hej kjeppesen
ang dit valg. ved jeg ikke men mit ville være philips. alene på den baggrund at philips billed "motor" er bedre og mere avanceret end samsung. (efter min menig)
så kommer jeg til at sætte fut i bålet måske,

men her kommer det.
Vi kan ikke discutere korrekt billed, da man kan måle sig frem til det.
der er faste normer, faste procedure, faste elementer man kan måle justere og komme frem til et resultat som er nær eller ikke nær det korrekte...
Rasmus'es test f.eks. på denne side. er sådan en test.
Hvor korrekt billed viser tv'et. hvor god gråtone skala kan den vise. osv. osv.
Men jeg vil gerne diskutere om et korrekt billed, er også det ønsket billed vi eller andre vil have. ( nogen vil måske ).
denne parameter er jo forskellig fra person til person. og derfor er min opfordring til alle, at test er gode, test kan give et godt overordnet billed. men test kan aldrig erstatte ens egen indtyk ude i butikken/hjemmet.
ved godt man ikke kan regne med forhandlernes billed men man kan vel godt regne med deres prestation i forhold til hindanden. eller hvad?
ang mit valg (philips) ville være efter disse parameter. det kan godt være philips ikke laver de mest teknisk korrekte tv. men jeg synes at det er en af dem der laver de bedste billeder ( mit intryk ) i deres 9000 serier.