24 okt 2010, 11:54
Hej
Min mors kæreste har et Samsung LED 6 serie fjernsyn fra 2009.
Det modtager tvsignal igennem en digital antenne.
Billedet er vildt skarpt, både på DR HD men også på de andre kanaler, men har en "video agtig" kvalitet over sig, der gør at jeg næsten ikke kan holde ud at se på det.
Værst er det når man ser en film, f.eks. så vi Pirates of the Caribbean - der helt havde mistet ethvert "film look" Det lignede en lang "behind the scenes" optagelse i HD. Som om det var et teaterstykke optaget i HD.
Filmen så overhovedet ikke ud som i biografen.
Jeg har lagt mærke til dette på andre LCD skærme også,
og det får mig til at tro at jeg ikke skal ha en LCD skærm men en plasma.
Hvad hedder fænomenet, og hvorfor er det aldrig nævnt i nogle anmeldelser? - jeg synes det gør tv-et ubrugeligt at alt ser ud som en ultra skarp hjemmevideo.
Min mors kæreste har et Samsung LED 6 serie fjernsyn fra 2009.
Det modtager tvsignal igennem en digital antenne.
Billedet er vildt skarpt, både på DR HD men også på de andre kanaler, men har en "video agtig" kvalitet over sig, der gør at jeg næsten ikke kan holde ud at se på det.
Værst er det når man ser en film, f.eks. så vi Pirates of the Caribbean - der helt havde mistet ethvert "film look" Det lignede en lang "behind the scenes" optagelse i HD. Som om det var et teaterstykke optaget i HD.
Filmen så overhovedet ikke ud som i biografen.
Jeg har lagt mærke til dette på andre LCD skærme også,
og det får mig til at tro at jeg ikke skal ha en LCD skærm men en plasma.
Hvad hedder fænomenet, og hvorfor er det aldrig nævnt i nogle anmeldelser? - jeg synes det gør tv-et ubrugeligt at alt ser ud som en ultra skarp hjemmevideo.