Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klopf
Hvilke gode og dårlige sider er der ved Samsung UE40C7705, taget i betragtning at det er et LCD/LED fjernsyn.

Jeg er specielt interesseret i at høre om de dårlige sider fra Jer der har modellen, eller en af de tilsvarende.
Af Mysen
start med at læse testen af C8705, som minder meget om den. Rasmus Larsen har en temmelig kompetent vurdering, af det han ser..
Af Klopf
Har læst den og ville have krydret det med lidt brugererfaring.

Hvilken Plasma-model vil kunne være dens konkurrent, hvis kravene er:
1. Godt billede
2. Wifi og DLNA
3. Optagelse på HDD
4. 40-42"
5. "Nogenlunde" tyndt (ved godt den er svær)
Af Mysen
De eneste "nogenlunde" tynde plasmaer med samme krav er 50" modellerne fra LG og Samsung. Ellers hedder konkurrenten VT20 og er fra Pana. Dlna er dog vist ikke det du skal vælge denne her model pga., men til gengæld får du én der vinder stort i billedkvalitet.
Af Klopf
VT20 er for dyrt. Jeg skal under 10.000,-. Det fik jeg ikke skrevet. Men så kunne V20 måske være en mulighed. Det er ikke 3D der står højest på ønskelisten, og det er ikke derfor UE40C7705 er på banen. Det er fordi det er et af de anbefalede LED-fjernsyn i den størrelse jeg kigger efter.

På funktionalitetssiden kan jeg så sammenligne
UE40c7705 og V20

c7705 vinder på design. Knapperne vender ned og til siden og det er dejlig tyndt.
Hvor meget V20 så vinder på billedkvaliteten er for mig umuligt at gennemskue. Det er jo heller ikke engang til at se det i butikkerne.
Af Mysen
Du har helt ret. Det er ikke til at gennemskue, hvor meget den bedre billedkvalitet betyder for dig. Jeg var selv ved at købe c7705 pga. design, pvr, mkv-understøttet dlna.

Min far ejer sidste års version af c7705, b7005 mener jeg den hedder. Jeg synes sq der er et lækkert tv. Han købte den ca. samme tid, min mor købte et pana G11. I tests vinder min mors tv, men i praksis er der bare noget blær over min fars.

Personligt har jeg en del glæde af både dlna og pvr. Dog er den trådløse dlna ikke god nok, og det er den ikke på noget tv. Jeg har istedet delt min harddisk i 2, således at jeg optager på en partition og har nogle filer på den anden partition.
Jeg tror der er mange glade ejere af V20, men jeg tror, der er ligeså mange glade ejere af c7705 eller c8705. De ekstra features er ikke så ringe endda, omend ikke perfekte, men om de vejer over "tabet" af den suveræne billedkvalitet på V20erens THX profil er jo op til dig.
Af Klopf
Driblede lige lidt rundt på nettet for at se hvor langt ud fra væggen V20 kommer. Det er i sig selv 8,5 cm, det er tungt (relativt) og det har stik der peger bagud. Jeg har ikke noget krav om at TV'et sidder stramt op ad væggen, men et tykt plasma-tv der endda har stik vendende bagud - det er ikke genialt. Utroligt det skal være nødvendigt, når nu TV'et er så tykt. Hvad gør I andre plasma-ejere?
Af Mysen
Mit plasma er kun 3,6 mm tykt og stikkene vender ned og til siden.

Jeg har en kammerat, der har købt et 5-6 cm tykt LG plasma med bagudvendte stik samt et super slim beslag. Han har fundet vinkler til både hdmi og antennestik, men han døjer stadig med at finde en løsning til komponent tilslutningen fra en Wii.
Af Klopf
Ja, Samsung har tænkt sig bedre om end LG og Panasonic. Tror faktisk og mange Sony har stik der peger ned og til siden.

Er dit TV ikke et 3D?
Er det virkelig så dårligt (altså 3D) som det beskrives alle steder?
Af Mysen
Jo mit tv er et 3D tv. Det er en ganske udmærket 3D, der er på denne her, og det bliver næsten ikke bedre. Det er ikke perfekt, da du ikke kan indstille perfekte farver ved 3D afspilning, men det er ikke det, der er problemet.

Problemet er at der INTET findes på markedet med 3D. Der er ikke et eneste godt spil til PS3, og der er ikke en eneste film, der er god. Ja, ja jeg har ikke set dem, men hvis man kigger på anmeldelser osv. så vil jeg hellere købe en god 2D bluray film end en middelmådig 3D bluray. - Selv om det selvfølgelig skal prøves. Jeg havde virkelig glædet mig til Avatar, fordi den ikke havde været så stor som den er, hvis ikke det var for 3D. Desuden er den rost på IMDB og jeg har endnu ikke set den, netop fordi jeg ville have 3D blurayen.

Men udgivelsen af denne som følge til køb af Panasonic 3D produkter er endnu et søm til 3D ligkisten.

Det skal nok blive sjovt engang.. -engang
Af Klopf
Hvordan vil du beskrive forskellen mellem dit eget PS50C7705 og UE40C7705. Størrelsen selvfølgelig, men ellers?
Der er jo funktionalitetsmæssigt nogenlunde det samme i dem.
Af Klopf
Ok, fair nok. Og jeg sidder netop og læser den udmærkede anmeldelse.
Jeg tænkte på det TV din far har ift. dit eget. Din fars er så vidt jeg husker modellen før, right.
Af Mysen
jep. jeg ved ikke, hvad der er ændret på det år, der er gået udover den enorme mængde funktioner såsom 3D og PVR.

Jamen der er et godt billede på begge tv'er. Jeg synes dog, at mit eget her et noget bedre billede end min fars især ved alm. tv. Men jeg har ikke set dem lige ved siden af hinanden.