Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der står "HTPC" ikke alm. PC-arbejde. Dit brugsmønster på en HTPC er typisk visning af film, afspilning af musik, visning/optagelse af TV, visning af billeder mv. - og ikke skrivebordsarbejde. Hvis du bruger din HTPC til at arbejde på, så kan man vist ikke længere kategorisere den som en dedikeret HTPC, men blot som en alm. PC.
Af Pretender
Fik lige en anden anbefaling fra en udenlandsk side, på et samsung le40c580 - hvilket skulle være ret billigt. Kan dog ikke finde det til salg på nogen danske hjemmesider? Er det fordi det stort set er ens med c535-modellen?

Ved at c580-modellen kun har 50 hz, og nogen snakker om at den mangler true 24p support, hvilket skulle være vigtigt i blueray-sammenhæng?

Burde jeg stadig vælge sony'et?
Af Steen Bay
Pretender skrev:Fik lige en anden anbefaling fra en udenlandsk side, på et samsung le40c580 - hvilket skulle være ret billigt. Kan dog ikke finde det til salg på nogen danske hjemmesider? Er det fordi det stort set er ens med c535-modellen?

Ved at c580-modellen kun har 50 hz, og nogen snakker om at den mangler true 24p support, hvilket skulle være vigtigt i blueray-sammenhæng?

Burde jeg stadig vælge sony'et?
Der er vist ingen dansk/nordisk version af C580, og C535 nævnte jeg tidligere i tråden her. Du kan se tests af alle de relevante TV på hdtvtest.co.uk, og hvad du vælger er helt op til dig nu! 8)
Af hårbøjlen
yakken skrev: Hvis du bruger din HTPC til at arbejde på, så kan man vist ikke længere kategorisere den som en dedikeret HTPC, men blot som en alm. PC.
Omvendt, så vil de egenskaber, du nævner ved HTPC netop kunne klares ved enten fjernsynets indbyggede DNLA og evt. PVR, eller en harddiskoptager - og så er PC'en i HTPC jo helt ude af billedet.

Du har jo såvel som i HTPC som i konsoller, mere eller mindre statiske interfaces, der kan forårsage burn-ins - og min tvivl gik på om disse interfaces (som man også ser i strategispil med menubar'er, knapper osv.) ikke ville være en burn-in-faktor på de plasmaer generelt (og især dem i anbefaler til HTPC).

Men ok, det er nok et definitionsspørgsmål om HTPC - jeg ledte nu mere efter kvalitativ forklaring.

Men jeg tror jeg holder nallerne væk fra det plasma-sjov indtil videre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vores guide blev inddelt i kategorier længe inden DLNA var brugbart i praksis (hvilket jeg dog stadig ikke mener det er), men det er da muligt, at vi skal droppe kategorien helt. Hvis du vil bruge et TV, som substitut for en PC-monitor, så bør du gå efter LCD.
Af Pretender
Okay, nu er jeg så efterhånden ved at gå til, da jeg ikke har bestilt noget tv endnu. Valget står pt mellem Sony KDL40EX500 og LG 42LD750N. Sonyet ligger lige indenfor det planlagte budget, men jeg har efterhånden givet efter for presset og øget budgettet en smule. Derfor blev der råd til et "LG 42LD750N", som koster ca. 6300.
MEN: Der er ingen test af LG'et - endnu. Dog taler især du - Steen - for dette tv. Har du det selv?

Jeg går pt efter mest tv for pengene (som så mange andre)... og overvejer self købe LG'et. Problemet er bare som sagt, at der endnu ikke findes tests - vil der komme nogen snart? Eller skal jeg bare kaste mig ud i det? Eller holde mig på den sikre side, og snuppe et Sony EX500?

Forvirret og frustreret :)
Af Steen Bay
Pretender skrev:
MEN: Der er ingen test af LG'et - endnu. Dog taler især du - Steen - for dette tv. Har du det selv?
Nej, jeg har stadig mit go'e gamle 29" Sony billedrørs-TV, så alt hvad jeg skriver om LD750N en baseret på specs, og på de tests vi har af andre LG TV som SL8000 og LE850N ;)