31 jan 2012, 13:43
Jeg har et TX-P50V20E som er ca. 13 måneder gammelt, og meget lyse billeder/høje mængder af hvidt i billedet resulterer nu i høj buzz lyd fra panelet. Problemet er opstået hen over tiden, og er nu så udtalt at buzz let kan høres ved volumen 10 på ca. 3 m afstand.
Panelet har altid været væg-hængt, så jeg ved ikke om problemet bliver større/mindre af at sætte det på fod.
Jeg kontaktede HIFI klubben i Lyngby hvor jeg har købt det, og de vedkendte at det ikke er normalt med så meget buzz fra panelet, og bad mig om at komme ned i butikken med det. Nu tager man ikke "bare" en 50" fladskærm under armen, og kører ned i en butik med det. Jeg spurgte til om en medarbejder kunne komme forbi mit hjem som ligger ca. 3 km fra butikken, og høre om panelet støjer unormalt meget.
Men den slags service tilbyder HIFI klubben ikke. Der kunne oprettes en sag og panelet kunne afhentes til reperation, men det har jeg ikke meget lyst til, medmindre jeg har en klar formodning om at der er noget galt med det. Jeg spurgte til en decibel-måler til udlån, og medarbejderen i butikken nævnte så, at der findes en db-måler i deres butik på Åboulevarden, som kan lånes mod et mindre depositum. Jeg tror at det bliver næste step, for buzz må være mere end de 6 db som er Panasonics tolerance.
Jeg tror at jeg betaler lidt mere for den næste fladskærm, og handler et sted hvor man kan få en bedre service!
Og det er drøn-ærgeligt, for billedet er bare suverænt på den skærm...