Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Johnoc
Ser sgu godt ud!

Jeg var virkelig tæt på at købe samsungs 50 " 2010 model fra 7000 serien her for et par dage siden, men tænkte jeg lige ville se hvad de præsenterede på CES. Nu tror jeg sgu jeg venter på de kommer til DK og så bliver det nok enten 7000 eller 8000 for mit vedkommende. Kan godt lide det de har gjort ved designet og lyder også godt med en browser.
Brugeravatar
Af Princesslea
Jeg har set at der er en Samsung mand - ved du eller andre noget om, om det igen bliver 7-seriens plasma til dk eller om det bliver 8-serien eller begge?
Og hvornår kom den på markedet sidste år, så jeg ved hvor længe jeg måske skal vente...? :)
Af Rod1983
nøøøj hvor er de lækre ;)... samsung kan altså det der :P
Af Senic
Ja det er totalt lækre og billedkvaliteten sikkert også!!! Håber de har fået styr på deres buzz som har plaget dem de sidste 2 år...
Af trykkertor
Unskyld. Men er det kun mig der synes Samsung sit design er helt ens med sidste års?
Mange her der skriver at de godt kan lide designet, men jeg kan altså ikke se nogen forskel.
Den plasma der er på billedet mener jeg er rimelig ens med den 2010 63" der hænger på min væg.
Af noxity
Ved plasma er der ikke lige så stor forskel som på deres LED modeller.

Den største ændring i designet er at rammen er blevet markant mindre. Her har det åbenbart ikke været muligt at barbere lige så meget væk på plasma modeller som på LED modeller. De sidstnævnte skulle jo være nede på 0,5cm ramme, hvilket jo er MEGET lidt.

Men selv på plasma modellerne er rammen blevet så meget mindre, at de har kunne klemme én ekstra tomme mere ind, uden at selve rammen er blevet større. Du har altså de samme ydre mål, men én tomme større billede. Det er vel meget godt, specielt taget i betragtning at Samsung i forvejen har førertrøjen på hvad angår design :)
Af Senic
Føretrøje og føretrøje - er vel en smagssag ? Synes nu specielt LG men også Sony og Sharp er godt med ?
Af Insignia
jeg kjøpte min PDP 7705 for 2 måneder siden...De nye ser ganske lit ut..spesielt D7000 serien. Noen som har hørt om at vi som har 7705 får en oppdatering på Apps slik at vi også for internett browser på våres tv?
Brugeravatar
Af KristofferA
Der er i hvert fald ingen tvivl om hvilken skærm der er den flotteste næste år! Det rammeløse design er ret imponerende! :)
Af Colt
ja syntes godt nok også de er flotte.. Minder dog meget om de sidste modeller fra LG.. Ikke at jeg har noget imod det :)

Ville gerne se alle disse tv 90* grader midten så man kunne se hvor store de er i røven og hvilken vej stikkende vender. Så flere billeder!
Af trykkertor
Jeg er så på den anden side.
Rammeløst design er ikke lige noget for mig at se film på.
(Ja det er smukt på væggen når tv er slukket)

Men i de 8-9 år jeg har styret på med hjemmebiografprojektorer. Så går vi meget op i sort maskering omkring billedet. Mange lerred var i starten kun hvide, uden sort kant. Vi mækert hurtig en "forbedring" af billedet når vi fik sort kant omkring billedet. En får en opplevelse af meget bedre billede.
Det sidste nye inden biograflerred for hjemmet er dem hvor en kan skubbe maskeringen så den tilpasser sig 16:9 og 21:9, alt efter hvilken film der spiller.
Så at kliste op et fjernsyn uden ramme, eller med tynd ramme, på en lys væg, vil altså give dig oplevelsen af dårligere billede, en om der var en mørk maskering rundt.

Og den 4-bens foden Samsung startet med sidste år. For mig er den bare tosset.
Mindre om nogle møbler/stoler der blev solgt i 60-erne eller 70-erne.
Men alle har jo ret til sin smag.
For min del er bare Samsung lidt på vej bort i fra min smag for tiden.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 30