Log ind med sociale netværk
22 dec 2010, 23:15
Hey
Jeg har netop linket til denne side fra Forbrug.dk, i en anden tråd. Men den passer også her;
http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-sv ... C17BA5E852
>Spørgsmål:
Jeg har bestilt nogle varer over internettet. Jeg betalte med mit Dankort, og alle pengene er trukket fra min konto. De to af varerne modtog jeg meget hurtigt, men den tredje er endnu ikke dukket op.
Hvor længe skal jeg vente på den, og hvad gør jeg, hvis den aldrig dukker op?
Svar:
Ifølge reglerne for fjernsalg (postordre, e-handel m.v.), har firmaet en frist på 30 dage til at levere i, hvis der ikke er aftalt noget andet. Hvis varen ikke er dukket op inden de 30 dage, eller til den aftalte tid, har du ret til at hæve købet.
Hvis firmaet ikke af sig selv tilbagebetaler beløbet, skal du rykke for dine penge. Hjælper det ikke, kan du få banken til at føre pengene for den ikke-leverede vare tilbage til din konto.
Hvis de tre varer hører sammen, er hele leveringen mangelfuld, og du har ret til at hæve købet for alle tre varer.<
Håber det kan hjælpe
Jeg har netop linket til denne side fra Forbrug.dk, i en anden tråd. Men den passer også her;
http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-sv ... C17BA5E852
>Spørgsmål:
Jeg har bestilt nogle varer over internettet. Jeg betalte med mit Dankort, og alle pengene er trukket fra min konto. De to af varerne modtog jeg meget hurtigt, men den tredje er endnu ikke dukket op.
Hvor længe skal jeg vente på den, og hvad gør jeg, hvis den aldrig dukker op?
Svar:
Ifølge reglerne for fjernsalg (postordre, e-handel m.v.), har firmaet en frist på 30 dage til at levere i, hvis der ikke er aftalt noget andet. Hvis varen ikke er dukket op inden de 30 dage, eller til den aftalte tid, har du ret til at hæve købet.
Hvis firmaet ikke af sig selv tilbagebetaler beløbet, skal du rykke for dine penge. Hjælper det ikke, kan du få banken til at føre pengene for den ikke-leverede vare tilbage til din konto.
Hvis de tre varer hører sammen, er hele leveringen mangelfuld, og du har ret til at hæve købet for alle tre varer.<
Håber det kan hjælpe
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto