Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Villanyi
Hey.
Leder efter en fladskærm i prisklassen 11000 max.
Mit rum er ekstremt lyst, og der kommer rimelig meget sol ind. Så det er vel LCD eller LED jeg skal have.
Har på nuværende tidspunkt et Sony WE5 40'', og det har klaret opgaven godt, men synes jeg skal op i en højere størrelse. Leder efter et tv i størrelsen 46-52'', som sagt 11000 kr max.
Der skal være indbygget kort modul så jeg kan se de ekstra kanaler fra yousee jeg har på kort.

Mvh.
Villanyi skrev:Hey.
Leder efter en fladskærm i prisklassen 11000 max.
Mit rum er ekstremt lyst, og der kommer rimelig meget sol ind. Så det er vel LCD eller LED jeg skal have.
Har på nuværende tidspunkt et Sony WE5 40'', og det har klaret opgaven godt, men synes jeg skal op i en højere størrelse. Leder efter et tv i størrelsen 46-52'', som sagt 11000 kr max.
Der skal være indbygget kort modul så jeg kan se de ekstra kanaler fra yousee jeg har på kort.
Den helt billige (men slet ikke ringe) løsning kunne være et 46" Samsung C535 til ca. 5700,- og den lidt bedre/dyrere kunne være et 47" LG LD750N til godt 8k, og skal det være lidt større, så kunne et 52" LG LD550N være en mulighed. Det er alle 'almindelige' LCD-TV uden reflekterende frontglas. TV sælges ikke med indbygget kortlæser, en sådan købes separat og sættes i en 'port' bag på TV'et.
Af Villanyi
Det ser yderst interessant ud det LG 47''.
Hvordan er det billedmæssigt?
Hvilket tv ville du indlæse i f.eks. 10000 klassen?
Hvad ville du foreslå af LED tv?
Af Steen Bay
Villanyi skrev:Det ser yderst interessant ud det LG 47''.
Hvordan er det billedmæssigt?
Hvilket tv ville du indlæse i f.eks. 10000 klassen?
Hvad ville du foreslå af LED tv?
LD750N var mit bedste bud i prisklassen op til 10-11.000 for et 46-47" TV. Der er desværre ingen tests af det endnu, men de to tests af SL8000 og LE850N her på siden kan nok give et godt hint om billedkvaliteten. Og LED? (som også er LCD) Tja, så måske et LE550N, men ved ikke lige hvad det koster.
Af Villanyi
Blev bare nysgerrig, men er der en grund til at du kun anbefaler LG?
Af Steen Bay
Villanyi skrev:Blev bare nysgerrig, men er der en grund til at du kun anbefaler LG?
Mener at jeg startede med at foreslå et Samsung C535.
Af Villanyi
Hovsa, sorry!
Men det der LG LD750N, det er det du mener er bedst til pengene? Min far vil nok godt ligge en smule, da han åbenbart synes jeg skal have LED, har selv haft kigget en smule på: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=589026
det opfylder ihvertfald mine krav designmæssigt, men ved ikke hvordan det er billedmæssigt.
Af Steen Bay
Villanyi skrev:Hovsa, sorry!
OK, måske jeg misforstod. Troede at du måske havde set dette indlæg fra i går :

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 150#115150

Og hvis du foretrækker et LED TV pga. designet, så er det da såmænd en ærlig sag. Billedkvaliteten burde være ret tilsvarende det C6005 der er testet her på siden.
Af Villanyi
Jeg havde såmen også forelsket mig i det hvide Samsung, men har bare hørt om folk der klager meget over clouding på 6005?
Af Villanyi
Nå. Det er besluttet at jeg skal have LED, ellers vil min far ikke bidrage med nogen penge:P
Har selv kigget på dette: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=589026
Men hvordan er det med clouding ifht 6005 som jeg har hørt skulle have mange problemer?
Er der nogen andre LED til 11000 maks., som evt er bedre?