Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lambertsen
Optikeren skrev:Jeg fik for ca. 1 md. siden leveret 50" modellen, kanont TV.

Jeg har prøvet at have det tændt et par gange stort set hele dagen, det vil sige fra ca. 7.00 til ca. 23.00 om aftenen, de sidste par timer kunne jeg svagt høre en summen hvis jeg stillede mig helt hen til tv'et.

Efter at det havde stået på tv2 news en del timer, kunne jeg svagt se nede i bunden lidt retention fra deres news linie og deres logo, men efter at have skiftet kanal og den havde kørt et par minutter var det hele væk igen.

Umiddelbart er der ikke skyggen af lyse striber på min skærm. :-)
Det lyder da kanon at det ikke er et større problem end det med retentionen :)
Jeg glæder mig helt vildt til testen og håber på det bedste, også tror jeg hurtigt at hifiklubben får en bestilling fra mig på ps50c7705 :D

Li et spørgsmål lidt off topic, men gælder Samsungs prestige service ikke på alle nordiske modeller, derfor også et c7705 købt i hifiklubben :D
Af Optikeren
NintendoB skrev:
Optikeren skrev:Umiddelbart er der ikke skyggen af lyse striber på min skærm. :-)
Heller ikke vis køre en menu box på skærmen eller bladre rundt i en ps3 menu vis du da har sådan en (Ps3) ?
Nope, hvis jeg får tid lidt senere smider jeg lige lidt billeder op af skærmen, med menu systemet på osv.
Af NintendoB
Er i fuld gang med at køre noget break in på mit plasma tv jeg køre en række farvet billeder i 1920x1080, Dog kan jeg ikke lad være med at gå rigtig tæt på skærmen for nu lige at tjek om alt nu ser ud som det skal, Jeg har i den anledning opdaget 5 meget utydelig vandrette streger som lige hvad jeg kan se går for den ene ende af til den anden de er meget utydelig, Men dog er jeg næstes sikker på at de er der, Der er væl 16 cm imellem dem sådan lige hvad jeg kan se, De ses best på et enden helt hvid eller gråt billede har nogen set noget der ligner ?
Af trykkertor
Det har jeg også.
Men derfor stoppet jeg hurtig med at køre ensfarvede billeder.
For straks du kører noget almindelig film, kan du ikke se de linierne.
De er nok tydelige på min skærm også om jeg kører helt hvid firkant. Men i en film med snelandskab kan jeg ikke se dem.

Jeg synes sådan nogle statiske ensfarvede billeder er noget pis at køre break-in med. Derfor foretrækker jeg levende billeder i dynamisk modus.
Gerne film med sne, ørken og hav.
Avatar er jo en farvestærk film der varer lang tid.
Den har da gået på repeat hos mig en del mørke nætter da jeg sov i min seng.
Af trykkertor
Optikeren skrev:
NintendoB skrev:
Optikeren skrev:Umiddelbart er der ikke skyggen af lyse striber på min skærm. :-)
Heller ikke vis køre en menu box på skærmen eller bladre rundt i en ps3 menu vis du da har sådan en (Ps3) ?
Nope, hvis jeg får tid lidt senere smider jeg lige lidt billeder op af skærmen, med menu systemet på osv.
Husk nu at både retention og linebleed kommer meget an på hvilket billedmodus en bruger.
I Dynamisk modus har jeg så og si intet linebleed.
Samme menu/spil/film/tekst i modus "film" og jeg får en el mere linebleed.
Vil tro det samme gælder for retention.
Af NintendoB
trykkertor skrev:Det har jeg også.
Men derfor stoppet jeg hurtig med at køre ensfarvede billeder.
For straks du kører noget almindelig film, kan du ikke se de linierne.
De er nok tydelige på min skærm også om jeg kører helt hvid firkant. Men i en film med snelandskab kan jeg ikke se dem.

Jeg synes sådan nogle statiske ensfarvede billeder er noget pis at køre break-in med. Derfor foretrækker jeg levende billeder i dynamisk modus.
Gerne film med sne, ørken og hav.
Avatar er jo en farvestærk film der varer lang tid.
Den har da gået på repeat hos mig en del mørke nætter da jeg sov i min seng.
Super så er det nok som det skal være, Dog tror jeg da lige jeg vil prøve som du siger Avatar i dynamisk modus og så lad den repeat et par gang i løbet af natten ;)

Jeg går ikke ud fra jeg skal set min skærme ned i contrast men bar lad den stå der hvor den er standart (i dynamisk modus) ?
Af bleze
De 5 vandrette streger var også på sidste års model PS58B855, men er på denne blevet mindre tydelige eller rettere man ser dem sjældnere. Disse streger sammen med buzz var årsagen til at jeg fik mit krediteret.
Det nye har mindre buzz - muligvis fordi det hænger lidt højere end før så hører man det mindre.
Stregerne troede jeg først var væk men ser den nu en gang i mellem.
Line bleed er blevet meget værre end før desværre men jeg håber det bliver bedre når det har kørt nogle flere timer.

Så nej det er ikke et perfekt TV men jeg tror jeg er tilfreds nok med det, til at beholde det til noget nyt epokegørende kommer forbi (7-9-13)
Af NintendoB
trykkertor skrev:
Husk nu at både retention og linebleed kommer meget an på hvilket billedmodus en bruger.
I Dynamisk modus har jeg så og si intet linebleed.
Samme menu/spil/film/tekst i modus "film" og jeg får en el mere linebleed.
Vil tro det samme gælder for retention.

Jeg køre også i film modus men ser stadig rigelig til line bleed på min skærm, Jeg hade end dag en prof til at fortag en kalibrering på tvet her i søndags så det står 100% stadig ser jeg line bleed på skærmen, Jeg kan ikke se en reklameblok uden at blive påmindet om at mit tv lider af line bleed så jeg håber da det går væk end dag ellers er det godt nok helt slut med plasma fram over det er helt sikket...
Af trykkertor
Men som jeg skriver, så har jeg MEST linebleed i modus film.
Og MINDRE linebleed i modus Dynamisk.
Af bleze
Mon ikke det er fordi dynamisk voldtager billedet så meget at det skjuler andre problemer ;)

Dette er en film skærm og ikke et TV. Man ser meget sjællendt problemet i film, så jeg tror godt jeg kan leve med det i en reklame blok de få gange jeg ser en TV udsendelse :)
Af NintendoB
trykkertor skrev:Men som jeg skriver, så har jeg MEST linebleed i modus film.
Og MINDRE linebleed i modus Dynamisk.
Jeg syntes alle siger man skal set tvet til film modus for at få det best resultat, Manden som kalibreret mit tv sag også at det var i film modus tvet skulle nydes & kalibreres, Har godt nok ikke haft tvet til at køre tv kanaler eller film i Dynamisk i nu...
Af NintendoB
bleze skrev:Mon ikke det er fordi dynamisk voldtager billedet så meget at det skjuler andre problemer ;)

Dette er en film skærm og ikke et TV. Man ser meget sjællendt problemet i film, så jeg tror godt jeg kan leve med det i en reklame blok de få gange jeg ser en TV udsendelse :)
Jeg overliver nok jo det kan jeg jo blive nød til, Det jeg bar hænger mig i det er at et tv til over 20.000 kr det skal efter min mening ikke døje med Line bleed det er i den grad noget sjusk at samsung kan send sådan noget på gaden jeg forstår det sq ikke...
Af NintendoB
(break in) !!

Trykkertor når du har din Avatar film til at køre natten over i dynamisk hvad står din Contrast så til min står på 100 eller er det for meget ?
Af trykkertor
Jeg har den bare i dynamisk billedprofil, og der er jo kontrasten 100. Så ja. Den har bare kørt i det modus.