ErikUkendt skrev:Jeg er normalt meget kritisk med billeder, men ser heller ikke noget til problemet.
Bruger Professionel 1, Gamma 2,4 og ECO Off.
-iøvrigt kunne jeg aldrig finde på at se TV i et rum uden lys, da jeg finder det meget ubehageligt for øjnene. Så jeg har en lampe ca. 1 meter på hver side af skærmen, således at lyset ikke rammer skærmen.
Det er korrekt, mit tv 50g20 har også 'floating black(s)', hvilket kommer til udtryk som "levende sort" ved 16:9 film eller hvor der er bjælker på filmen. Det levende sorte kan beskrives som en sort baggrund, hvor man kan se et "virvar" af pixels i grønne og røde farver, som om tvet blander sort; men hvor det ikke helt lykkes. Ser man eks. et tv-program hvor billedet ikke fylder helt i top/bund, da Overscan er slået fra, ser jeg det ved at den sorte baggrund i filmen/serien nærmest forsætter i den sorte baggrund i bjælkerne. Men jeg har også kunnet konstatere, at det forekommer ved forskellige kilder og nogle gange er det ikke præsenteret på bjælkerne!?!
En kammerat smed sin xbox med black ops på skærmen forleden og ved loading med helt sort baggrund var det som om, at sort nærmest angreb os med grønne og røde pixels, men der var intet i spillet. Går du tæt på plasma-skærmen vil du også opleve skærmen lyse pixels som "levende"; men du ser ikke på kigge-afstand.
Hvad det skyldes må en ekspert forklare. Det generede mig lidt i starten fordi jeg var opmærksom på det. Kan jeg leve med det? JA, det kan jeg godt. Eller jeg bliver nødt til det for jeg får så meget andet ved den her skærm, som er godt. OG næsten alle skærme har issues, både på det subjektive- og objektive niveau. Og ja, min skærm har banding, plasmastøj og floating blacks til gengæld har jeg en næsten total lydløs skærm uden buzz, og uden skyggen af linebleed og rentention, og så til 8000 kr!!
Mvh. Martin
P50G20E, SC HTB-500, WDTV LIVE (moderated med b-rad), 4TB WD HD, PS3 320GB, og så et liv ved siden af...