Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MigSelv
kskruger skrev:Der er ingen som skriver om, hvilken tykkelse disse nye skærme fra Panasonic er. En ting, at de har ændret designet så de ser flotte ud, men når man kun ser dem ligepå, kunne man godt ha den tanke, at de stadige er 7-9 cm tykke og dermed stadige er langt bagefter Samsung og LG på det punkt.
Hellere bruge knowhow på teknikken, fremfor et kapløb om 3 eller 7 cm tykke skærme.
Af Kratz
MigSelv skrev:
kskruger skrev:Der er ingen som skriver om, hvilken tykkelse disse nye skærme fra Panasonic er. En ting, at de har ændret designet så de ser flotte ud, men når man kun ser dem ligepå, kunne man godt ha den tanke, at de stadige er 7-9 cm tykke og dermed stadige er langt bagefter Samsung og LG på det punkt.
Hellere bruge knowhow på teknikken, fremfor et kapløb om 3 eller 7 cm tykke skærme.
Der må jeg erklære mig helt enig!
Forstår simpelthen ikke hvorfor det er så vigtigt en skærm er 3-4 cm dyb fremfor 7-9 cm dyb.
Af Colt
Syntes ikke man kan sætte det sådan op!
For mig betyder det meget om tv'et er 1-3 cm eller 7-10 cm..
Man kan ikke diskutere at panasonic ved hvad det laver når det kommer til billed kvalitet..

Men jeg som forbruger styrer i en stor bue rundt om dem da jeg ikke mener at i år 2010-2011 at et tv bør være så stort i røven..

Men det er jo smags sag.. Som design jo altså nu engang er.
Af kskruger
Der vil jeg give Colt ret. Men heldigvis skal man jo hellere ikke vælge imellem god billedekvalitet eller tynde skærme. Da både Samsung og LG har så tydeligvis bevist, at de kan begge dele.
Senest rettet af kskruger 6. jan 2011, 18:05, rettet i alt 1 gang.
Af Colt
@kskruger

præcis!
Af DanK
Til gengæld er lyden i de "tynde" skærme så ringe at man dårligt kan se nyheder på dem. De kræver som minimum en soundbar, eller lyd over anlægget.

Dan
Af Colt
Var da en sjov udtale.. Da stort set alle panasonic får præcis samme anmeldelse på lyd som Samsung og LG gør.. Selvom de er dobbelt så tygge i røven :)

tag bare g20 mod 7705 eller hvilken anden model fra anbefalinger. Som har været igennem testen på denne side.
Af kskruger
DanK skrev:Til gengæld er lyden i de "tynde" skærme så ringe at man dårligt kan se nyheder på dem. De kræver som minimum en soundbar, eller lyd over anlægget.

Dan
Passer ikke helt, min Samsung 50B850 har ganske fin lyd til alm. tv udsendelser. Til film og musik, bruger jeg alligevel mit surr. anlæg. Og jeg gik fra et Panasonic 42PZ85 inden jeg købte min 50B850.
Senest rettet af kskruger 6. jan 2011, 18:19, rettet i alt 1 gang.
Af DanK
Colt skrev:Var da en sjov udtale.. Da stort set alle panasonic får præcis samme anmeldelse på lyd som Samsung og LG gør.. Selvom de er dobbelt så tygge i røven :)

tag bare g20 mod 7705 eller hvilken anden model fra anbefalinger. Som har været igennem testen på denne side.
Nu kan jeg jo kun vurdere ud fra mine egne oplevelser, og der synes jeg at de er ringe.

Dan
Af Senic
Colt skrev:Var da en sjov udtale.. Da stort set alle panasonic får præcis samme anmeldelse på lyd som Samsung og LG gør.. Selvom de er dobbelt så tygge i røven :)

Så har du ikke hørt en v20/vt20 - bevares lyden er ikke prangende - men ganske ok for en fladskærm.
Af THM
jeg er også lidt træt af at høre at en 8cm dyb skærm er tyk, det syntes jeg virkelig ikke den er...
syntes dog ikke lyden i min G20 er bedre end lyden i min kammerats LG pk950n, som er lidt tyndere...
syntes godt om at der er et designmæssigt alternativ til LG og samsung.
efter min mening er pana V20 og samsung c7705(plasma) sirka lige pæne, de har bare hver deres stil, og jeg kan lide begge... rart ikke at være kræsen ;)
Brugeravatar
Af KristofferA
Er det ikke lidt underligt at vi ikke har hørt noget om brug af den Kuro teknologi de købte i sin tid?

Desuden også mærkeligt at der ikke er nogle LCD TV med Local Dimming med...
Brugeravatar
Af David Munch
KristofferA skrev:Er det ikke lidt underligt at vi ikke har hørt noget om brug af den Kuro teknologi de købte i sin tid?

Desuden også mærkeligt at der ikke er nogle LCD TV med Local Dimming med...
Det er jo ikke sikkert de har kunne indkorporere teknologien. Og ellers er det jo også lidt mystisk hvis de ville sige de brugte andet end deres egen teknologi anyway..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7