Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Stadig på grund af indretning havde jeg tænkt mig om at købe en LED TV..
Ikke fordi jeg tror at det er "bedre" end LCD (samme teknologi), men pga strømforbrug og tykkelsen..

Sønnen skal se TV (Yousee Kabel) og spille Wii.. så er der mange timer TV/EL forbrug.

Jeg overvejer an UE32c4005 eller 32C5105 (det sidste er kun spørgsmål om pris/penge ...).

Jeg er ikke glad for LG.. jeg har en LGH2000 og jeg er træt af dets programsortering og generelt om "menuerne".
Philips er lidt dyrere end Samsung men kan også være ok hvis lige så tyndt,
Måske er nyere LG bedre mht kanalsortering og lign... no idea..

PGA af WII skal det også være "responsive"..

Er de 2 Samsung OK.. da det er ikke primært TV, men stadig nok. til "drengen"... det behøver ikke være, "state of the art" billedskvalitet.
På forhånd tak.
Mvh
Af Mysen
Så vidt jeg husker er det er ret stort input lag på c5105, hvilket er et problem, når man spiller. Jeg kan dog ikke huske, hvor jeg læste det, og det er egentlig også mærkeligt, når man tænker på at den tilsvarende model uden led, LE32C535, ikke døjer med dette. Jeg ved i hvert fald fra test at storebror c6005 døjer med input lag.

mht strømforbrug så skal det være fordi du er et godt og ansvarsfuldt menneske, der tænker på miljøet, at du fokuserer meget på det. Ikke pga prisen.
Forskellen på de to er kun ca. 25 watt. Dvs at det tager ca 20 timer at spare 1 krone. Det svarer til 90kr om året, hvis man har det tændt 5 timer om dagen i snit. Eller at prisforskellen på de 2 fjernsyn vil være tjent ind på 20 år.
Af bimbobo
tak..
LED... var også pga det er så tyndt, ikke kun for den marginale strømbesparelse.

Jeg læste også om input lag for 5xxx..

Anyway maske skal jeg overveje noget andet..også det du anbefaler.
Mvh
Af Mysen
Jeg kan sagtens forstå, at du helst vil have en led. Jeg synes også det er pænere med et tyndt tv. Det er bare ikke så godt, hvis der er input lag på, og der er ikke nogen led'er i den prisklasse, der er lige så tynde som Sasmungs billigere modeller.

I testen af c6005, hvor der er konstateret input lag, står der at man muligvis kunne vænne sig til det, hvis ikke man var en seriøs gamer. Dvs. hvis din søn ikke er så gammel, og ikke spiller så meget, ville det gå. Men det ødelægger altså lidt af spiloplevelsen at der er forsinkelse på.
Af bimbobo
OK.. LED er ikke et "must", hvis det er så træls for gaming.. men er det så træls? Er der heller ikke en "game mode"?

Jeg har kun Plasma som main TV og et lille LG som PC/TV monitor, så min erfaring med LCD/LED er meget begrænset.

Skal jeg så satser på Samsung 32C535, eller et andet TV i samme prisklasse/ydelser.
Er Sony EX5xx em mulighed.
Det skal være så tyndt som muligt, omkring 3500,- more or less, og rimeligt for TV og game kvalitet.

Jeg læser og læser, men der kommer flere og flere modeller og det er svært at følge med :D
Mvh
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Mysen skrev:mht strømforbrug så skal det være fordi du er et godt og ansvarsfuldt menneske, der tænker på miljøet, at du fokuserer meget på det. Ikke pga prisen.
Forskellen på de to er kun ca. 25 watt. Dvs at det tager ca 20 timer at spare 1 krone. Det svarer til 90kr om året, hvis man har det tændt 5 timer om dagen i snit. Eller at prisforskellen på de 2 fjernsyn vil være tjent ind på 20 år.
Det er altså ikke alle der ønsker at købe strømbesparende apparater der regner det ud i kroner opg ører. Nogle er motiveret for at gøre en miljøindsats og så er prisen for elektricitet irrelevant.... O_O

Tænk det pludselig var rigtigt billigt at frådse med energien - ville du så bruge løs uden at tænke det fjerneste på miljøet?
Af bimbobo
Please lad os ikke starte COP 16 her.. :-)

Jeg tænkte på LED af forskellige grunde, strømforbrug, tyndhed, look osv.
Men det er et TV og det skal være i orden mht kvalitet, både for billederne men også resten.

Så jeg beder om flere TV anbefalinger, hvis muligt.
Eller så satser vi på C535.

Mvh

UPS nu læser jeg, at Samsung C535 ikke kan sortere kanaler.. er det rigtigt? Så er det afskrevet. :((
Af Mysen
IT-Bruger skrev:
Mysen skrev:mht strømforbrug så skal det være fordi du er et godt og ansvarsfuldt menneske, der tænker på miljøet, at du fokuserer meget på det. Ikke pga prisen.
Det er altså ikke alle der ønsker at købe strømbesparende apparater der regner det ud i kroner opg ører. Nogle er motiveret for at gøre en miljøindsats og så er prisen for elektricitet irrelevant.... O_O

Tænk det pludselig var rigtigt billigt at frådse med energien - ville du så bruge løs uden at tænke det fjerneste på miljøet?
Det var da en urimelig og malplaceret kommentar. Jeg Skrev, hvor meget det ville kunne spare ham at købe strømbesparende. Det var ment som en info.
Men jeg starter jo ud med at sige, at hvis han vil have led, skal det være fordi han vil tænke på miljøet og ikke på prisen. Hvad fanden er der galt i det?

Glemmer du at læse det hele?
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Mysen skrev:
IT-Bruger skrev:

Tænk hvis det pludselig var rigtigt billigt at frådse med energien - ville du så bruge løs uden at tænke det fjerneste på miljøet?
Det var da en urimelig og malplaceret kommentar. Jeg Skrev, hvor meget det ville kunne spare ham at købe strømbesparende. Det var ment som en info.
Men jeg starter jo ud med at sige, at hvis han vil have led, skal det være fordi han vil tænke på miljøet og ikke på prisen. Hvad fanden er der galt i det?

Glemmer du at læse det hele?
Godt ord igen....havde ikke nærlæst hele dit indlæg :s
Af bimbobo
..for at komme "back on track again"..
Skulle jeg vælge en Ex500 eller C535

Hvis C535 har stadig problemer med kanalsortering, så gider jeg ikke have den..

Så for at opsummere, Yousee Kabel, Wii, under 4000,-, ikke state of the art billedskvalitet.

Mvh
Af Mysen
Jeg kender ikke til input lag på ex500, men der er vist en ganske udmærket skærm, omend den skulle være lidt langsom i menuerne.

C535 har dvb-c tuner, og så er det bare and finde sin regionale kode fra Yousee's hjemmeside og taste den ind, og så er alle tilgængelige og utilgængelige kanaler synlige.

Hvis du mener, at man selv skal kunne flytte rundt på pladserne, så ved jeg ikke, om den kan det. Man kan godt på mit tv, men jeg har nu aldrig fået gjort det alligevel. Jeg bruger bare den opsætning Yousee har lavet for mig.
Af bimbobo
..tak for svaret..
det jeg mente var "efter man har fundet" alle kanaler :-)
Kan man sortere dem som man vil.. ? Eller skal man lave favorites eller lignende lige som med Pana?
Mht til Sony VS Samsung.. billedskvalitet og response er "vigtigere" end menuernes browsing :-)
Mvh