Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jknielsen82
Hejsa

Jeg har set mig varmt på et Samsung c7705 50" Plasma tv, da jeg synes det har et super godt billede samt lækkert design.
Var idag et smut forbi Fona hvor jeg tilfældigvis så samme model, dog i LED istedet for Plasma!!
Da dette fjernsyn også havde et utroligt flot billede er jeg nu lidt i vildrede om jeg skal tage et plasma eller et LED....
Vil gerne det bliver et 50" men det kan kun fås i plasma, hvorimod LED "kun" er 46". Kan se den dog findes i 55" men det er lige en tand for dyrt til mig.
Håber på lidt hjælp herinde...
Af Nicklas A
Hvad skal du bruge tv´et til?
Har du computeren tilsluttet hele dagen osv?
Af Jknielsen82
Jeg har ikke koblet computer til. Det skal primært bruges til at se tv på. Samt film (bluray & DVD). Muligvis spille lidt PS3 på den i ny og næ
Af Nicklas A
så kan du roligt anskaffe dig et plasma.. Jeg har selv lige anskaffet mig et plasma og synes det er rigtig godt.. Du skal dog være opmærksom på om du sidder i et meget lyst rum eller hvordan.. Nogen plasma har meget genskin nemlig..
Af Mysen
Jeps det er rigtigt, men i dette tilfælde er Plasma'en bedst til at håndtere lyset pga. den coating der er lagt i fronten.

Der er lavet tests af både PS50C7705 og LED-storebror UE46C8705, som ligner meget UE46C7705 i billede. Tjek dem herinde.
Desuden er der lavet en udmærket brugertest fra en, der har købt begge skærme.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=16679

PS50C7705 vinder i alle tests. Stol ikke på det du ser i butikkerne. Det er så forskelligt, hvordan billedet ser ud derinde ifht. hvad du får med hjem.