Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Thomas T. Sørensen skrev:Hej Alle.
Endelig kom testen ;O) Tak for det Rasmus. Den har jeg sku ventet på med spænding og som altid en fremragende beskrivelse af skærmen og den ”performance”. Jeg er også en af den som fik byttet sidste års model pga BUZZ. Det er fuldt ud i orden på denne model ;O). En anden ting som Samsung har formået, at rette på den nye model er ”BURN IN”. Det er bestemt et plus. Ang. sort niveauet så vil jeg mene, at om den hedder 0,06 eller 0,04 osv det kan man sku ikke se i praksis, så om skærmen er bedre end Pana eller Pioneer??? **** det. Det er sku flottere ;O) og når de nu ligger så tæt op af hinanden så er Samsung PS50C7705 at foretrække. Alt i alt en ”TOP DOLLAR” skærm.
Man kan godt se det i en side-by-side sammenligning, men ja, man skal passe på med ikke at hænge sig i de helt små værdier. Dog må jeg indskyde, at Pioneer stadig er på et andet niveau her, og sort er betydeligt sortere på denne skærm - og det kan ses i praksis.

Mit postulat er, at vi ikke får perfekt sort før vi går over til OLED-teknologien, som kan slukke helt for lyset. Med perfekt sort mener jeg, en gengivelse af sort, som vi ikke længere behøver at diskutere, men også en gengivelse af sort, hvor der ikke er gået på kompromis med shadow details, halos eller tilsvarende fænomener for at nå niveauet.
Af Thomas T. Sørensen
Vil da også indrømme, at hvis Pioneer stadig havde været med på markedet så var mit valg klart en Pioneer plasma skærm. Kan nu kun drømme om en skærm med LX5090H billede kvalitet og ”performence” og så pakket ind i et Samsung design ;O)
Af netfors
Tak for en, som altid, super test :)
Jeg har haft tv'et en lille måned nu, og er yderst tilfreds (efter jeg fik byttet en dårlig model :( )
Jeg har brugt kalibrerings indstillingerne som Dennis Thomsen har lavet på sit 63", og de har fungeret fint, men jeg ville gerne se om dine indstillinger fungerer bedre på mit tv 8)
dog kan jeg se at der mangler nogle indstillinger blandt andet "10p white balance" hvor der er en hel række med indstillinger?
Alt hvad du ikke nævner i indstillingerne, skal det "bare" stå som standard? :o
Endnu engang tak for en super test, og en super hjemmeside :D
Af MikeMadsen
Jeg savner at høre lidt om hvordan 3D-effekten ud af billedet er? Er den ligeså overbevisende som på LED modellerne fra Samsung? Eller er den lig den vi så på VT20?:)
Af Gavin
Nu fik jeg så ændret indstillingerne til dem her fra flatpanels, men HDMI, sort niveau kan ikke ændres fra normal til lav, og det er HDMI kilde fra PS3, helt præcis gode gamle Rambo på blu ray. ;)

Nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre for at kunne ændre det?
Af Martin Sjøstrand
Gavin skrev:Nu fik jeg så ændret indstillingerne til dem her fra flatpanels, men HDMI, sort niveau kan ikke ændres fra normal til lav, og det er HDMI kilde fra PS3, helt præcis gode gamle Rambo på blu ray. ;)

argh, kan ikke helt huske hvordan det er, men jeg kæmpede også lidt med det. Det er noget inde i billedmenuen på din PS3. Noget med om den sender rgb, eller "ycbbcyxy" (kan ikke huske hvordan det er, men noget med Y og C og B osv) :D

EDIT: stavefejl
Af Gavin
Martin Sjøstrand skrev:
Gavin skrev:Nu fik jeg så ændret indstillingerne til dem her fra flatpanels, men HDMI, sort niveau kan ikke ændres fra normal til lav, og det er HDMI kilde fra PS3, helt præcis gode gamle Rambo på blu ray. ;)

argh, kan ikke helt huske hvordan det er, men jeg kæmpede også lidt med det. Det er noget inde i billedmenuen på din PS3. Noget med om den sender rgb, eller "ycbbcyxy" (kan ikke huske hvordan det er, men noget med Y og C og B osv) :D

EDIT: stavefejl
Okay.. Takker, jeg fandt ud af at den står på lav når jeg er i PS3 startsiden, men når jeg sætter filmen igang og kigger igen, så er den tilbage på "normal"..

Lidt underligt, men må vist bare rode lidt mere med det måske. :)
Af Martin Sjøstrand
Ja jeg kan sgu ikke lige huske hvordan, og sidder ikke lige ved det, men mener det var noget med der var 2 forskellige steder i PS3 menuen, man kunne stille på noget output og billede..... stadig rimelig vag forklaring, men det bedste jeg lige kan huske :-)
Af Fredtoft

Hvis du ikke kan ændre på HDMI sortniveau, så er det HELT KORREKT.
Medmindre der er helt særlige grunde til andet, så bør man sende et component signal over HDMI til sin skærm, og når skærmen får component over HDMI, er der ikke behov for at stille sortniveauet, hvorfor muligheden er grået ud.

Indstillingen er kun relevant når du sender digital RGB over HDMI, og du vil fortælle dit TV om det skal fortolke digital 0 (PC levels) eller digital 16 (video levels) som sort.

Med andre ord burde det ikke være nødevendigt at gøre noget som helst.
Af Gavin
Well, jeg forstår ikke meget af dit svar må jeg nok indrømme. Har dog fået det fixet så det kan ændres nu. ;)
Af mimse
Rasmus Larsen skrev:
mimse skrev:
lennon skrev:Glimrende beskrivelse . Du kommer dog fejlagtigt til at skrive C8705 flere gange.
Ellers må man jo bare konstatere, at hvis man er til ypperste billedkvalitet og Samsung-design, - så er der ingen vej udenom denne plasma model . .

Lidt OT - sidste 2010 test "jeg" efterhånden mangler er Sonys HX900 - er der nyt om den ?
Hmm. Så god syntes jeg bestemt ikke den var. Efter at have sammenlignet afsnit for afsnit med Panasonic P50VT20E og P50V20E, så ligner denne Samsung en klar tredieplads.
Alligevel får den top anbefalig, hvor P50V20E absolut intet får!?!?
:s
Jeg kan godt kommentere lidt på dette, men vil helst gøre det i den anden tråd som kører. Jeg har set tråden, men har blot ikke haft så meget tid til at besvare forummet her de seneste dage pga. IFA messen.
Hvad er den anden tråd for en? er det om Panasonic plasma tv elle Samsung og er det under TV forum eller Spørgsmål til anmeldelser?
Af sfriis
Kalibrering...
Rasmus, jeg kan se at du har lidt andre indstillinger end DennisThomsen, og selvfølgelig er skærmene ikke 100% ens.

Er der forskel på en kalibrering i 50Hz (SD-signal) og 60Hz ? (TV'et kan jo indstilles i begge disse "modes")

og i givet fald, hvilket signal brugte du da du kalibrerede ?

Jeg ser PT kun 50Hz og har brugt DennisThomsens indstillinger, og jeg synes at den er lidt for lys specielt i mørkt rum - og ved 50Hz har TV'et jo også lidt sort-"problemer".
Af SLL
Sjovt, at der i anmeldelsen antydes, at synsvinkler er dårlige vertikalt end horisontalt på et LED. Jeg har faktisk tænkt det samme ved mit Samsung C755 flere gange, og om det var mig/mine øjne der var noget galt med :-)

Men når jeg vertikalt bevæger mig op og ned foran TV'et, så mister TV'et kontrast, lys ret hurtigt. Men hvis jeg horisontalt gør det samme, så bibeholder TV'et faktisk farverne ret godt over 30-40 grader. Kun lyset bliver svagere.

Jeg syntes, at vinklerne er bedre end på sidste års B755 model. Måske det samme gælder for LED modellerne.

SLL
Brugeravatar
Af Jonas B
Er der nogen der ved om dette tv er udstyret med auto-dimming???

Mvh
Jonas B
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13