Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THM
sony EX500 er et ganske hæderligt TV med et sorniveau der svarer til panasonics billige X20 plasma, hvilket er ganske udmærket for et LCD tv. hvor godt det ellers er i forhold til LG'en ved jeg desvære ikke...
Af Mysen
NumZie skrev:Jeg troede N stod for Nordisk hm...
Det var også det jeg mente. Der er bare flere fordele ved en nordisk model som så.
Steen Bay skrev:Et plasma TV med lavt strømforbrug som er velegnet til lyse rum eksisterer nok desværre ikke. Du kan læse lidt om lysstyrken på plasma i tråden "cd/m2 på plasma?" i kategorien "Panelteknologi".
Hvis man har en lys stue, som jeg, men for det meste først tænder tv'et , når ungen/ungerne er kommet i seng, som jeg, så er plasma altså ikke et dårligt valg. Og det er rigtigt at strømforbruget trækker tænder ud i forhold til LCD, men i det lange løb er det få kroner. jeg frygter lidt reflektionerne til Tour de France næste år, men hvor gode er kvaliteten alligevel på de optagelser?

Tag nu et 50" Panasonic G20e til 9000kr, som allerede er anmeldt. Med anti-reflektivt panel er det måske alligevel en mulighed til en lys stue selv om den ikke kan lyse ligeså meget som et LCD panel. - Altså vis den gode billedkvalitet alligevel skal udnyttes om aftenen.
Af Steen Bay
Mysen skrev:
Steen Bay skrev:Et plasma TV med lavt strømforbrug som er velegnet til lyse rum eksisterer nok desværre ikke. Du kan læse lidt om lysstyrken på plasma i tråden "cd/m2 på plasma?" i kategorien "Panelteknologi".
Hvis man har en lys stue, som jeg, men for det meste først tænder tv'et , når ungen/ungerne er kommet i seng, som jeg, så er plasma altså ikke et dårligt valg. Og det er rigtigt at strømforbruget trækker tænder ud i forhold til LCD, men i det lange løb er det få kroner. jeg frygter lidt reflektionerne til Tour de France næste år, men hvor gode er kvaliteten alligevel på de optagelser?
Nej, hvis man først tænder TV'et når det er blevet mørkt, så er en lys stue vel ikke det store problem ;) ..og forøvrigt, så ser det ifølge testen ud til at C7705 har 25-30% højere lysstyrke end Panasonic's plasma TV.
Af NumZie
Til gengæld synes jeg at kunne læse mig til at flere plasmaer har mindre refleksion end LCD. Nå jeg må træffe et vald. Tak for bidragene. Håber også andre kan få gavn af svarene.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så snart en producent vælger at coate sit LCD-panel med et kontratberigende materiale (som typisk er blankt) eller sætte en glasplade foran panelet, så får du samme eller værre reflektionseffekt som man hidtil har set på plasma-paneler.
Af NumZie
Forresten, har LG side-om-side-funktion på deres tver?

Synes ikke jeg kan finde noget om det...