Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ajhals
Nu ved jeg intet om det specifikke Phillips TV, men hvad jeg generelt ved om deres topmodeller er, at billedkvaliteten er i højsæde, selvom de ofte går lidt deres egne veje i opfattelsen af hvad et godt billede er. Hvad jeg har læst om C9000 fra Samsung, så er det mere designet der er lagt vægt på, end det er billedkvalilteten. Jeg tror i bedste fald du skal håbe på, at få billedekvalitet på højde med C8000 serien.

Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge dit TV til, og om du er fast bestemt på at det skal være LCD, men jeg har selv PS50C7705 fra Samsung, og jeg må sige, at hvad angår billedekvalitet, så skal du ikke regne med at få noget bedre end det fra Samsung, Phillips' LCD'er ved jeg ikke med. Desuden så er prisen jo en HELT anden, end de LCD'er du nævner
Brugeravatar
Af MigSelv
Lige bortset fra Panasonic V20 og VT20, de er begge testet med bedre billedkvalitet end 7705.
Af hammeraman
Jeg har selv en 46" model af 9705'eren.
Jeg har sågar også haft plasma skærmen ajhals nævner, som skulle være noget af det bedste Samsung kan præstere, rent billed mæssigt.
Og efter min mening er Philips skærmen bedre på alle punkter, men koster så også væsentligt mere ;)
Personligt bryder jeg mig heller ikke om Samsungs LCD(LED) TV, bygge kvaliteten, billedet, lyden osv.

Hvis du er beredt på at give de ca. 22k for Philips 40", så vil jeg råde dig til at kigge forbi en 2tal forretning.
Jeg fik selv min 46" for 22k, så hvis du har plads så skulle du måske tage en større. Der er også meldt om hyle-lyde på 32" og 40".
Af lennon
Markedets bedste billedperformer er ifølge alle testsites temmeligt ensidigt Panasonic VT20 ! ! Philips halter noget bagefter på de væsentligste parametre, - men har til gengæld et helt unikt design .
Af miko
Samsung bør ihvertfald have gjort væsentlig fremskridt med 9000´i forhold til sidste års LED-serier for overhovedet at komme i betragtning til et tilfredsstillende køb.
Det eneste de har klaret godt er deres 3D-plasma... Som jeg er den lykkelige ejer af!
Og Philips...? jeg har en udmærket skægtrimmer derfra...
Af siccio
Svar nu ud fra overskriften istedet for at fluekneppe plasma vs lcd.
Der bliver spurgt på Philips kontra Samsung, to specifikke modeller.
Ikke alt muligt andet gejl, omkring Plasma modeller eller OLED.
Af ajhals
MigSelv skrev:Lige bortset fra Panasonic V20 og VT20, de er begge testet med bedre billedkvalitet end 7705.
Nu skrev jeg jo også fra Samsung ik ;)!
Af THM
jeg ville vælge phillipsen over samsungeng. både pga. billed og den øvrige kvalitet.
vi så jo i anmeldelsen af 8605, at det på phillips top serier godt kan lade sig gøre at indstille billedet korrekt(neutralt om man vil) :)
Af PerJ
Tag selv ud og se på begge skærme selv, så du ikke kun har anbefalinger og test at gå efter.
Ved du/nogen, i hvilken butik man kan se Phillips 9705?
Af THM
elgiganten har det i deres "tilbudsavis", så mon ikke de har det...
Brugeravatar
Af MigSelv
ajhals skrev:
MigSelv skrev:Lige bortset fra Panasonic V20 og VT20, de er begge testet med bedre billedkvalitet end 7705.
Nu skrev jeg jo også fra Samsung ik ;)!
Hej
Næ, sådan kan du ikke stille det op. Det kan uden problemer læses som, " så skal du ikke regne med at få noget bedre end det fra Samsung" ( citat ). Du skriver ikke specifikt Samsungs bedste tv, men generelt intet bedre end Samsungs.
Brugeravatar
Af kwc
Hej

Har efter længere tids søgen valgt Philips 9705 46" - fik det i fredags - det lever fuldt op til mine forventninger.

9705 46" er jo netop kåret til årets Tv på EISA - og hvis pris ikke er et emne så bør du give det en chance før du beslutter dig.

En af de ting der fik mig overbevist var at 9705 var det eneste Tv på netop afholdte YouSee 10 messe hvor der ikke var vildt mange lys reflektioner i/på skærmen.
Af M-Sniper
hej kjeppesen

ang dit valg. ved jeg ikke men mit ville være philips. alene på den baggrund at philips billed "motor" er bedre og mere avanceret end samsung. (efter min menig)

så kommer jeg til at sætte fut i bålet måske, :D men her kommer det.

Vi kan ikke discutere korrekt billed, da man kan måle sig frem til det.
der er faste normer, faste procedure, faste elementer man kan måle justere og komme frem til et resultat som er nær eller ikke nær det korrekte...
Rasmus'es test f.eks. på denne side. er sådan en test.
Hvor korrekt billed viser tv'et. hvor god gråtone skala kan den vise. osv. osv.

Men jeg vil gerne diskutere om et korrekt billed, er også det ønsket billed vi eller andre vil have. ( nogen vil måske ).
denne parameter er jo forskellig fra person til person. og derfor er min opfordring til alle, at test er gode, test kan give et godt overordnet billed. men test kan aldrig erstatte ens egen indtyk ude i butikken/hjemmet.

ved godt man ikke kan regne med forhandlernes billed men man kan vel godt regne med deres prestation i forhold til hindanden. eller hvad?

ang mit valg (philips) ville være efter disse parameter. det kan godt være philips ikke laver de mest teknisk korrekte tv. men jeg synes at det er en af dem der laver de bedste billeder ( mit intryk ) i deres 9000 serier.