Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af holmme
Hej

Er der ejere af Panasonic TX-P50VT20E som kan høre plasma buzz? Jeg sidder 3m fra mit og kan altid høre det meget tydelig under alle forhold.

Mvh holmme
Af vest
Det lyder ikke normalt, synes faktisk VT20 er lav støj... Prøv at kontakte din forhandler og spørg.
Af holmme
Problemet er at skærmen har været afsted på servicecenter og blivet tjekket. De har ikke oplevet problemet. Så det kunne godt gå hend og blive svært at overbevise om at der er et problem.
Af kennethdoej
Har haft et panasonic v20 dog ikke vt20, men oplevede samme problem som dig, kunne også sidde 3 meter fra skærmen og høre buzzen :-( specielt ved lyse scener var det slemt. Afleverede fjernsynet tilbage efter 8 dage.
Af holmme
Har det svære købt i en butik og ikke på nettet. Har derfor ingen returret.
Den fejl gør man kun en gang.
Af trykkertor
Hvad med at få en Panasonic-tekniker hjem til dig for at høre lyden.
Sjelden de klarer at få samme indtryk på et værksted, som hjemme i en stue.
Det ville jeg bede om.
Af sørenk
jeg har skrevet i en anden tråd en mulig løsning på at minimere buzz lyden.. prøv at sætte et lagen eller andet på væggen bag fjernsynet, jeg har sadt et lagen på væggen bag min plasma, har en panasonic G20, buzz lyden er minemeret. det er åbenbart noget med refleksion fra væggen, altså kan stadigvæk høre det, men det er ikke nært så højt længere.
Af Expert Jyderup
hvor er det købt henne og hvor gammel er det tv? De fleste forhandlere har normalt også returret, også selvom de ikke er forpligtet som over nettet.
Af mactight
Hej

Jeg kan tilslutte mig dit problem. Det er dog noget der er kommet med tiden. Nu er jeg dog ikke helt sikker på definitionen af Buzz. Jeg hører både en summen og lidt der lyder som et trafo problem, som øges når lysstyrken af billedet øges. Det kan høres ved normal TV kikkeri i 2-4 meters afstand. Jeg var eller imponeret af lavt støj niveau i starten. Jeg vil kontakte forhandler NB-radio i Roskilde og se hvad de siger.
Af JesperAndersen
- netop NB radio i Roskilde har ( eller ihvertfald har haft :) ) en rigtig fin service, hvor de bla. sendte deres egen tekniker ud på adressen for at fejlsøge. Prøv at kontakte dem derom.

MVH
Jesper
Af josas
Jeg tillader mig at tilslutte mig tråden, selvom mit TV hedder G20 og ikke VT20. Er der kloge hoveder derude som har erfaringer med, om montering på væggen kan afhjælpe problemet - altså reducere buzz?
Af JensE
Jeg har et TX-P50V20E som er ca. 13 måneder gammelt, og meget lyse billeder/høje mængder af hvidt i billedet resulterer nu i høj buzz lyd fra panelet. Problemet er opstået hen over tiden, og er nu så udtalt at buzz let kan høres ved volumen 10 på ca. 3 m afstand.
Panelet har altid været væg-hængt, så jeg ved ikke om problemet bliver større/mindre af at sætte det på fod.

Jeg kontaktede HIFI klubben i Lyngby hvor jeg har købt det, og de vedkendte at det ikke er normalt med så meget buzz fra panelet, og bad mig om at komme ned i butikken med det. Nu tager man ikke "bare" en 50" fladskærm under armen, og kører ned i en butik med det. Jeg spurgte til om en medarbejder kunne komme forbi mit hjem som ligger ca. 3 km fra butikken, og høre om panelet støjer unormalt meget.
Men den slags service tilbyder HIFI klubben ikke. Der kunne oprettes en sag og panelet kunne afhentes til reperation, men det har jeg ikke meget lyst til, medmindre jeg har en klar formodning om at der er noget galt med det. Jeg spurgte til en decibel-måler til udlån, og medarbejderen i butikken nævnte så, at der findes en db-måler i deres butik på Åboulevarden, som kan lånes mod et mindre depositum. Jeg tror at det bliver næste step, for buzz må være mere end de 6 db som er Panasonics tolerance.

Jeg tror at jeg betaler lidt mere for den næste fladskærm, og handler et sted hvor man kan få en bedre service!

Og det er drøn-ærgeligt, for billedet er bare suverænt på den skærm...