Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Min mors kæreste har et Samsung LED 6 serie fjernsyn fra 2009.

Det modtager tvsignal igennem en digital antenne.

Billedet er vildt skarpt, både på DR HD men også på de andre kanaler, men har en "video agtig" kvalitet over sig, der gør at jeg næsten ikke kan holde ud at se på det.

Værst er det når man ser en film, f.eks. så vi Pirates of the Caribbean - der helt havde mistet ethvert "film look" Det lignede en lang "behind the scenes" optagelse i HD. Som om det var et teaterstykke optaget i HD.

Filmen så overhovedet ikke ud som i biografen.

Jeg har lagt mærke til dette på andre LCD skærme også,
og det får mig til at tro at jeg ikke skal ha en LCD skærm men en plasma.

Hvad hedder fænomenet, og hvorfor er det aldrig nævnt i nogle anmeldelser? - jeg synes det gør tv-et ubrugeligt at alt ser ud som en ultra skarp hjemmevideo.
pzs_80 skrev: Hvad hedder fænomenet, og hvorfor er det aldrig nævnt i nogle anmeldelser? - jeg synes det gør tv-et ubrugeligt at alt ser ud som en ultra skarp hjemmevideo.
Det har at gøre med det man kalder 100/200Hz, som indsætter kunstige (interpolerede) billeder, og det er vist nævnt i de fleste anmeldelser. Det kan slås fra i 'Motion Plus' menuen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er med garanti nævnte frame interpolation, som kaldes forskellige ting afhængigt af hvem der har produceret TV'et. LG har deres TruMotion, Sony har deres Motion Flow, Samsung har deres Motion Plus osv. osv.

Det skal bare slås fra.
Af THM
det er nok blandt andet det. men du beskriver billedet som meget skarpt, forstår det som unaturligt skarpt, hvilket får mig til at tro at billedet ikke er indstillet ordentligt men står i standard eller dynamisk billedprofilen. prøv at finde et kalibreringsforslag til tv'et her på siden eller et andet sted. hvis ikke det kan lade sig gøre så prøv at slå den over på film profilen, det vil nok hjælpe lidt...
Af neroniller
På mit Panasonic hedder det du beskriver som hjemme video look "24P" Slå det fra, det er kun i visse animerede film at det har en positiv effekt, og så igen er det jo en smagssag..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan vist ikke helt passe. Hvis det hedder noget med "24P" så må der være koblet "Cinema Smooth" ind over også? Det er forkert forstået at 24 Hz-afspilning er skyld i kunstigt udseende billeder - det er blot betegnelsen for den frekvens en BluRay kører ved.
Af neroniller
Jeg beklager, jeg mente selfølgelig "IFC" eller "intelligent frame creation"
Af Insignia
Det virker som LED tvn er helt feil innstilt.
Har selv LED 6 serien..men fra 2010....
hvis de har en BD spiller fra Samsung..så tar tvn å setter opp alt til noe som heter BD Wise..og med det oppsettet så blir bildene helt feil..for mye farver/kontrast etc...Få de til å sette bildet på alle innganger til "FILM"..og juster litt på kontraster /farver etc..
Min LED 6 har et glimernde bildet...MEN---kun rett forfra...Innsyn er meget dårlig...