Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej FP'ere :)

Jeg står i den situation at jeg skal købe nyt tv. Derfor har jeg læst den glimrende anmeldelse af samsung UE40B8050 igennem, og føler lidt at det er denne skærm jeg bare må eje.

Jeg er dog kommet i tvivl, idet (som i jo nok ved) 3d-teknologien er kommet. Tænker lidt at 3d-teknologien stadig er på babystadiet, men har jeg nu også ret?

Priserne er stort set identiske, men er der nogle KÆMPE forskelle man skal være opmærksom på?

Skærmene kan ses her:

Samsung UE40B8050
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... returnurl=

Samsung UE40C8705
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... returnurl=

Hjælp mig med at vælge! :)

Mvh.
Klaus
Af lennon
8705 er først og fremmest et design TV, som dybest set har skuffet på billedkvalitet . Den anden kender jeg ikke.
Samsung har ikke just væltet verden med billedkvaliteten på deres 2010 LCD line-up .Hvorimod deres top plasma er fremragende, - men den fås så desværre kun i 50"
Af red_martians
forskellen mellem dem er at 8050 er parralelimport og 8705 med stor sandsynlighed er en dansk model.

Forskellen er om det er forhandleren eller firmaet der står for support og reparationer. Forskellen kan også ligge i den garanti samsung udstikker. Samsungs garanti gælder for de "danske" fjernsyn, men ikke for parralelimport der som sådan oftest kun er dækket af EU's regler(som er dem forhandleren jo bruger da de er mest lempelige)
Oftest vil fordelen med 8050 være prisen (forhåbentligt får du ikke brug for support eller reparation, og så kan man jo spare nogle penge) Men det er jo oftest op til kunden selv at bestemme om man vil betale ekstra for det(kan jo ses som en mini-forsikring)
Af kskruger
red_martians skrev:forskellen mellem dem er at 8050 er parralelimport og 8705 med stor sandsynlighed er en dansk model.

Forskellen er om det er forhandleren eller firmaet der står for support og reparationer. Forskellen kan også ligge i den garanti samsung udstikker. Samsungs garanti gælder for de "danske" fjernsyn, men ikke for parralelimport der som sådan oftest kun er dækket af EU's regler(som er dem forhandleren jo bruger da de er mest lempelige)
Oftest vil fordelen med 8050 være prisen (forhåbentligt får du ikke brug for support eller reparation, og så kan man jo spare nogle penge) Men det er jo oftest op til kunden selv at bestemme om man vil betale ekstra for det(kan jo ses som en mini-forsikring)
Det er helt forkert det du skriver.
Samsung 40B8050 er Samsung's model serie fra 2009, mens 40C8705 er deres 2010 model. Begge er danske modeller.

Det bedste valg af de 2 er klart C8705
Begge skærme er testet her på flatpanels

B8050:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1255341088

C8705:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1277374935
Af t-dude
Jeg er den lykkelige ejer af sidste års topmodel UE40B8050 nordisk model og er fuldt tilfreds, knivskarpt billede, virkelig flotte farver, super skærm O_O Jeg har dog ikke nogen erfaringer med 2010 modellen UE40C8705, men selvfølgelig du få her 3D med i prisen. Her set 3D effekten på en anden af Samsungs modeller UE46C7705 hos en ven og må sige, at effekten her virkelig var overbevisende. :)
Af Mr.Banana
Hej Klaus
Efter min mening kan der ikke være tvivl om at du skal vælge at købe C8705. 3D som du selv skriver er på babystadiet, men der er mange film på vej, så det varer ikke længe før vi kan få lidt glæde ud af vores 3D tv.
Andre fordele ved C8705 - optage programmer ved at tilslutte en ekstern hardisk - pause programmer - lækker fjernbetjening - super billed kvalitet - flot design - nemt at tilslutte din pc - så du kan se billeder og høre din musik trådløst. Kan kun anbefale dette tv og helst i 46 tommer, hvis din økonomi er til det.
Af HBL
Hej Klaus.

Er selv ejer af et UE40C7705. :)
Det er næsten som 8705, blot lidt andet design på kabinet.

Jeg syntes det har et rigtig godt billed, og HD-kanalerne er virkelig SUPER skarpe, men jeg kommer også fra et gammelt 26" billedrørs model, der næsten var antik.
Jeg har endnu ikke oplevet noget dårligt ved TVet, og det kan det samme som 8705, stort set.
Ligeledes har det inbygget DVB-S tuner, og godkendt til Canal Digital, som har virkelig mange HD-kanaler i deres pakker.
UE40C7705 kan p.t. købes til 10K, hvilket jeg syntes det bestemt er værd.

VH
Henrik.
Af klausc
Tak for alle de fine henvendelser!

Der kan man bare se. Lige nu hedder den C8705-modellen. Den er virkelig lækker.

Overvejer om jeg skal op i en 46". Det skal jeg lige tænke over.