Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af morsing
Hejsa. jeg står overfor en beslutning mellem følgende TV:

1. Phillips 47” LCD-TV 47PFL3605H - http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... Tabcontent

Hvad fordel er der ved et LCD Tv ?

2. Samsung 50" Plasma TV PS50C535XXE - http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -plasma-tv

3. Samsung 46" LCD-TV LE46C535XXE - http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -46-lcd-tv

Det var de 3, hvad ville i vælge, hvilke er "bedst" ?

På forhånd MANGE tak for jeres råd og hjælp :-)
Af Fixerix
Vi allesammen kan jo anbefale hver vores tv, ikk :p og ja, LCD er nemt at stave til, men det er plasma jo også. Om der er en fordel ved LCD, det er jo som man ser på det og hvad ens behov er. Der er fordele og ulemper ved alt.

Jeg vil ikke svare på hvilket af de 3 tv'er der er bedst, der skal en mere proffesionel på banen end mig.

Men personligt ville jeg ikke vælge plasma, da der er mulighed for "burn in", og med en knægt på 5 år og en spillekonsol, er der en lidt større mulighed for dette. Men du får måske nok et bedre billede med plasma, men jeg vil ikke gøre mig klog på det.
Af morsing
Eller hvad med det panasonic du har linket til kontro det her Panasonic TX-P50V10e, som er blevet anmeldt herinde. hvilket ville du du eller I vælge af de to ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
V10 er en gammel model. Den nye hedder V20 og er i en lidt anden prisliga.
Af morsing
okay, så af V10 og TX-P46S20, mener du at TX-P46S20 er et bedre valg? og hvorfor?

På forhånd tak.
Af Mysen
Du skal ikke gå efter v10. Der er en gammel model, som er afløst af V20, og selv om du er i stand til at finde den, er den ikke billigere.

V20 er bedre end S20, men det er en helt anden kategori og prisklasse. Det er uretfærdigt at sammenligne dem direkte. Du sammenligner jo heller ikke en VW Fox med en Passat uden at kigge på prisen ;)
Af Shutdown
Jeg ville uden tvivl gå efter en LG PK550N. Jeg er ret overbevist om at det er dér du får klart mest tv for pengene. Mange sammenligner billedkvaliteten med Pana´s G20, prisen er bare en helt anden og designet meget flottere.
Af Mysen
Shutdown skrev:Jeg ville uden tvivl gå efter en LG PK550N. Jeg er ret overbevist om at det er dér du får klart mest tv for pengene. Mange sammenligner billedkvaliteten med Pana´s G20, prisen er bare en helt anden og designet meget flottere.
Du har ret i at mange sammenligner den med G20, men det er ikke ensbetydende med, at det så er berettiget. Jeg synes i hvert fald at G20 klarer sig bedre i test end pk950, og så er det måske svært at sige at pk550 gør det bedre ;)

Derfor er jeg dog alligevel enig i at det er et bedst til prisen køb pga. den generelle tilfredshed samt design.
Af Shutdown
Jeg er selv "Panafan" af 1 klasse. Men når jeg sammenligner min egen PK 760 med min vens 50" G20 syntes jeg faktisk billedet på min LG er mindst ligeså godt, hvis ikke bedre. ;;) Jeg har selv både panasonic og lg herhjemme, mit primære tv har de sidste mange år været en pv60, så det er ikke fordi jeg er "fanboy" på den dårlige måde. Jeg tager altid den vare hvor jeg får mest for pengene, og i den forbindelse må jeg bare sige at hele LG´s PK serie virkelig giver value for money. For alm mennesker er det simpelthen hul i hovedet at betale 200-300% mere for et high-end tv når de fleste højst sandsynligt ikke kan se forskel på feks en pk550N og en vt20 (groft sagt ), det vil jeg vove at påstå kun er "nørderne/entusiasterne" der har gavn af den smule bedre billedkvalitet.
Af morsing
tak for jeres info. er bare kommet så meget i tvivl nu, en af mine venner synes LED eller LCD er at foretrække, da der ingen forskel skulle være i billedet mht til de nye tv, samt bruger plasma en masse i strøm. hvad ville i vælge, Plasma, LCD, eller LED ?
Af Shutdown
Den smule det koster i ekstra strøm at have en plasma er så rigeligt opvejet i god billedkvalitet. En Audi A8 kører heller ikke så langt på literen, til gengæld kører den bedre end så meget andet. Prioritering, prioritering og prioritering....... ;)
Af Mysen
Shutdown skrev:Jeg er selv "Panafan" af 1 klasse. Men når jeg sammenligner min egen PK 760 med min vens 50" G20 syntes jeg faktisk billedet på min LG er mindst ligeså godt, hvis ikke bedre. ;;) Jeg har selv både panasonic og lg herhjemme, mit primære tv har de sidste mange år været en pv60, så det er ikke fordi jeg er "fanboy" på den dårlige måde. Jeg tager altid den vare hvor jeg får mest for pengene, og i den forbindelse må jeg bare sige at hele LG´s PK serie virkelig giver value for money. For alm mennesker er det simpelthen hul i hovedet at betale 200-300% mere for et high-end tv når de fleste højst sandsynligt ikke kan se forskel på feks en pk550N og en vt20 (groft sagt ), det vil jeg vove at påstå kun er "nørderne/entusiasterne" der har gavn af den smule bedre billedkvalitet.
Jeg er enig i at den ekstra forskel i billedkvalitet koster mange penge, men jeg er ikke enig i, at man skal være entusiast for at se forskel. Du har ikke set dit tv ved siden af din vens G20 og du har garanteret ikke engang set den samme hd-film på begge fjernsyn. Det ville i hvert fald være underligt, hvis du havde. ;)

Så din pointe i at man ikke kan se forskel, den fungerer også fint, fordi du ikke kan se forskel, når du ser dem på to forskellige tidspunkter. Men man behøver ikke være entusiast for at irritere sig over bevægelser, fosforslør, ringe detaljegrad, clouding, retention, sortniveau osv. Nogle ville uden tvivl finde ting ved din skærm, der kunne gøres bedre, og som også gøres bedre på andre skærme. Entusister har brug for at vide, at billedet er så korrekt som muligt. Folk, der godt kan lidt at se film uden at være entusiaster, kan stadig godt få glæde at den lidt mere præcise farve og dybere sort på et dyrere tv.

Jeg har også en pragtfuld skærm med et fint design, men jeg er slet ikke i tvivl om at jeg ville sætte pris på sortniveauet fra en Kuro. Eller bare fra VT20. Og jeg er nu ikke entusiast som så.
Det var nu stadig ikke de ekstra penge værd for mig, især fordi det efter min mening ville være en nedgradering i design, men jeg ville nu alligevel gerne have haft den sorte en anelse sortere. Jeg tror det er derfor, at så mange spørger om råd til tv-køb herinde på trods af en temmelig omfattende anbefalingsguide. Folk ved simpelthen ikke, hvor meget de vil kunne se forskel på de forskellige prisklasser, og det ved du og jeg heller ikke fordi det er individuelt. Hvis du mener, at du ikke villle kunne se et bedre billede på en VT20 (eller næsten ikke), så har du jo bare gjort et kup i den PK760. Omvendt tror jeg ikke ejerne af VT20 vil give dig ret, for ellers så havde de jo nok ikke brugt de ekstra penge....