå ned til omkring august-september, og gå videre nedover i løbet af efteråret-vinteren.
Så kører møllen forfra igen. Der bliver annonceret G40 der er ennu bedre. Prisen på G30 går ned, og vi vænter på G40.

Så konklusjonen er.
G20 er i dag meget meget godt billede for de penge det koster.
G30 kommer nu til foråret. Men så skal der betales nogle tusinde mere.
Om en vil have et G30 til en pris ikke så langt fra G20-prisen idag. Ja, så skal en altså vænte ca 1 år.

Det er kun rene spekulationer fra min side. Men baseret på erfaringer og observationer de sidste par år indenfor det her marked.
Der kommer ikke en ny G20/G30 serie, den erstattes af GT30.
Brugeravatar
Af radiomand
Der kommer ikke en ny G20/G30 serie, den erstattes af GT30.
Når MigSelv den var ny, hvor har du dog den info fra ??.
Brugeravatar
Af MigSelv
Info fra AV-Connection.
"• GT30 serien: Den længe ventede afløser til den ekstremt populære G20 serie. Den nye serie kommer kun i en version inkl. 3D. Panasonic GT30 vil som den store forskel udover 3D være slankere, endnu flottere design med tilslutningerne til siden og nedad - en længe ventet feature, som er med til at TV'et kan komme endnu tættere på vægen, der kun findes i GT30 og VT30 modellerne."
Af TheGreatGazoo
Ja, man ser da hurtigt hvor de har "lånt" det nye design :) Men ok, man kan vel efterhånden ikke finde et tv der ikke kører den der retro-glasbord-stil...
Brugeravatar
Af MigSelv
Det er da ikke en nyhed, den blev også brugt til PZ800 ( forøvrigt et dejligt tv ).
Af Mysen
Hehe, det er meget sjovt at kigge ned over specifikationerne på sådan en fætter.

"panel levetid: 100.000 timerPanel levetid 100.000 timer (lys+kontrast - 50%) (8 timer hver dag i 34år)"

eller

"m/sokkel"

:)

Og så følger der 2 par briller, wifi dongle og ikke mindre end 9 profiler med ...

Nå, men det ligner da lidt de priser, der kom på 2010 modellerne sidste forår. Hvis de altså er konkurrencedygtige hos ppradio
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7