Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

overvejer kraftigt denne forsikring igennem securator til 799 kr. både for de 4 års forsikring og så fordi at jeg lige har købt en LG PK550N som er min første plasma skærm og som jeg skal bruge meget til spil.

· 4 års service på kundens adresse (for skærme gælder også et låne-tv i skadesperioden)
· 4 års 100 % garanti på alle tekniske fejl
· Ingen selvrisiko
· Ved totalskade får kunden - uden selvrisiko - et nyt produkt, der svarer til det oprindelige
· Pixelgaranti på alle produkter som indeholder skærm - uanset størrelse.
· Burn in-garanti (fastbrændte billeder) på alle produkter som indeholder skærm - uanset størrelse.
· Slitage på fjernbetjening.
· Samtlige servicebesøg udføres af lokale SECURATOR-teknikere.
· Kunden vil opleve en kort reparationstid, da varen køres direkte fra kunden til værkstedet. Dermed kan en reparationstid, som før ville tage fire uger, nu nedbringes til under to uger.
· SECURATOR er ved kundens side under hele forløbet, og holder kunden orienteret og tryg!

Når skaden er anmeldt, så kommer der en uddannet tekniker fra lokalområdet ud på din adresse for at hente det apparat, som er i stykker. Samtidig installerer teknikeren et midlertidigt erstatnings-apparat, som du naturligvis beholder indtil dit eget apparat er repareret.

Hvis skaden kan rettes og apparatet gøres fuldt funktionsdygtigt igen, så kommer teknikeren tilbage med apparatet til din adresse og bytter tilbage. Hvis skaden er så alvorlig, at apparatet ikke kan laves, så får du i stedet et nyt tilsvarende apparat som erstatning.

hvad synes i er det ikke pengene værd ?
Af BrianH
Hvis firmaet er til at stole på, og dit tv går i stykker, så er det pengene værd :)

Hvis det er Opfindsomme Ali der har lavet en hjemmeside og en kontrakt med ærlige Egon der er gør det selv-elektronikmand, så skal du nok være forsigtig :)

Prøv at gogle firmaet, hvis du ikke kender det (jeg gør ikke).
Shooter DK skrev:overvejer kraftigt denne forsikring igennem securator til 799 kr. både for de 4 års forsikring og så fordi at jeg lige har købt en LG PK550N som er min første plasma skærm og som jeg skal bruge meget til spil.

· Burn in-garanti (fastbrændte billeder)
På baggrund af de 3 momenter vil jeg sige JA!
Køb forsikring.
Har lige nu opdaget her hjemmet at jeg måske har brændt mit plasma.
Efter et par uger med for meget Need For Speed Hot Pursuit, og for lidt almindelig tv og filmkikkeri.
Så opdaget jeg i aftes at jeg har TV-Avisen med et speedometer nede på skærmen, og en våbenbeholdning på den andre siden.

Nu har jeg kørt mit tv i 15 timer med dynamiske film, men har stadig et lige så tydeligt speedometer på skærmen.
Så en sådan forsikring ville vært min redning nu. Men det har jeg altså ikke tegnet.

Plasma, spil, og burn-in er gode momenter for at købe en Securatorforsikring.

(Er der nogen der ved om spil og burn-in ville blive dækket? Eller er det kun sådan noget om en glemmer sin skærm på tekst-tv, rejser på ferie, og kommer hjem til burn-in?)
Af ozong
Jeg har haft de samme tanker som dig og er nået frem til at det kunne betale sig, vælg evt. en ikke N model og spar lidt penge når nu du sikrer dig med en forsikring. Jeg mener dog at forsikringen ophører ved totalskade af apparatet, men så bør man vel kunne tegne en ny eller?

Glæder mig til at høre hvad andre tænker =)
Af ozong
Spurgte faktisk securator vedr. dækning ved eks spil på xbox m.m. Se svaret herunder:
Hej Otto,

Selvfølgelig dækker Securator Burn-in’s.
Alle plasmaskærme får som regel en antydning af Burn-in, især i starten.

Dette plejer at forsvinde af sig og ellers kan man lade den stå et stykke tid tændt med ”sne” på skærmen. (antennestik taget ud)

Ved misligeholdelse forstås at man f.eks. bruger den i erhvervsmæssigt øjemed.
Hvis den står i et firma og kører eksempelvis TV2 NEWS døgnet rundt.

At børn bruger den til blandt andet at spille X-BOX på, går selvfølgelig ind under almindelig brug.

Med venlig hilsen

Martin Madsen
Service/Call-center
Securator A/S
Borgergade 28
7323 Give
Tlf: +45 70220730
Fax: +45 70220733
Web: www.securator.dk

Af Shooter DK
ved at flere hjemmesider som f.eks. fladskærmsshoppen.dk og justbuyit.dk og sikkert flere sælger forsikringer igennem dette firma så tror de er til at stole på, men lige meget nu for har lige købt den kunne ikke lade vær heller være på den sikre side :)

men selvom det var en LCD skærm havde jeg nok gjort det alligevel for så ved jeg at jeg ikke skal tænke på ny skærm 4 år frem eftersom at den dækker i 4 år. for kun 799 kr.
Af Shooter DK
ozong skrev:Spurgte faktisk securator vedr. dækning ved eks spil på xbox m.m. Se svaret herunder:
Hej Otto,

Selvfølgelig dækker Securator Burn-in’s.
Alle plasmaskærme får som regel en antydning af Burn-in, især i starten.

Dette plejer at forsvinde af sig og ellers kan man lade den stå et stykke tid tændt med ”sne” på skærmen. (antennestik taget ud)

Ved misligeholdelse forstås at man f.eks. bruger den i erhvervsmæssigt øjemed.

Hvis den står i et firma og kører eksempelvis TV2 NEWS døgnet rundt.

At børn bruger den til blandt andet at spille X-BOX på, går selvfølgelig ind under almindelig brug.

Med venlig hilsen

Martin Madsen
Service/Call-center
Securator A/S
Borgergade 28
7323 Give
Tlf: +45 70220730
Fax: +45 70220733
Web: www.securator.dk

godt svar må man jo sige specilet eftersom forsikringen er så billig :)
Af Colt
Min fona forsikring her som EC - Elektronik Center står for.. Har været ude og lave panelet på mit LCD 2 gange.. efter døde pixel og en lang brun stribe midt på skærmen ud af det blå.. Og nej går ikke ud fra en af vennerne er kommet bag panelet og tørt røv i den selvom det kunne se sådan ud..
Nå men talte med dem om forsikring af mit plasma og fik klart afvide at burn-in ikke kunne forsikres eller blev det.. Så har valgt ikke at købe det efterfølgende til mine 2 nye skærme.. Hvor af det ene er plasma.. Og det er ikke andet end en små 14 dage siden de var her sidst med mit gamle tv og jeg fik talt med dem..
Så ved ikke om de står inden for det med burn-in på den du skriver det.. Det fremgår jo meget tydeligt at det bør de.. Men jah.. Smag og behag.. Jeg har købt det en gang og vil ikke gøre det igen selvom servicen har været god.. Men syntes simpelthen det er for mange penge at betale for noget LG / Samsung osv. eller for den sags skyld din indbos forsikring dækker.

# Trykkertor prøv evt. her på siden at gå ind under plamsa og prøv den burn-in CD du kan hente.. Har hørt den skulle kunne gøre underværker efter en god bunke timer.. Og ellers har de fleste tv en roll over funktion under beskyttelse "plasma" som du kan lade køre en nat eller 2 som også kan være med til at fjerne det.. Alene film på dynamisk tror jeg ikke helt gør nok i forhold til de 2 andre muligheder her.
Af trykkertor
Colt skrev: # Trykkertor prøv evt. her på siden at gå ind under plamsa og prøv den burn-in CD du kan hente.. Har hørt den skulle kunne gøre underværker efter en god bunke timer.. Og ellers har de fleste tv en roll over funktion under beskyttelse "plasma" som du kan lade køre en nat eller 2 som også kan være med til at fjerne det.. Alene film på dynamisk tror jeg ikke helt gør nok i forhold til de 2 andre muligheder her.
Ja. Den gjorde underværker.
Efter godt og vel 10-12 timer med Avatar og almindelig tv var speedometeret stadig meget synlig.
Men efter 4-5 timer med den burn-in-wash så er det hele nu væk.
Så det var nok snak om en kraftig retetnion.
Men man får lidt bange følelser. Og jeg har permiteret lige præcis det spillet fra min plasma.
Af Colt
well plasma er også lavet til spil med kun 1ms og super billed! du skal som du jo så har lært bare være lidt påpasselig med burn-in og når nu problemet er løst ville jeg blive ved med at hygge mig med dvs. spil på den.. Jeg har bestilt en LED UE46c6605 som pc skærm da man næsten ikke kan kræve 10 timers daglig windows brug or what ever jeg har stående på skærmen fra servere osv. og often ikke husker at slukke den heller.. Men som sagt syntes jeg klart du skal blive ved med at nyde dit plasma med dvs. spil og så bare have i baghovedet at når du holder pause at skærmen måske også skal have en og slå væk fra de statiske billeder.. Og ja ellers smide en wash-out CD på til natten eller kør rulleren :) godt at høre problemet er løst
Af loberg
Nu har jeg spillet GT5 nærmest nonstop siden det kom, og har ikke set skyggen af retention eller burn-in på mit plasma

Så jeg ville ikke købe sådan en forsikring, specielt hvis det kuner for at beskytte mig mod det, da jegikke ser detosm et problem

Men der er selvf nogle plasma tv det kunne være nyttigt
Af HrLaursen
Hej!

Jeg vil lige tilføje dette.
Jeg købte for 999kr en 4års forsikring ved Fladskærmsshoppen.dk. Da jeg fandt ud af, at den kun dækker det min alm. el-skadeforsikring dækker + Pixel fejl (som allerede er dækket i 2år af Samsung inkl. alt indfrakommende), så valgte jeg at opsige den.
Alt udefrakommende er ikke dækket. Det eneste jeg kan sige i denne sag, og som I andre også har sagt, så bør du købe den, da det netop er et Plasma TV med disse Burn-in issues du vil have. Ellers kan jeg kun fraråde Securator forsikringer, hvis man har el-skadeforsikring på sin inbo. Dog har Sony Center en noget bedre aftale med Securator der dækker ALT i 5år på Sony TV. Ellers dækker den kun indfrakommende fejl. Det gode ved Samsung er dog, at de dækker det samme som Securator gør de første 2år. Så reelt set ville jeg kun havde fået 2år på 999kr.

Dog synes jeg du skal tjekke hvad LG dækker som standard.

-M
Af Kyllingebenet
Jeg går faktisk med samme tanker i hovedet mhb nyt tv køb.

Jeg er lidt i tvivl om jeg nogensinde vil komme til at bruge forsikringen, da jeg havde forsikret mit gamle tv, men aldrig haft brug for forsikringen. Jeg kan dog godt se at det er bedst at være på den sikre side.
Af Mysen
En forsikring skal jo helst gerne være spild af penge. Sandsynligheden for at tv'et går i stykker er jo ikke vandvittig højt, og man vil da også hellere være fri for ulykken, end at man skal igennem alt det bøvl.

Hvis man sover bedre om natten er en forsikring en god idé. Det er også en god idé at forsikre sit hus og sine ting, og det er en god idé at betale til en a-kasse.
-Selv om man sjældent får noget ud af pengene...