Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GinGin
Min sammensætning er som følger og det kører rigtigt godt MEN

TV........................ Panasonic TX-P50V20 Kan godt se film fra server men IKKE med text
Forstærker...........Onkyo TX-SR607 Kan ikke modtage lyd fra tv med optik kabel
Spillekonsol....... PS3 Kan godt se film fra server men IKKE med text
Medieplayer...... WD-Live Virker perfekt også med tekst
Server................ Synology 209+ Kører rigtig godt ingen hakken
HD optager........ Sony HXD970 Virker fint trods alderen
Router.................Linksys Router Wireless-N Dual-B Gigabit Er rigtig god og hurtig
Stationær...........Medion OK pc kan se film med tekst
Bærbar pc .........Acer Kan se film fra server med tekst når jeg er hjemme MEN når jeg er i sommerhus kan jeg godt streame film MEN IKKE med tekst

Som det kan ses på ovennævnte fungere det hele rigtig godt MEN tekst er mit store problem , jeg ripper mine dvd film ned på serveren med CloneDVD, men jeg tænker om der findes et andet program til at rippe med, så jeg ikke har mit oventnævnte problem , findes der et program der kan brande teksten fast på filmen ( ligesom i ”gamle” dage når man rippede til svcd) jeg ved godt der findes programmer til at brande tekst fast på film der allerede er rippet men de er sindsyge svære at bruge og jeg kan faktisk ikke finde ud af det
Håber i kan hjælpe VH RP
Af Alfen64
GinGin skrev:Spillekonsol....... PS3 Kan godt se film fra server men IKKE med text
Hej Gingin

Havde selv samme problem med film via mediaserver, men fandt ud af at man skulle videre ind i filmmappen via "transcode" og så derefter vælge den danske tekst- der vises et lille dannebro for dansk (selvfølgelig) samt andre sprog er markeret med deres respektive flag :-)

Håber det hjalp dig.
Af GinGin
Tak for at du svare, men jeg får nok brug for mere hjælp, for jeg ved ikke hvad du mener med "transcode" er det et program eller er det en fane, et eller andet sted , jeg kan ikke finde noget om "transcode" i clondvd eller mine midieafspiller
RP
Af Alfen64
OK
Du har selvfølgelig startet PS3 mediaserver på din computer og dit tv viser hovedmenuen fra ps3, så vælger du film- PS3 mediaserver- og så har du jo i PS3 mediaserve programmet valgt hvilken mappe den skal kunne læse fra (den med dine film) når du så finder den ønskede film vælger du den og du kommer så ind til en eller flere filer som hører til din film, men øverst er der en mappe mere som hedder transcode og det er den du skal vælge, det er her du finder undertext til din film

Jeg bruger den nye beta version og det funger fint
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
Af GinGin
Hej!!! har knoklet med det men kan ikke få det til at virke , så nu opgiver jeg og bruger min WDlive den ved man sgu da hvad er , den kører bare der ud af. Men mange tak for hjælpen alligevel ,det er rart at se, der er nogen der trods alt vil prøve at hjælpe .