Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
Med 3-4 meters siddeafstand kan jeg (næsten) garantere dig, at du vil komme til at ærgre dig på sigt, hvis du vælger 37" modellen.

42" modellen vil helt klart være et bedre valg.

Ja, faktisk vil en model i 50" ikke være helt tosset med 3-4 meters siddeafstand.

Men med en skærm i 42" går du ikke helt galt i byen :)
Af Steen Bay
Anderzone skrev:Det er ikke for at være rasmus modsat, men inde på Panasonic står der altså 1024 x 768 på begge modeller, er der et eller andet jeg har misforstået?

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/3448878/index.html
http://www.panasonic.dk/html/da_DK/3411348/index.html
Ja, du har ret i at det står der rent faktisk, så jeg vil på ingen måde beskylde dig for at være en 'Rasmus modsat' ;) ..men mener bestemt at opløsningen 'kun' er 1024x720 på 37" modellen, og det er da også hvad der oplyses på panasonic.co.uk
Brugeravatar
Af MigSelv
Anderzone skrev:Så har jeg lige været en tur i expert, fona og elgiganten for at lure på nogle forskellige fladskærms modeller, specielt med Panasonic x20e i kikkerten.
Nu er problemet bare om det skal være 37" eller 42", min logik vil være at når de har samme opløsning vil billedet stå bedre på den mindre skærm, er det rigtigt antaget?
Hej
Med den beskrevet afstand til tv, kan og bør du vælge 42".
Linie opløsningen, som oplyst på engelsk hjemmeside ( kan ikke afgøre om den passer i UK ), er ikke gældende på danske modeller. På Panasonic HD Ready modeller er den 1024x768 ( plasma ).
Af Steen Bay
MigSelv skrev: Linie opløsningen, som oplyst på engelsk hjemmeside ( kan ikke afgøre om den passer i UK ), er ikke gældende på danske modeller. På Panasonic HD Ready modeller er den 1024x768 ( plasma ).
Ikke at det har nogen større praktisk betydning hvorvidt den vertikale opløsning er 720 eller 768, men hos ppradio.dk (som er et officielt Panasonic center) kan man også se at opløsningen faktisk er 1024x720 på 37" versionerne af C2 og X20.

http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/ ... -720p.html
Brugeravatar
Af KristofferA
Steen Bay skrev:
henriksen78 skrev:
Jeg vil tro at et LG LD750N er et af de absolut bedste LCD-TV (incl. 'LED-TV') på markedet
hvordan kan du sige det, er det kommet nogle tests ?
jeg har nemlig selv set efter dette tv
Nej, der er desværre ingen tests endnu, så der er en grad af gætteri i det fra min side, men jeg forventer at det hvad billedkvalitet angår vil være meget lig det langt dyrere LE850N, blot uden 'local dimming' (som er et 'tiltag' jeg ikke rigtig tror på), og uden reflekterende frontglas.
Men burde LG LE530N så ikke være et bedre bud?
Af Steen Bay
KristofferA skrev: Men burde LG LE530N så ikke være et bedre bud?
LE530 har Edge-LED (som har vist sig mindre optimalt) og har ikke 200Hz scanning backlight som LD750N, så det skal snarere sammenlignes med f.eks. Sony EX700 (bortset fra at LE530 har IPS panel).
Brugeravatar
Af MigSelv
Steen Bay skrev:
MigSelv skrev: Linie opløsningen, som oplyst på engelsk hjemmeside ( kan ikke afgøre om den passer i UK ), er ikke gældende på danske modeller. På Panasonic HD Ready modeller er den 1024x768 ( plasma ).
Ikke at det har nogen større praktisk betydning hvorvidt den vertikale opløsning er 720 eller 768, men hos ppradio.dk (som er et officielt Panasonic center) kan man også se at opløsningen faktisk er 1024x720 på 37" versionerne af C2 og X20.

http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/ ... -720p.html
Hej
Er af samme opfattelse omkring 720/768.
Panasonic. dk mener at 37C2 er 1024x720, derimod skriver de at 37X20 er 1024x768.
Brugeravatar
Af KristofferA
Steen Bay skrev:
LE530 har Edge-LED (som har vist sig mindre optimalt) og har ikke 200Hz scanning backlight som LD750N, så det skal snarere sammenlignes med f.eks. Sony EX700 (bortset fra at LE530 har IPS panel).
men har LE530 ikke en form for begrænset local dimming? I meget få zoner?
Har LD750 IPS panel?
Af Steen Bay
KristofferA skrev:
Steen Bay skrev:
men har LE530 ikke en form for begrænset local dimming? I meget få zoner?
Har LD750 IPS panel?
Tror ikke at LE530 har local dimming, men hvis den har, i nogle få (upræcise) zoner, så vil det nok være bedst at slå det fra. Mener at alle LG's LCD/LED TV bruger IPS paneler, men desværre siger de ikke meget om det på deres hjemmeside. Og hvis du synes godt om LE530, så synes jeg da bestemt du skal købe det, da det sikkert er et ganske fortræffeligt TV :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
LG laver jo deres egne paneler, og det er IPS-teknologi de benytter. På samme måde, så kan man som regel antage at Sony og Samsung har PVA-paneler i deres skærme.
Af Anderzone
Så er panasonic tx p42x20e bestilt og mange tak for hjælpen folks. Skal lige høre om der er nogen der har et godt fif til et tv under 22" med dvb-c tuner, det skal hovedsageligt bruges til tekst-tv og tv i køkkenet.

Det skulle gerne være med hurtigt tekst-tv (så den ikke tæller igennem siderne, men bare finder siden frem med det samme) ved ikke hvad funktionen hedder, men har alle tv det i dag?
Af THM
det var så lidt...
vist nåde med 1000siders text tv hukommelse...