Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Plasmanewbie
ReGaL skrev:Jeg har nu fået svar fra NemoIT

Mig:

Hej
Først ville jeg lige sige, super gode priser som I har på jeres hjemmeside!

Hvad er garantien på jeres LG fjernsyn (Plasma) når det ikke er en N (Nordisk) model som I sælger?
Her tænker jeg på Pixel fejl, og andre fejl der kan forekomme på plasma TV. Hvem ville foretage reparation på disse?

Mvh

Kasper Lager
Også skrev han tilbage:
takker for rosen. pris hænger sammen med udgifter, da vi satser på mængden og ikke det enkelte produktsalg

der er 2 års reklamationfejl i henhold til lovgivningen herom.

hvem der rep. kommer an på skaden.

nej. vi samarbejde bestemt ikke med det privatejet LG nordic. (det er for dyrt for både og og vores kunder)
Så jeg tør sku ikke at købe der fra, for han siger lidt i bund og grund der ikke er nogen pixelgaranti..
Så jeg har købt et 50PK750N hos justbuyit
Har modtaget mit LG 50 PK760 fra NemoIT og har valgt at tegne en 4 års forsikring hos www.securator.dk indeholdende 100 % pixelfejlgaranti samt ALL Risk forsikring til 800 kr. TV'et inklusiv forsikring er stadig billigere end et PK750N, så det var måske en løsning for andre, der overvejer at anskaffe dette glimrende tv :)
Af noxity
Denner skrev: Justbuyit har har via mail lovet mig at jeg ikke får problemer, så det regner jeg ikke med at jeg gør, dog fik jeg desværre at vide at det var bedst at jeg gemte original emballagen i 2 år ;;)

Det er ikke i orden, syntes jeg, at jeg skal ha' den enorme kasse fra mit 60" tv stående i 2 år og det står desuden ikke skrevet nogen steder at det er nødvendigt, i forhold til LG's garanti.
Det er lige så meget for din egen skyld. Hvis du selv skal sende TVet retur, så er det DIT ansvar at det bliver gjort forsvarligt, og der er originalkassen alt andet lige den bedste måde.

Philips kræver f.eks. at emballagen skal med retur hvis du får et TV som er DOA (dead on arrival). Det vil typisk sige at hvis det går i stykker inden for de første 14 dage, nogle gange 30dage.
Af malke
Lars E skrev:
malke skrev: Forsvandt summen ikke med tiden, som du beskriver på recordere.dk? ;;)
Jo bare rolig, men som jeg også har skrevet på recordere har skærmen en pixelfejl og skal ombyttes :)
Min skærm summer ikke mere selv med white wash på er den stille nu, der summede den helt vildt før.
Ah ja, det var dig med en pixelfejl - min fejl O_O
Troede at du byttede pga summen ;)

TV'et har stået tændt siden kl.8 i morges, jeg er lige kommet hjem fra træning - og jeg ved ikke om jeg bilder mig det selv ind, men jeg synes allerede at summen er blevet mindre ;;) eller om jeg er blevet vant til den allerede.

Fortsættelse følger..
Af Denner
noxity skrev:
Denner skrev: Justbuyit har har via mail lovet mig at jeg ikke får problemer, så det regner jeg ikke med at jeg gør, dog fik jeg desværre at vide at det var bedst at jeg gemte original emballagen i 2 år ;;)

Det er ikke i orden, syntes jeg, at jeg skal ha' den enorme kasse fra mit 60" tv stående i 2 år og det står desuden ikke skrevet nogen steder at det er nødvendigt, i forhold til LG's garanti.
Det er lige så meget for din egen skyld. Hvis du selv skal sende TVet retur, så er det DIT ansvar at det bliver gjort forsvarligt, og der er originalkassen alt andet lige den bedste måde.

Philips kræver f.eks. at emballagen skal med retur hvis du får et TV som er DOA (dead on arrival). Det vil typisk sige at hvis det går i stykker inden for de første 14 dage, nogle gange 30dage.
Jeg skal IKKE selv sende tv'et retur, det er nemlig hele ideen med at købe en N model der er omfattet af LG's Danske garanti, hvor de kommer og afhenter og står for fragten tur retur ved defekter.

Ved godt at tv der er skal retur ( fortrudt køb ) eller ombyttes pga DOA, skal tilbage i original emballage, men det er inden for de første 14 dage.

Men "back on topic" det var sådan set ikke det der var "problemet" men det at LG åbenbart ikke har styr på hvordan der garanti fungerer og at de melder ud i øst og vest når man kontakter dem for at gøre brug af den lovede pixel garanti.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7