Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa folkens

så skal nybegynderen have hjælp igen

vi har idag hentet et panasonic 46VT20

og det har et flot billede

men men nu har vi haft naboen og mine forældre her over

og alle sidder med en følelse af at billede er dobbelt man kan ikke se det direkte ved ikke om det giver mening
men man sidder og bliver træt i hoved ondt i øjnene og let kvalme det gælder alle der har set på billede

vil sige det føles lidt som at se på 3D billede i en meget mild for unden briller
men som sagt billede står flot men ja :)
skal prøve at uddybe senere vis det ikke helt giver mening for jer

men ikke noget jeg har oplevet før

har vi valgt for stor skærm 46" på ca 3m afstand

er det et spørgsmål om tilvending

er det indstillinger har gået listen gennem fra kalibreringen på anmeldelsen her på siden og skulle mene den er i skabet

om jeg ser DVD eller SD signal så sidder man med samme fornemmelse om det er gammel sort hvid film eller nyhederne

håber jeg bare har overset nogle indstillinger :)

alle ideer og hjælp er meget velkommen
Af BrianH
Hvis det er som du skriver, er der noget i vejen med enten tv'et eller jeres øjne. Uanset hvad det er, synes jeg du skal aflevere det tilbage, hvis du sidder med fornemmelsen af ikke at være glad for det.

Retur med det, og lav en aftale med f.eks. hifi klubben om at teste LCD og Plasma tv i deres prøverum som de har indstillet korrekt, for at se om du ser "dobbelt" på den ene, anden, eller begge.
Af THM
har hørt noget lignende før når folk er gået fra crt til en noget større fladskærm. det kan være et spørgsmål om tilvænning, men er svært at svare på når man ikke selv har set det.
er det med det samme eller først efter at have set tv et stykke tid i får fornemmelsen?
Brugeravatar
Af MigSelv
Har du sat 2d til 3d konvertering til?
Der skal ikke være dobbeltbilleder, uanset størrelse eller afstand, med mindre konvertering til 3d er aktiv.
Konverterings featuren er til stede i VT20 serien under 50".
Senest rettet af MigSelv 30 dec 2010, 20:50, rettet i alt 1 gang.
Af hdmi
IFC giver et kunstigt look, så slå den fra.
Af Killroy
sorry vi havde lige lagt os for at få ro i hoved igen

jamen vi er glade for skærmen

men ved ikke om i bruger briller nogen af jer men det er som når men er hos optikeren og styrken ikke passer helt på begge glas

og nej 3D er slået fra :P
Af Killroy
lige et tillægs spørgsmpl

hvad gør sidegardiner ??

og hvad gør super opløsning ??

IFC er slået fra

skulle have sat opsætningen som anbefalet på anmeldelsen
Brugeravatar
Af MigSelv
Sidegardiner er ved 4:3 format, her anbefales de lysegrå af slagsen ( Pana's opsætning ).
Af Killroy
ahh ok tak migselv for den ;) lyder sku meget godt når man skriver det

min mor mente det måtte være lige som i biografen når gardinerne blive kørt for efter forestillingen :P
Af netfors
Hvad størrelse skærm havde I før?
Jeg gik fra en 37" til en 50". med samme sidde afstand.
I starten syntes jeg nærmest billedet så kunstigt ud, som om alt var optaget med et billigt video kamera.
Denne fornemmelse forsvandt i løbet af nogle dage!
Jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre. Men jeg kan forestille mig, at hvis man går fra et 28" CRT til et 46", kræver det lidt tilvænning!! ;;)
Af Killroy
gik fra en CRT 32 til en plasma 46

så giver også helt klar det en del af skylden :)

for jamen billede står super godt lige nu køre der stig larsen på dr1 med mørke og dystre sener som man bare kan se dybten i

så tror det er en kombination af tilvendning og at finjustere efter personelige ønsker
syntes den er lidt farvet stærk med det anbefalede setings her inde fra
Af Killroy
nogen der har erfaring med harald nyborgs væg beslag

har købt et i dag til 250kr hvilket jo er MEGET billigere end jeg syntes alle andre skal have

men er det så også noget skidt ?
det virker umiddelbart stærkt og robust
Brugeravatar
Af MigSelv
Vægbeslag fra Harald N. fejler intet, men de er lidt mere "klodset". Tv kommer lidt længere væk fra væggen ( bruger et HN beslag i soveværelset, her er fordelen, at 2 sat. receivere kan placeres bag tv'et ).
Af Killroy
ok fint

så man kan roligt bruge det til der er råd til et af de lidt dyre og smartere på et tidspunkt :)