Shutdown skrev:Jeg er selv "Panafan" af 1 klasse. Men når jeg sammenligner min egen PK 760 med min vens 50" G20 syntes jeg faktisk billedet på min LG er mindst ligeså godt, hvis ikke bedre.
Jeg har selv både panasonic og lg herhjemme, mit primære tv har de sidste mange år været en pv60, så det er ikke fordi jeg er "fanboy" på den dårlige måde. Jeg tager altid den vare hvor jeg får mest for pengene, og i den forbindelse må jeg bare sige at hele LG´s PK serie virkelig giver value for money. For alm mennesker er det simpelthen hul i hovedet at betale 200-300% mere for et high-end tv når de fleste højst sandsynligt ikke kan se forskel på feks en pk550N og en vt20 (groft sagt ), det vil jeg vove at påstå kun er "nørderne/entusiasterne" der har gavn af den smule bedre billedkvalitet.
Jeg er enig i at den ekstra forskel i billedkvalitet koster mange penge, men jeg er ikke enig i, at man skal være entusiast for at se forskel. Du har ikke set dit tv ved siden af din vens G20 og du har garanteret ikke engang set den samme hd-film på begge fjernsyn. Det ville i hvert fald være underligt, hvis du havde.
Så din pointe i at man ikke kan se forskel, den fungerer også fint, fordi du ikke kan se forskel, når du ser dem på to forskellige tidspunkter. Men man behøver ikke være entusiast for at irritere sig over bevægelser, fosforslør, ringe detaljegrad, clouding, retention, sortniveau osv. Nogle ville uden tvivl finde ting ved din skærm, der kunne gøres bedre, og som også gøres bedre på andre skærme. Entusister har brug for at vide, at billedet er så korrekt som muligt. Folk, der godt kan lidt at se film uden at være entusiaster, kan stadig godt få glæde at den lidt mere præcise farve og dybere sort på et dyrere tv.
Jeg har også en pragtfuld skærm med et fint design, men jeg er slet ikke i tvivl om at jeg ville sætte pris på sortniveauet fra en Kuro. Eller bare fra VT20. Og jeg er nu ikke entusiast som så.
Det var nu stadig ikke de ekstra penge værd for mig, især fordi det efter min mening ville være en nedgradering i design, men jeg ville nu alligevel gerne have haft den sorte en anelse sortere. Jeg tror det er derfor, at så mange spørger om råd til tv-køb herinde på trods af en temmelig omfattende anbefalingsguide. Folk ved simpelthen ikke, hvor meget de vil kunne se forskel på de forskellige prisklasser, og det ved du og jeg heller ikke fordi det er individuelt. Hvis du mener, at du ikke villle kunne se et bedre billede på en VT20 (eller næsten ikke), så har du jo bare gjort et kup i den PK760. Omvendt tror jeg ikke ejerne af VT20 vil give dig ret, for ellers så havde de jo nok ikke brugt de ekstra penge....
Mangler hifi... - og penge til hifi!