Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skrev en masse, men var for længe om det og blev logget af, så prøver at gøre det kort.

Indtil nu har jeg kig på disse tre:

- Sonys 46" EX500
- Lg's 47" LD750'er
- Panasonics 46" G20'er

Jeg vil mest spille PS3 og se Blu-ray film, bla. Sci-fi og Martial Arts, dvs. film hvor Panorering ikke må hakke og hurtige bevægelser kræver en hurtig opdatering af billedet. Der må helst heller ikke være slør på, da jeg af og til nyder en fodboldkamp på Tv.

De tre Tv har forskellige specs. og jeg har via pricerunner sat dem op ved siden af hinanden og sammenlignet.
Jeg vil lige nævne et par af de "mangler" jeg tror er de største (for hver Tv):

EX500: Har kun en USB port og med deres WiFi dongle i, så er den brugt og så er kontrast ratio ikke nævnt (er den lav?).

LD750: Har ikke 1080p24 (har den så ikke problemer med Blu-ray film?), Der står der ikke HD TV ved tuneren (kan den ikke modtage HD kanaler?)

G20: Har ikke NTSC playback (kan jeg så ikke se mine NTSC film?)

Er der noget jeg bør være obs på?

Tjek evt. dette link og se om der er noget i bider mærke i:

http://www.pricerunner.dk/pc/2/TV-Produ ... 05=2582905

Ps. Alle disse Tv ligger lige under 8000,- men jeg er villig til at give ca. 10.000,- hvis i vil anbefale et bedre Tv, det kunne fx være fedt med HDMI 1.4, da jeg godt ku' tænke mig at føre lyd tilbage den vej.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Hvorfor kan G20 ikke vise NTSC?
Det er ikke et problem, det klarer den både fra vcr og dvd.
Senest rettet af MigSelv 29 sep 2010, 21:51, rettet i alt 1 gang.
Af brouer1
Det ved jeg heller ikke om den ikke kan, men der står ikke noget i specifikationen under NTSC playback, så jeg spørger egentlig bare om det betyder den ikke kan?
Brugeravatar
Af MigSelv
brouer1 skrev:Det ved jeg heller ikke om den ikke kan, men der står ikke noget i specifikationen under NTSC playback, så jeg spørger egentlig bare om det betyder den ikke kan?
Hej
Det kan den.
Af aidin
jeg vil også vide hvilket af de 3 tv er den bedste , skal han giv lidt mere for få EX700
Af Arki
Jeg vil mene at pengene er givet bedre ud på et G20 end et EX500 =)

G20 levere som allerede er skrevet flere gange, et utroligt flot og naturligt billed, med sin indbygget THX profil, selvfølgelig skal man lige tage med i betragtningen er der ved G20'eren jo er nogle som "summer/buzzer" lidt for meget.

Men når det så er sagt ville jeg stadig væk til hver en tid tage G20, bare lige sørg for at du kan returnere den hvis der nu skulle være problemer med netop dit eksempel.

Fristrøm
Af THM
aidin skrev:jeg vil også vide hvilket af de 3 tv er den bedste , skal han giv lidt mere for få EX700
G20 er giver også bedre billede end ex700. ex700, er stort set en edge led version af ex500.
Af THM
Arki skrev: G20 levere som allerede er skrevet flere gange, et utroligt flot og naturligt billed, med sin indbygget THX profil, selvfølgelig skal man lige tage med i betragtningen er der ved G20'eren jo er nogle som "summer/buzzer" lidt for meget.
Fristrøm
jeg vil mene at indstillingerne fra flatpanels testen, giver lige lidt ekstra til den THX-profilen, i hvert fald på mit eksemplar.
Af brouer1
Nå jeg købte i går et 47" LG LD750 via Cinemagic og 4års fuld garanti i hjemmet (inkl. pixelgaranti), jeg er ligeglad med THX, da jeg ofte syntes den indstilling er for mørk med mindre man har en decideret hjemmebiograf og det har jeg ikke.
Men jeg er indstillet på at teste løs på kvaliteten af især blu-ray, desuden skal jeg have testet hvordan den gør sig i andre formater.
Af Steen Bay
brouer1 skrev:Nå jeg købte i går et 47" LG LD750 via Cinemagic og 4års fuld garanti i hjemmet (inkl. pixelgaranti), jeg er ligeglad med THX, da jeg ofte syntes den indstilling er for mørk med mindre man har en decideret hjemmebiograf og det har jeg ikke.
Men jeg er indstillet på at teste løs på kvaliteten af især blu-ray, desuden skal jeg have testet hvordan den gør sig i andre formater.
Tillykke med det. Tror at du der har fået ganske meget TV for de 7471,- kr det kostede, og det ville være ganske interessant hvis du senere melder tilbage med dine intryk af billedkvaliteten m.m.
Af brouer1
Steen Bay skrev:Tillykke med det. Tror at du der har fået ganske meget TV for de 7471,- kr det kostede, og det ville være ganske interessant hvis du senere melder tilbage med dine intryk af billedkvaliteten m.m.
Will do og hvis du Steen eller andre har nogen ønsker til hvad jeg kan teste (dog ikke for kompliceret, da jeg er noob og har meget lidt tid i hverdagen med to små tvillinger der forlanger opmærksomhed), så skriv med ønsker til hvad jeg skal teste og evt. hvordan jeg gør det bedst.
Af Steen Bay
brouer1 skrev:Will do og hvis du Steen eller andre har nogen ønsker til hvad jeg kan teste (dog ikke for kompliceret, da jeg er noob og har meget lidt tid i hverdagen med to små tvillinger der forlanger opmærksomhed), så skriv med ønsker til hvad jeg skal teste og evt. hvordan jeg gør det bedst.
Lyder fint, og det var såmænd bare dine generelle indtryk af TV'ets billedkvalitet efter at have lært det lidt at kende, jeg var ude efter. Ting som farvegengivelse, sortniveau, betragtningsvinkler og gengivelse af bevægelse. Vil tro at du kan bruge Rasmus' indstillinger fra testen af LE850N som et rimeligt godt udgangspunkt.