Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg sidder pt med 2 24" 1920x1200 (Dell 2407 og Samsung 244T) men kunne da godt på et tidspunkt ønske mig en 120hz skærm for et lidt mere roligt billede.

Men kan det overhovdet lade sig at gøre pt at lave 1920x1200 der køre 120Hz? Og er der nogen speciel grund til at producenterne ikke har puttet displayport på de nye 3d skærme (120hz)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har da haft en sådan monitor til test. Kig engang i testsektionen.

Hvorfor er du så hooked på displayport? Hvis din PC har en sådan udgang, så kan det jo konverteres til DVI. Det er kun den anden vej det ikke går.
Mech0z skrev:Jeg sidder pt med 2 24" 1920x1200 (Dell 2407 og Samsung 244T) men kunne da godt på et tidspunkt ønske mig en 120hz skærm for et lidt mere roligt billede.
Hvad mener du med "mere roligt billede"? LCD skærme har ingen flimmer (som CRT skærme kunne have).
Af Mech0z
yakken skrev:Vi har da haft en sådan monitor til test. Kig engang i testsektionen.

Hvorfor er du så hooked på displayport? Hvis din PC har en sådan udgang, så kan det jo konverteres til DVI. Det er kun den anden vej det ikke går.
Fordi at man på ATIs gfx kan koble koble op til 3 skærme til (6 med de nye hd6xxx) såfremt man bruger mindst én DP, kan ikke rigtig se fordelen i DVI mere når vi har DP, feks når man har 30" skærme der kræver 2 DVI stik.

Håber bare at DP bliver mere udbredt snart.

Men må lige finde den test du har lavet, har bare kun set jeres TN 3d paneler som ikke er noget jeg gider have, 1920x1080 og det aspect ratio det giver er jeg ikke vild med.

Edit: Kan altså ikke finde nogle 120Hz skærme i din testsektion som har 1920x1200 panel
Steen Bay skrev:
Mech0z skrev:Jeg sidder pt med 2 24" 1920x1200 (Dell 2407 og Samsung 244T) men kunne da godt på et tidspunkt ønske mig en 120hz skærm for et lidt mere roligt billede.
Hvad mener du med "mere roligt billede"? LCD skærme har ingen flimmer (som CRT skærme kunne have).
Hvis jeg sidder med sådan et hvidt forum her, så føler jeg ikke billedet er helt "stille / roligt" og hvad jeg har læst af 120Hz tests så føles det meget bedre på sådanne skærme, jeg kan dog tage fejl.
Af Steen Bay
Mech0z skrev:Hvis jeg sidder med sådan et hvidt forum her, så føler jeg ikke billedet er helt "stille / roligt" og hvad jeg har læst af 120Hz tests så føles det meget bedre på sådanne skærme, jeg kan dog tage fejl.
En LCD monitor har som sagt ingen flimmer, da pixels (i modsætning til på CRT og plasma) er 'tændt' hele tiden. Det du oplever er nok snarere en 'uro' i billedet som skyldes skærmens matte overflade/coating. Min egen Dell 2209WA monitor har noget af det samme.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=10856