Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
SL8000 er bedre mht. reflektioner end SL8500, men at sætte et tal på er lidt svært. Du burde nok sammenligne SL8500 med en skærm som NX700 fra Sony. Den har vi også billeder af.
Af MaAaN
@TripleD og @yakken:
Jeg læste også (mener det var et indlæg her på flatpanels af MortenJ fra LG, samt en anden fra LG) at det er den samme plastic laminering både SL8000 og SL8500 havde fået. Så er forskellen jo så glas og plast bagved dette "filter". Derudover skrev de, at der var delte meninger om at reflektionen var værre eller bedre på SL8500.

En anden ting jeg læste (kan ikke huske om det var i testen) var, at SL8000 til gengæld kunne se lidt ujævn ud fra vinkler - og dermed se lidt billig ud???

Men ak - er stadig forvirret... :s
Af Han den anden
Jeg skulle gerne få skærmen i morgen, hvis GLS ikke fu..er der op igen.

Jeg tager et billede og uploader det så snart jeg kan.

Netop reflektion er fokus område for mig da vi har en stue med store vinduer på venstre side, så tro mig jeg skal nok være kritisk ;)
Af MaAaN
@ChrisJJ - jeg kan slet ikke vente med at høre omkring refleksionerne. Jeg testede mit Sony 32" CRT widescreen og kunne se der er en del refleksioner, men det lægger jeg bare ikke mærke til når jeg ser tv...gad vide om det vil være mere generende på denne fladskærm?
Af MaAaN
@ChrisJJ:
Har du fået et tv der ikke er blevet skadet under fragten? Og hvad er oplevelsen?
Af Han den anden
MaAaN skrev:@ChrisJJ:
Har du fået et tv der ikke er blevet skadet under fragten? Og hvad er oplevelsen?
YES!!!!! Endelig. Mit første indtryk er yderst positivt. Jeg var temmelig nervøs for reflektionerne i skærmen da vi har sore vinduer i stuen, men der er umiddelbart ikke noget at komme efter.

Tænder vi en lampe foran skærmen kan den selvfølgelig ses som reflektion, men det er ikke generende.

Sort kunne godt være bedre, men jeg har heller ikke tweaket på tv'et endnu.

Har taget billeder men kan ikke lige finde ud af at uploade dem. Er der en der lige kan forklare mig hvordan jeg gør?[/img]
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi tilbyder ikke load af billeder her til siden, så du må benytte dig af en af de mange gratis hosting sider på nettet. Du bør desuden skrumpe billedets dimensioner så de passer ind i forum.
Af MaAaN
Det lyder da rigtig godt, så tror jeg også at jeg vil bestille et. :-)

Har du prøvet med forskellige tilslutninger? Altså pc, blueray, dvd osv?
Senest rettet af MaAaN 08 okt 2010, 12:58, rettet i alt 1 gang.
Af Han den anden
MaAaN skrev:Det lyder da rigtig godt, så tror jeg også at jeg vil bestille et. :-)

Har du prøvet med forskellige tilslutninger? Altså pc, blueray, dvd osv?
Jeg har testet med mit Mediacenter som også er min Blu-Ray afspiller. Den er tilsluttet via HDMI. Det ser godt ud.

Jeg har ikke konstateret nogen backlight bleeding endnu, men har ej testet for dette rigtigt endnu. Der er ingen pixelfejl.

Ser frem til at se fodbold i aften. Der skal jeg ha' testet for om der er det der kaldes Bars på skærmen. Det er uregelmæssigheder i panelet ved hurtig panorering. Ses tydeligst ved netop fodbold.

Men som tidligere skrevet så er det ind til viderer en positiv oplevelse.

Designer er jo fantastisk - intet mindre.
Af TripleD
#ChrisJJ

Det lyder da rigtig lækkert, tillykke med det. Håber du får en fantastisk kamp i aften så, med godt billede og godt resultat :p

Glæder mig til at se skærmen i din stue, og hvordan reflektionerne ser ud i dagslys, og hvor slemt lampen reflekterer deri.

Du har fået PM BTW.
Af MaAaN
@ChrisJJ - smid meget gerne info herinde omkring oplevelsen med fodbold.

Har sendt en PM ;-)
Af Han den anden
Her er et par billeder taget i høj sol for 10 minutter siden:

[img]http://img827.imageshack.us/img827/2606/img3785b.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

[img]http://img692.imageshack.us/img692/2991/img3788x.jpg[/img]

Det skal lige siges at jeg IKKE er super god til det med billeder, Speciels inde billeder O_O
Af Han den anden
Lige et par billeder mere med ISO'en sat til lav 8) :

[img]http://img169.imageshack.us/img169/4233/img3795s.jpg[/img]

[img]http://img707.imageshack.us/img707/3761/img3796p.jpg[/img]

Jeg føler mig ikke generet at genskindet.
Af TripleD
LOL :D Var det med vilje du fangede den der undertekst Chris??? :p

Ej det ser sku da meget lækkert ud, går udfra du er godt tilfreds så. Hvordan med panoreringen under kampen igår?

Du har ikke prøvet at køre PS3 spil derpå har du?

Og endnu engang tillykke med dit køb, er slet slet ikke misundelig O_O