Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Spørgsmålet giver lidt sig selv udfra emnet.

Efter lidt research kan jeg forstå, at N'et står for nordic, og det betyder, at TV'et er forberedt til de nordiske lande. Men har det nogen reel betydning? Er der nogen grund til at smide de 2500 kr ekstra for N'eren?

På forhånd tak.

Martin.
Af Folde
Er der ingen der kan hjælpe?
Af Klopf
Ved næsten ikke hvad jeg skal svare dig.
Jeg har købt et 42LE8500 ud fra en overbevisning om at det er 100% identisk med 42LE850N. Det var i hvert fald hvad forhandleren sagde, og det valgte jeg at stole på. Jeg har efterhånden et nogenlunde billede på de fleste kanaler. Dog er der stadig nogle der ikke er så gode. Bl.a. TV2's kanaler. Men jeg har problemer med lip sync, dvs. synkronisering mellem billede og lyd. Og det gælder ALLE kanaler. Nogle har skrevet om at det kun sker ifm. anvendelse af HDMI-kabler, men det er ikke tilfældet hos mig. Det er når jeg ser TV. LG selv siger at den tuner der sidder i, ikke er certificeret i Norden, hvad man så skal lægge i det. Jeg kan modtage alle de kanaler jeg bør. Jeg venter nu på at der kommer en software-opdatering om et par uger. Hvis det ikke hjælper, må jeg tage den derfra. Evt. få en service-tekniker ud.

Men ellers er jeg overbevist om at de 2 fjernsyn er ens :)
Af Novatic
Klopf skrev:Ved næsten ikke hvad jeg skal svare dig.
Jeg har købt et 42LE8500 ud fra en overbevisning om at det er 100% identisk med 42LE850N. Det var i hvert fald hvad forhandleren sagde, og det valgte jeg at stole på. Jeg har efterhånden et nogenlunde billede på de fleste kanaler. Dog er der stadig nogle der ikke er så gode. Bl.a. TV2's kanaler. Men jeg har problemer med lip sync, dvs. synkronisering mellem billede og lyd. Og det gælder ALLE kanaler. Nogle har skrevet om at det kun sker ifm. anvendelse af HDMI-kabler, men det er ikke tilfældet hos mig. Det er når jeg ser TV. LG selv siger at den tuner der sidder i, ikke er certificeret i Norden, hvad man så skal lægge i det. Jeg kan modtage alle de kanaler jeg bør. Jeg venter nu på at der kommer en software-opdatering om et par uger. Hvis det ikke hjælper, må jeg tage den derfra. Evt. få en service-tekniker ud.

Men ellers er jeg overbevist om at de 2 fjernsyn er ens :)
Jeg er 100% sikker på at en fyr herfra havde samme problem, og fik en LG tekniker ud, der ændrede noget med lipsync.
Af Klopf
Svært at gennemskue hvor "dårlig" service man så kan forvente hvis man har købt en europæisk variant.
Jeg mener, man har jo ikke købt et kopi-produkt. Det er stadig et ægte LG-produkt, produceret og solgt af LG.

Der står at TV'et er certificeret til det nordiske marked, men hvad betyder det reelt. At Yousee, Stofa m.m. har kontrolleret at TV'et virker på det danske marked er jo ikke ensbetydende med at den europæiske variant ikke virker. Jeg kunne forstå hvis man havde proppet en dims i der kun virker i norden, men det lader ikke til at være tilfældet. Man har oprette udbyderne i menuer og det er også fint nok. Det er jo god service.