Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Håber der sidder nogle kloge hoveder som kan hjælpe. Jeg skal bruge en skærm til stuen 46"+ som skal fungere med min DENON AVR-1911 – surround-receiver. Jeg har truket hdmi kabel i væggen, og planen var at tilslutte ps3 tvboks mm. til min Denon, og derfra videre til mit tv. Lige nu får jeg dog tv signal fra væggen via Yousee.

Jeg har kigget en del på Panasonic G20 46 og 50"
Lg 50PK950N og 50PK550N hvor sids nævnte jo taler meget til pengepungen.

Lyd vil altid kører over anlægget og skal derfor bare kunne tilsluttes dette optimalt.

Da jeg bor på øverste etage og har skrå vinduer kommer der en del lys ind i stuen som jeg hos en ven, har fundet meget irreterende da han har meget genskær i sit tv.

Jeg er i tvivl om pengene til G20 er givet godt ud i forhold til den meget prisvenlige Pk550N skærm.

Har sikkert glemt noget som i nok skal komme i tanke om som jeg derefter kan svare på. På forhånd tak. (Indsæt selv smileyer og kommaer hvor det mangler)
Af THM
mener overall at G20 er en bedre skærm. om den er merprisen værd er så op til den enkelte.
du vil nok have glæde af G20erens antireflektive coating og af at glaspladerne er samlet, hvilket giver færre reflektioner inde i panelet.
sollys vil dog være generende ved enhver skærm...
pk950 ville jeg kun overveje hvis du vil have wifi.

et alternativ kunne være et philips 5605h, som er en mat lcd(backlight led) skærm... den giver et godt billede med indstillingerne fra testen her på siden :)
Af supersommer
Okay, mange tak, er der nogle fordele ulemper ved at jeg skal køre mit billede over Soround Recieveren, i forhold til plasma kontra lcd, og hvad med de nye led er de stadig for dyre i forhold til hvad man for får penge kontra de skærme her??
Af THM
paneltypen skulle ikke have noget at sige i ift. recieveren.
led er lcd og den philips jeg nævnte er med led baggrundsbelysning.
man får generelt mere for pengene ved plasma. til gengæld vil det nævnte philips have færre reflektioner, derfor jeg nævnte det :)
et 47" LG ld750n vil også være en god mulighed, hvis du beslutter dig for lcd...
Af Mysen
Jeg ville også tage et kig på LD750. Eller måske et Sharp LE810. Begge er med mat front og klarer dermed lys udefra godt.
G20 er med en coating, der også hjælper imod lys, men den kommer dog aldrig op på niveau med disse matte lcd skærme, også pga den lidt lave lysstyrke. Om aftenen/natten vinder den dog på billedet, og så må du lige overveje, hvor meget tv, du ser med indfaldslys, og hvor meget du ser i en mørk stue.

PK550n er et best-buy, men hvis der kommer meget lys ind, kan du lige så godt lade være med at tænde tv'et, før solen er gået ned. Du kan se dine egne fregner i det tv på 3 meters afstand. Den er spejlblank.
Af Colt
UE46c6005 du kan læse testen herinde de går til små 8.000 nu og er LED med meget få reflektioner også! Kunne være et bud