23 dec 2006, 00:05
Hola,
jeg har tidligere lavet en tråd om justering af farver til grafisk brug
-men jeg har et andet problem.
Det er simpelthen fordi billedet ser en aneeelse uskarpt ud. Jeg ved ikke om standardbrugeren vil kunne se dette, men når man er vandt til at kigge på billeder og grafiske opgaver ned til hver enkelt pixel - i 100% størrelse vel og mærke - kan man ihvertfald ane dette.
Det viser sig så også at når jeg går helt tæt på skærmen og kigger på f.eks. skrift i windows, er det som om bogstaverne bevæger sig en smule.
Dette er selvom jeg HAR slået ClearType fra.
Skærmen er min første LCD skærm - og jeg læser og læser på denne og andre sider - men det er simpelthen en videnskab at kunne alt om disse skærme! Jeg tar ihvertfald hatten af for jer herinde der ved hvad de snakker om.
Grafikkort: ATI Radeon 9800 PRO med nyeste catalyst+control center
Opløsning: 1920x1200 @ 60hz (max)
Håber der er nogen der ligger inde med erfaringsgrundlag, og gerne et svar :-)
Glædelig jul folkens
Mvh Jacob Grubbe
jeg har tidligere lavet en tråd om justering af farver til grafisk brug
-men jeg har et andet problem.
Det er simpelthen fordi billedet ser en aneeelse uskarpt ud. Jeg ved ikke om standardbrugeren vil kunne se dette, men når man er vandt til at kigge på billeder og grafiske opgaver ned til hver enkelt pixel - i 100% størrelse vel og mærke - kan man ihvertfald ane dette.
Det viser sig så også at når jeg går helt tæt på skærmen og kigger på f.eks. skrift i windows, er det som om bogstaverne bevæger sig en smule.
Dette er selvom jeg HAR slået ClearType fra.
Skærmen er min første LCD skærm - og jeg læser og læser på denne og andre sider - men det er simpelthen en videnskab at kunne alt om disse skærme! Jeg tar ihvertfald hatten af for jer herinde der ved hvad de snakker om.
Grafikkort: ATI Radeon 9800 PRO med nyeste catalyst+control center
Opløsning: 1920x1200 @ 60hz (max)
Håber der er nogen der ligger inde med erfaringsgrundlag, og gerne et svar :-)
Glædelig jul folkens
Mvh Jacob Grubbe
Senest rettet af j_grubbe 23 dec 2006, 01:44, rettet i alt 1 gang.