kJERUM skrev:PhDream skrev:Der er noget MEGET galt med den anmeldelse.
1. De skriver, at der er problemer med artefakter i billedet pga. for høj skarphed, og derfor skal man skrue ned for skarpheden med 20%. MEN i deres egne indstillinger er skarpheden skruet ned til hhv. 46 og 43, hvor den som standard står på 50/50. De har i hvert fald ikke skruet ned med de 20%.
2. De har sat "Color Gamut" til WIDE. Dette er forkert, da det giver for overmættede farver. Ud over dette, har de skruet op for farveindstillingen til 55.
3. De har sat brightness til 55. Dette er alt, alt for højt og giver et alt for udvasket billede.
4. Sat "Tint" til R8, dvs. forstærket den røde farve. Dette, sammenholdt med nr. 2 vil give nogle sindssygt varme farver, som er helt forkerte.
5. Kontrast til 98? Seriøst?!
Enten ved disse folk ikke hvad de snakker om, eller også er deres måleudstyr i stykker. En person, der nogenlunde ved hvordan et korrekt billede ser ud, vil selv uden måleudstyr kunne se, at ovenstående indstillinger er helt forkerte. Ikke underligt, at de skriver om en eller anden "Color Shift", når de har lavet så meget ged i farverne.
Jeg ville holde mig langt væk fra de indstillinger. Har selv et PK250, som har samme panel som PK550, og kan slet ikke se hvordan de indstillinger vil kunne give et "korrekt" billede.
Det var rart med noget god input!
Har du pr gefühl indstillet dit, eller du har skelet til 950 anmeldelsen?
Jeg synes der figurerer forskellige forklaringer omkring panelerne i PK serien... Thx profilen er for mig ligegyldig, det samme gør sig gældende med det rammeløse design.... Det eneste jeg ønsker er at tv der formår at levere tilfredstillende farver i nattetimerne...
Jeg har skelet lidt til anmeldelsen af 950. Der har man skruet ned for den røde farveintensitet og det er netop hvad jeg oplevede på mit tv - at der var lidt rødt farvestik.
Ellers er jeg overvejende glad for tv'et. Man får en del for 10K. På nogle punkter er tv'et bedre end Panasonic G20 og S20, bl.a. farver, bevægelse, fosforslør, opskalering af SD signaler. Synes også at HD ser bedre ud, men det kan være fordi det er 60" ift. 50".
Endnu et plus: der er ingen pixelfejl. Lidt imponerende ift. at det er den billigste model i serien.
De eneste steder, hvor den halter bagefter, er sortniveau og retention. Sortniveau er ikke på S20/G20 niveau. Retention kan ses hvis man kigger efter det, hvor det på Pana reelt ikke eksisterer.
Til gengæld lider den ikke af banding, som var et stort problem på S20. Line bleed er også minimalt. Summen er der også, men på alm. plasmaniveau - dvs. ikke noget unormalt.
Der er en del genskin, men under kontrollerede lysforhold får man et lækkert billede. Hvis du kan finde 250'eren, vil du med garanti få et lige så godt tv, når du nu ikke har brug for div. "features".