Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Shooter DK
NintendoB skrev:
Ellegaard74 skrev:
trykkertor skrev:Er linebleed et problem på VT20?

Hvis jeg kunne gå tilbage i tid inden jeg købte 63" C7705, sa havde jeg nu købt VT20.
Men efter 63" er kommet i hus, så bliver man sku afhængig af størrelsen.
Hver gang jeg nu ser 50" synes jeg ret og slet den bliver alt for lille. Kan aldrig tænke mig at gå ned i størrelse fra 63" igen.
Så dermed bliver jeg lidt stående fast med min 63"C7705 som jeg synes er fin nok, var der bare ikke for tosset med LineBleed.

Var ikke klar over at VT20 havde linebleedproblemer. Så det hjælper mon lidt mod fristen til at gå fra C7705 til VT20 hvis den har de samme problemer.
Tror det nintendo mener er at hvis han køber pana så slipper han for linebleed som er et problem på nogle 7705 modeller :)
Min fejl kan godt se den kan misforstås sry O_O

Mente selvfølig at vis jeg kunne slippe for den linebleed som jeg har på min model af 63"C7705 så hade jeg nok købt VT20en.

Men rigtig man bliver nemlig afhængig af størrelsen (63") ingen tvivl om det ;)
sagde hun også igår :)

jeg er selv meget spændt på hvordan den nye lg px950 performer, da jeg tror GT20 mest bare er G20 med 3D. overvejde også VT20, men synes den er for grim, og dyr og samsung levere bare ikke varen.
Af viol8r
NintendoB skrev: Er meget enig med Shooter DK her, Havde jeg kunne gør mit købe om i dag så havde jeg nok ikke købt den PS63C7705 som jeg har i dag, Jeg havde nok nappet en panasonic VT20 det den koster mere er given godt ud i sær vis man slipper for line bleed som er et problem på denne model...
Du slipper nok ikk for line bleed og der er en risiko for retention problemer ved at købe en Panasonic VT20.
Fandt en bruger på et andet forum der havde postet et billede af VT25 (altså VT20 i Amerika) med linebleed og retention... I forhold til det, så vil jeg hellere beholde mit PS63C7705 (der ikke har problemer med line bleed og retention) :)

Panasonic VT25 Line bleed
Senest rettet af viol8r 28 sep 2010, 13:03, rettet i alt 1 gang.
Af SjaiGuy
Tror ikke problemeted med psxx7705 er så stor som det gøres til... Der måske en 20-30 herinde der brokker sig over det de har fået... og tvivler på det er en ret stor procentdel af hvad der rent faktisk er solgt af dem i DK.

Men som skrevet et andet sted på dette fora, dem der ikke har problemer med deres skriver jo nok ikke herinde, for af hvilken grund skulle de lede efter klage topios, når de ingen klager har.

Jeg har selv et PS637705.. Og har haft det i ca 3 uger... og har ingen problemer med hverken retention eller line bleed... og Buzzen... jow den kan høres hvis jeg muter fjernsynet og står inden for 1-2 meter.... Smider jeg den over 2 i lyd så kan den ikke høres, så har ingen klager over midt.

Men 63" modellen skulle så også være lidt bedre end 50" modellen

Just my 2 cents :-)
Af trykkertor
Jeg tror også mange ikke ved hvad de skal se eller høre efter på sit fjernsyn.
Kan med sikkerhed sige at hvis nogen mener de har et perfekt PSXXC7705, så vil nogle andre af os her inde, kunne påpege "fejl" ved det.
Mange ved ikke hvordan de spotter linebleed.
De er ikke klar over at Linebleed er meget værre ved til eksempel Aflsappet eller Film-modus, og ikke så galt ved Dynamisk eller standard.
Nogle har indrettet sin stue så Buzz ikke høres, og det er supert. Men samme tv vil nok kunne finde på at genere buzz i en anden sin stue.
Retention har også med hvilket modus og kalibrering tv har.

Så det hele kommer an på hvordan ens tv er justeret, hvor kritsik brugeren er, og i hvilket miljø tv står i.
Er man tilfreds, er det jo bare super. Og mange af os leder nok mere efter feil end vi behøver.
Men at der findes en perfekt PSXXC7705 uden buzz, retention eller linebleed har jeg meget svært for at tro på.
Det er mere op til os selv, hvad vi lader os irritere af, og hvordan vi bruger vores apparat.
Af trykkertor
viol8r skrev: Du slipper nok ikk for line bleed og der er en risiko for retention problemer ved at købe en Panasonic VT20.
Fandt en bruger på et andet forum der havde postet et billede af VT25 (altså VT20 i Amerika) med linebleed og retention... I forhold til det, så vil jeg hellere beholde mit PS63C7705 (der ikke har problemer med line bleed og retention) :)

End så mærkelig der høres ud til, så er jeg en lille smule "glad" for at det her problem også er på VT-modellen.
Fordi jeg i et stykke tid har irriteret mig over Linebleed på min PS63C7705.
Buzz har jeg vundet over. Den generer mig ikke mere. (Den er der stadig, men kun hvis jeg lytter efter den).
Retention er ikke noget jeg lader irritere mig over.
Ja, der er retention på mit fjernsyn, men det forsvinder også hurtig igen.
Linebleed er noget jeg irriterer mig over.
Derfor har jeg et stykke tid tænkt tanken, "nej hvis jeg nu bare købte VT20, så ville alt være ok".
Men klart, hvis VT-serien også har sine udfordringer, så er jeg mere tilfreds med mit 63" end om der skulle stå en 50"VT20 med linebleed på.

Så igen. Tak for posten der viser at man også kan være uhældig med Panasonic sit Panel.
Brugeravatar
Af MigSelv
viol8r skrev:
NintendoB skrev: Er meget enig med Shooter DK her, Havde jeg kunne gør mit købe om i dag så havde jeg nok ikke købt den PS63C7705 som jeg har i dag, Jeg havde nok nappet en panasonic VT20 det den koster mere er given godt ud i sær vis man slipper for line bleed som er et problem på denne model...
Du slipper nok ikk for line bleed og der er en risiko for retention problemer ved at købe en Panasonic VT20.

Fordi du ser et billede af et tv, er det voldsomt, at påstå problemer omkring retention.
En ting vi ikke ved er, hvordan har t.... behandlet sit tv.
Line bleed er ikke en fejl, det er et uløst problem ved plasma ( kan i sjældne tilfælde også ses på lcd ).
De eneste tidspunkter line bleed normalt ses, er ved hvid rulletekst og sort baggrund, eller omvendt.
I disse få tilfælde, kan det da ikke anses for at være problematisk.
Af viol8r
MigSelv skrev: Fordi du ser et billede af et tv, er det voldsomt, at påstå problemer omkring retention.
Så lad os sige "udfordinger" i stedet for "problemer" (brugte desuden også formuleringen "risiko for...").
Ønskeligt er i hvert fald en skærm uden retention, da man har en tendens til at kigge efter det :)

Uanset hvad, så er det på stortset alle plasma (også top-modellerne fra de forskellige producenter). På mit eget har jeg observeret, at når jeg kører 60Hz, så kan jeg ikke fremprovokere retention (selv efter flere timers PS3 brug med grafik på faste steder). Skifter jeg til 50Hz (reelt 100Hz), så kan man lidt tydligere se det. Men igen - det er svag retention, der hurtigt går væk igen. Jeg kan så kun være glad for, at jeg kun har 60/24Hz kilder :-)
Af trykkertor
MigSelv skrev: De eneste tidspunkter line bleed normalt ses, er ved hvid rulletekst og sort baggrund, eller omvendt.
Sådan er det nok hvis tv er ok.
Men til eksempel på mit, så skal der ikke mere til en scener med en balkong, højhust med vinduesrækker, et hegn eller andet til, så står linebleed lige hen af landevejen.
Ja sågar i aftes kikket jeg på Bad Boys.
Og når negeren med sine hvide tænner grinede, så stod linebleed hen ad skærmen.
Sådan var ikke mit 4 år gamle plasma.
Af Mysen
MigSelv skrev: De eneste tidspunkter line bleed normalt ses, er ved hvid rulletekst og sort baggrund, eller omvendt.
Og i Alfons Åberg af en eller anden mærkelig grund. Og ikke kun sorte og hvide ting. Line bleed på ALT. Som om kvaliteten på den tegnefilm ikke var ringe nok i forvejen.
Af trykkertor
Jeg synes særlig i billeder med grøn baggrund er noget af det værste.
Hvid rulletekst på sort skærm har jeg derimod intet problem med.
Sort tekst på hvid derimod er grimt.
Af Novatic
Tag jer ikke af Migselv. Han ævler om noget han egentlig ikke ved en pind om. Hvordan jeres skærme ser ud kan I selv bedst bedømme. Og linebleed er konstateret hos mange C7705 skærme som et problem.

Er stadig chokeret over, hvor ringe kvalitetsniveauet er blevet efter CRT eraen. Hvis Nvidia sendte high-end grafikkort ud, der ikke kunne køre spil ordentligt, ville der blive ramaskrig. Af en eller anden grund kan producenterne slippe fra fejl med deres skærme, og gemme sig bag koncepter som "det er en del af teknologien".

FFS, hvis at have store fedt-plets lignende klumper på sin LCD skærm og lys fra hjørnerne er en del af den teknologi, hvorfor står det så ikke i fx manualerne eller på kassen?

Det samme med plasma. Hvis buzz og linebleed er almindeligt her, så fortæl da det til kunderne.
Brugeravatar
Af Weissbier
Mit PS63C7705 summer hørbart, når jeg befinder siddepositionen, men det ender nok med, at jeg affinder mig med det. Til gengæld har jeg ingen problemer med hverken line-bleed eller retention. Jeg bruger indstillingerne fra anmeldelsen her på sitet.
Af trykkertor
God holdning Weissbier. Faktisk det der skjedde for mig.
Da jeg til sidst ikke gad at hænge mig op i Buzz, og bestæmte mig for at beholde tv. Så var der som om skulderne kom nogle hak ned, og man slappet lidt mere af foran tv.
Så kunne jeg hurtig glemme buzz-lyden, og nyde tv.

Linebleed tror jeg man kan få en hel del bedre via kalibrering.
Jeg har ennu ikke kommet så langt at jeg har fået eksperimentert med nogle indstillinger, eller tal fra test.
Men bemærker at der er meget mere bleed på film-modus end til eksempel Dynamisk Modus.
(Jeg trodde det ville være omvendt siden Dynamisk pøser på med lys, og film er mer dus og dunkel).

Så når jeg nu har slået mig til ro med at linebleed vil være synlig i diverse scener, så tror jeg simpelthen jeg vil lægge mindre og mindre mærke til det.

Bare den datoen for fortrydelsesretten var en dejlig følelse.
At går 14 dage og vurere "retur, eller ikke retur" tog lidt på.
Da så fristen var over, så sænket jeg skuldrene. Skærte vinduer og døre i kassen så børnene har fået nyt legehus, og started med at nyde mit fjernsyn.
For der er ikke et perfekt fjernsyn der ude. Og jeg synes Samsung leverer rigtig meget og godt billede for de penge man betaler.

Klart jeg hellere ville have VT20 i 65". Men den prislappen vil jeg aldrig kunne klare at synke når jeg fik 63" for ca halve prisen. (Jeg gav 20.767,-).
Og designet til Samsung kan jeg godt lide.
Så nu får vi feje nogle af de små gener og problemer under sofaen og begynde at nyde vores fjernsyn.

Samtidig er jeg helt indeforstået med dem som vælger at andet tv fordi buzz bliver uutholdelig. Man skal da ikke sidde og gremmes over sit fjernsyn hver gang det er tændt.
Men sådan nogle som os der hænger på diverse audio/video forums. Vi har en tendæns til at forlange det bedste og gå hver mindste detalje efter. Så kan vi hellere aldrig blive helt tilfreds.

For at sidde det på spidsen.
Mit tv som jeg gav 20.767,- for.
Ville jeg betalt 30.000,- for samme tv hvis det havde intet af linebleed, intet buzz og intet retention?
Jeg er faktisk ikke sikker på om jeg ville betalt 10.000,- ekstra for det.
Nu skal jeg i hvertfal se fremover og nyde mit tv som det er.

Der er "en svag" buzz jeg klarer at "undgå".
Der er en vis grad af retention, men irriterer ikke mig.
Der er dels linebleed. Men jeg bliver mere og mere ligeglad med det.

Der er et sindsygt flot og stort billede.
Der er et flot design.
Og det er færdig sparet op til og betalt....så nå skal det bare nydes.
Brugeravatar
Af Weissbier
Trykkertor, du har faktisk også beskrevet min holdning ganske præcist. :) Fjernsynet er ikke perfekt, men det er der ikke ret mange (om nogen) fjernsyn, der er. Når man først har fået en 63"-model ind ad døren, er det svært at leve med mindre - plasmastøj eller ej. 50"-folket har flere valgmuligheder og kan lettere løse et støjproblem. Jeg nægter at betale kr. 35-40.000 for et VT20 65", som virker både klodset og uinspireret designet. Billedkvaliteten er nok bedre, men 70-80% bedre? Så ja, jeg må nok lade som om, støjen ikke er der. ;;)