Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tjens
Jeg er selv lige gået på YouSee, og der er desværre udsendelser der ikke egner sig til at komme op på 40" skærm.

F.eks. ser jeg meget spansk fodbold på 6 og 9, og nogen kampe har yderst meget fnidder omkring spillere, tekster og andre høje kontraster.

Men da nogen kanaler/udsendelser står rigtig godt, vurderer jeg at der er tale om jpeg-artifakter, når komprimeringen er for hård.
Jeg gætter på at f.eks. direkte fodbold, nogen gange sendes via sattelitter med for lav båndbredde.

Champions League på TV3+HD er et eksempel på et rigtig godt signal.

DR Update er blevet ringere da de skiftede til mpeg4.

Så prøv at finde naboer at besøge for sammenligning af kvaliteten.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Da du jo allerede har forklaret én gang at du ser DR HD, så er det også digitale kanaler du ser i almindelighed. Dit TV kan ikke blande de digitale og de analoge kanaler i programoversigten. Derudover så virker EPG slet ikke på analoge kanaler, så hvis dén er aktiv, så giver det sig selv.

Det er TruMotion som er LG's 100/200 Hz system.
Af Klopf
Nogen der har et bud på hvorfor lyd/billede ikke er i sync?
Det er noget jeg kun har oplevet i den "gamle" verden og der var det altid det signal der blev sendt ud fra DR.
Af Han den anden
Da jeg skulle søge efter digitale kanaler (via yousee) på mit nye SL8500 skulle jeg vælge "- -" som land, eller kunne jeg ikke vælge kabel. Det funger fint. Stod også i manualen, men hvem læser den først? ;)
Senest rettet af Han den anden 11 okt 2010, 15:22, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Har du kabelsplittere eller kabelforstærkere sat på antennekablet et sted i huset (eller på loftet)? I så fald prøv at få dem af og se om du ikke får et noget bedre Tv-signal igennem sådan. Det er før set, selv på digitale kilder.
Af Gaco
Du kan evt. prøve at smække en Blu-ray film på for så at se, om det er selve TV'et eller signal inputtet den er gal med ;)
Af Klopf
ChrisJJ skrev:Da jeg skulle søge efter digitale kanaler (via yousee) på mit nye SL8500 skulle jeg vælge "- -" som land, eller kunne jeg ikke vælge kabel. Det funger fint. Stod også i manualen, men hvem læser den først? ;)
Jeg har valgt Danmark og kunne vælge mellem antenne eller kabel.
Af Klopf
Rasmus Larsen skrev:Har du kabelsplittere eller kabelforstærkere sat på antennekablet et sted i huset (eller på loftet)? I så fald prøv at få dem af og se om du ikke får et noget bedre Tv-signal igennem sådan. Det er før set, selv på digitale kilder.
Jeg sætter mit antennekabel direkte i det stik hvor signalet kommer ind i huset. Efter dette stik går der andre kabler og splittere rund omkring i huset til andre fjernsyn.

Jeg har haft sat en DVD på, og der er kvaliteten helt forrygende. Det siger mig, at skærmen KAN vise en god kvalitet. Selv hælder jeg p.t. mest til enten antennekablet eller til at DVB-C tuneren ikke virker ordenligt.

Er der nogen der har erfaring med hvor nemt/svært det er at tage et billede af skærmen og så uploade det her på sitet med et resultat der kan bruges til noget?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vores forum har desværre ikke mulighed for upload til siden, men der findes billedservere rundt om på nettet, som kan bruges gratis såsom imageshack.

Det kan være svært at fange problemer på et TV hvis ikke kameraet er bare nogenlunde i orden. Glem alt om mobiltelefoner (uanset opløsning). Et DSLR burde dog kunne fange noget brugbart.
Har læst indlæggene omkring LG 42LE8500 og har set produktet i EL-Giganten dog med LG42LE850N som model nr.
Har efterfølgende checket priser på nettet og er blevet opmærksom på, at LE8500 kan købes ca. DKK 2600 billigere end 850N model. :p

På butikkens hjemmeside er anført følgende tekst:

"Spar yderligere 2.630,00 DKK ved at købe den europæiske variant 42" LG 42LE8500 LED, Full-HD, som er på lager. Den er 100 % identisk med 42" LG 42LE850N LED, Full-HD og modellerne har samme design, specifikationer og tunere. Den europæiske model har også dansk menu og den danske manual kan downloades gratis.”

Er denne oplysning korrekt eller findes der en forskel mellem modellerne?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Klopf skrev:
Rasmus Larsen skrev:Har du kabelsplittere eller kabelforstærkere sat på antennekablet et sted i huset (eller på loftet)? I så fald prøv at få dem af og se om du ikke får et noget bedre Tv-signal igennem sådan. Det er før set, selv på digitale kilder.
Jeg sætter mit antennekabel direkte i det stik hvor signalet kommer ind i huset. Efter dette stik går der andre kabler og splittere rund omkring i huset til andre fjernsyn.

Jeg har haft sat en DVD på, og der er kvaliteten helt forrygende. Det siger mig, at skærmen KAN vise en god kvalitet. Selv hælder jeg p.t. mest til enten antennekablet eller til at DVB-C tuneren ikke virker ordenligt.

Er der nogen der har erfaring med hvor nemt/svært det er at tage et billede af skærmen og så uploade det her på sitet med et resultat der kan bruges til noget?
Så er jeg 99 % sikker på, at fejlen ligger i kabelsplitterne. Har du mulighed for at prøve at køre et kabel direkte fra stikket i væggen og ind i Tv'et? Blot som en lille udelukkelses-test.
Linnet skrev:Har læst indlæggene omkring LG 42LE8500 og har set produktet i EL-Giganten dog med LG42LE850N som model nr.
Har efterfølgende checket priser på nettet og er blevet opmærksom på, at LE8500 kan købes ca. DKK 2600 billigere end 850N model. :p

På butikkens hjemmeside er anført følgende tekst:

"Spar yderligere 2.630,00 DKK ved at købe den europæiske variant 42" LG 42LE8500 LED, Full-HD, som er på lager. Den er 100 % identisk med 42" LG 42LE850N LED, Full-HD og modellerne har samme design, specifikationer og tunere. Den europæiske model har også dansk menu og den danske manual kan downloades gratis.”

Er denne oplysning korrekt eller findes der en forskel mellem modellerne?
N er i korte træk Nordiske modeller, som betyder:
Der kan være visse forskelle på tunerne, som er tilpasset danske forhold.
LG kommer og fixer dit Tv på din adresse, hvis det går galt.
Du får lov at låne et nyt, hvis de tager det med.

Du kan se forskellene i denne PDF fra LG: http://www.flatpanels.dk/downloads/lgn.PDF
Af Klopf
Rasmus Larsen skrev:
Klopf skrev:

Så er jeg 99 % sikker på, at fejlen ligger i kabelsplitterne. Har du mulighed for at prøve at køre et kabel direkte fra stikket i væggen og ind i Tv'et? Blot som en lille udelukkelses-test.
Hej Rasmus

Jamen, det er jo det jeg gør. Altså kører antennekablet fra fjernsynet direkte ind i det stik hvor signalet kommer ind fra Yousee. Men i det stik kører et andet kabel også videre til andre stik i huset.
Der var en der tidligere i tråden afviste at det kun skyldes kablerne, da digital-tv er "enten/eller". Og det gælder vel i så fald også stikkene.
Nå, men jeg vil nu under alle omstændigheder skifte alle stik og kabler, så den del af festen er OK.

Jeg har stadig ikke synkront billede/lyd. Slet ingen der ved hvad det kan skyldes?