Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af michelskovbo
Da jeg står og skal have nyt TV - kan jeg ikke bestemme mig for hvad jeg skal vælge af disse to tv.

Er 100 procent sikker på, at det skal være et af disse tv, men er usikker på hvilket af dem det skal være :)

Er her nogen som kunne komme med deres egen mening og en kommentar til, hvad jeg burde vælge.

Prisen er intet problem og vil være den samme på disse to tv.

Mine fordele og udlemper kan jeg skrive op her:

KDL52HX900
+
Topmodel
400Hz PRO (som egentlig ikke er 400 Hz)
Baggrundsbelyst LED med local dimming
-
Design
Tykkelse
Strømforbrug

KDL55NX810
+
ULTRA tynd
Design (tynd kant)
Størrelse
Strømforbrug
-
Edge LED med local dimming
200 Hz PRO

Er godt klar over at HX900 er et bedre TV, men er det SÅ meget bedre end NX810? Er det 5 - 10 - 15 - 20 procent bedre?

Er klar over at der ikke er nogle test på nogen danske sider endnu, på disse to modeller, men hvad siger i andre - hvad ville i tage når valget skulle være mellem disse to?
Af lennon
Helt klart HX900 .
Ene og alene pga dens formodede billedkvalitet .
Hvis 810 er identisk med 800 på billedsiden vælter den jo ikke just verden . .
Af Gaco
HX900 har efter min mening den bedste billedkvalitet på markedet, og jeg synes da virkelig det er ret tyndt! Designet er også perfekt. Det er virkelig en killer skærm, desværre ikke i størrelse over 52" og ekstremt dyrt. Men det er også dens eneste to ulemper efter min mening (sammen med ikke perfekte betragtningsvinkler, men de er gode for en LCD at være!).

Så ja, HX900.
Brugeravatar
Af michelskovbo
lennon skrev:Helt klart HX900 .
Ene og alene pga dens formodede billedkvalitet .
Hvis 810 er identisk med 800 på billedsiden vælter den jo ikke just verden . .
NX810 er klart bedre end NX800
Helt andet panel
OptiContrast
Local Dimming
200Hz PRO

Men som sagt er jeg klar over HX900 er bedre, men spørgsmålet er nok mere HVOR meget bedre :)
Af Gaco
Og svar: meget bedre.

Ikke at NX810 er dårligt. Det er bare forskellen mellem "almindelig godt TV" og "markedets bedste eller næstbedste (Panasonic VT20 vs. Sony HX900)).
Af lennon
Mess skrev:Ja, men er bare bange for "halo" effekten på HX900 - den er vel ikke så voldsom på NX810?
Forventer du et overall bedre billede end på dit Pana PZ85 ?
Af mhca
Jeg synes at genskin på NX-modellerne var lidt for ekstremt. Hav det med i tankerne, når du vælger.

Jeg tænker dog umiddelbart at HX er det klare valg, medmindre designet virkeligt skal være i højsædet.
Brugeravatar
Af michelskovbo
Ja, forventer faktisk en stor forbedring i forhold til min Pana :)
Mener du ikke der vil være det?

Genskin er minimeret væsenligt på NX710 og NX810 og HX900 grundet OptiContrast... Der er tydelig forskel på NX700+NX800 og så de nye 710 og 810, især når de står ved siden af hinanden....
Og genskin vil ikke været noget problem for mit vedkommende.

Står og kigger på HX900 hele dagen, og føler ikke den er WAUW eller ENESTÅENDE sammenlignet med HX700 som den står ved siden af.

Venter måske nok til vi får NX810 og får dem sammenlignet lige ved siden af hinanden.
Af kskruger
Mess skrev:Ja, forventer faktisk en stor forbedring i forhold til min Pana :)
Mener du ikke der vil være det?

Genskin er minimeret væsenligt på NX710 og NX810 og HX900 grundet OptiContrast... Der er tydelig forskel på NX700+NX800 og så de nye 710 og 810, især når de står ved siden af hinanden....
Og genskin vil ikke været noget problem for mit vedkommende.

Står og kigger på HX900 hele dagen, og føler ikke den er WAUW eller ENESTÅENDE sammenlignet med HX700 som den står ved siden af.

Venter måske nok til vi får NX810 og får dem sammenlignet lige ved siden af hinanden.
HX700 er også blandt de bedste tv fra Sony, så der er ikke noget at sige til, at det kan være svært at se forskel.
Brugeravatar
Af michelskovbo
Præcis - og derfor også lidt i tvivl ang NX810 og HX900 om forskellen er markant :)