19 sep 2010, 09:12
Vi får i øvrigt også pixelering ved hurtige kanalskift, men det er jo til at acceptere. Det er mest irriterende, når det sker midt i en udsendelse eller film.
Min far talte med Samsung i fredags. Her fortalte de, at der vedr. YouSee CA moduler var to typer, det ene hedder noget med HHFB, det andet noget med HFBA, hvor HFBA ikke er så godt i følge Samsung-supporteren.
Mine forældre har et HFBA.
Men cloudy's oplevelse af at CAM til parabol også giver problemer peger jo i retningen af at problemet snarere ligger i CAM læseren i TV'et.
Desuden har deres 22" Samsung TV ikke vist nogen problemer efter CAM er sat over i det.
Her oplevede han det samme problem. Og der er altså tale om kun TV'et og dets strøm og intet elektronik i nærheden. Så jeg tror ikke helt, at det er afskærmning.
Det ender nok med, at han forsøger at få Samsung prestige service ud at kigge på det.
Men kan de mon overhovedet hjælpe på problemet?
Mvh. Martin
TILFØJELSE:
Hov jeg glemte helt at sige, at der kan stadig godt opstå pixeleringer og lydudfald på TV'et uden CA-modulet sat i. Det er lidt irriterende for fejlfindings-processen. Men det er helt klart oftere med CAM i TV'et.
Hvor ofte oplever i små-udfald på jeres kanaler, som ellers har et fint signal?
cloudy skrev: Fejlen ligger hos Samsung, da jeg bruger en helt anden CAM til parabol modtagelse og oplever de samme problemer.Ok, interessant at vide.
Jeg har bemærket at ved hurtige kanalskift, så er der større chance for at CAM pixelerings problemet opstår. F.eks hvis man skifter videre til næste kanal inden kanalen når at blive afkodet.
Vi får i øvrigt også pixelering ved hurtige kanalskift, men det er jo til at acceptere. Det er mest irriterende, når det sker midt i en udsendelse eller film.
cloudy skrev: Fejlen ligger hos Samsung, da jeg bruger en helt anden CAM til parabol modtagelse og oplever de samme problemer.Endnu et CAM, der ikke er identisk med YouSee modulet. Men laver det modul ellers problemer med pixelering eller kun ved kanalskift?
Jeg har bemærket at ved hurtige kanalskift, så er der større chance for at CAM pixelerings problemet opstår. F.eks hvis man skifter videre til næste kanal inden kanalen når at blive afkodet.
Min far talte med Samsung i fredags. Her fortalte de, at der vedr. YouSee CA moduler var to typer, det ene hedder noget med HHFB, det andet noget med HFBA, hvor HFBA ikke er så godt i følge Samsung-supporteren.
Mine forældre har et HFBA.
Men cloudy's oplevelse af at CAM til parabol også giver problemer peger jo i retningen af at problemet snarere ligger i CAM læseren i TV'et.
Desuden har deres 22" Samsung TV ikke vist nogen problemer efter CAM er sat over i det.
donoester skrev:Det kunne godt tyde på en afskærmningsfejl - eventuelt andet udstyr i stuen der ikke er korrekt afskærmet og "sviner" det hele til i form af elektromagnetiske bølger i en sådan grad signalet ødelægges.Min far har også forsøgt at rykke TV'et hen til antenne-stikket, der hvor signalet kommer ind i huset.
Det er selvfølgeligt ikke sikkert, men det vil da forklare hvorfor målemanden ikke kunne måle dårlig signalstyrke på kablet, hvis problemet er mellem CAM-modulet og resten af TV'et (fx).
Er der andet udstyr der er tændt samtidigt?
Her oplevede han det samme problem. Og der er altså tale om kun TV'et og dets strøm og intet elektronik i nærheden. Så jeg tror ikke helt, at det er afskærmning.
Det ender nok med, at han forsøger at få Samsung prestige service ud at kigge på det.
Men kan de mon overhovedet hjælpe på problemet?
Mvh. Martin
TILFØJELSE:
Hov jeg glemte helt at sige, at der kan stadig godt opstå pixeleringer og lydudfald på TV'et uden CA-modulet sat i. Det er lidt irriterende for fejlfindings-processen. Men det er helt klart oftere med CAM i TV'et.
Hvor ofte oplever i små-udfald på jeres kanaler, som ellers har et fint signal?