Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Anderzone
Hej allesammen,

har siddet og læst side op og side ned om forskellige tests af fladskærme og synes at Sony kdl-32ex500 ser ganske fornuftig ud, men er der et andet tv der er bedre til prisen. Har også et godt øje til Panasonic tx-l32x20e men det er desværre ikke Full HD (ved godt det ikke betyder alverden når det kun er 32").
Er mildest talt lidt lost, så vil høre om der er nogen der har et bud på det bedste value-for-money tv i øjeblikket der ligger et sted mellem 4000 og 5000?

Håber en eller anden kan hjælpe...

Forresten skal det primært bruges til at se fodbold og film, så responstiden skal være god :)
Af THM
Panasonic TX-P42(eller 37)X20e
eller LG's Pj serie.
Brugeravatar
Af edinger
Panasonic TX-P42S20E (link) til DKK 5.500 eller Panasonic TX-P42X20E (link/test) til DKK 4.100 er et par gode bud.
Af Anderzone
Tak for det hurtige svar, dem vil jeg lige kigge lidt nærmere på, havde faktisk også studset lidt over Panasonic tx-p37x20e, men var bange for opløsningen er et problem, til gengæld er responstiden suveræn.
Er opløsningen på 1024 x 768 et problem, det er jo ikke ligefrem standard 720p mål, bliver billedet strukket eller trykket en smule?
Af THM
det skulle ikke være noget problem.
42" x20 kan fås til 3700 i elgigantens netbutik :)
Af Steen Bay
Anderzone skrev: Er mildest talt lidt lost, så vil høre om der er nogen der har et bud på det bedste value-for-money tv i øjeblikket der ligger et sted mellem 4000 og 5000?
Jeg vil tro at et LG LD750N er et af de absolut bedste LCD-TV (incl. 'LED-TV') på markedet, og da 32" versionen fås til ca. 4500,- så er det mit bedste bud. Og hvorvidt en god plasma skærm (som ikke fås i den størrelse) så evt. er bedre, det har jeg ikke rigtig lyst til at diskutere lige nu ;)
Af henriksen78
Jeg vil tro at et LG LD750N er et af de absolut bedste LCD-TV (incl. 'LED-TV') på markedet
hvordan kan du sige det, er det kommet nogle tests ?
jeg har nemlig selv set efter dette tv
Af Steen Bay
henriksen78 skrev:
Jeg vil tro at et LG LD750N er et af de absolut bedste LCD-TV (incl. 'LED-TV') på markedet
hvordan kan du sige det, er det kommet nogle tests ?
jeg har nemlig selv set efter dette tv
Nej, der er desværre ingen tests endnu, så der er en grad af gætteri i det fra min side, men jeg forventer at det hvad billedkvalitet angår vil være meget lig det langt dyrere LE850N, blot uden 'local dimming' (som er et 'tiltag' jeg ikke rigtig tror på), og uden reflekterende frontglas.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Anderzone skrev:Er opløsningen på 1024 x 768 et problem, det er jo ikke ligefrem standard 720p mål, bliver billedet strukket eller trykket en smule?
Nej, tingene trykkes naturligvis ikke. Der sidder et kredsløb (scalar) som tilpasser tingene til skærmens fysiske dimensioner (16:9 formatet). Det skal du ikke bekymre dig om.
Af Anderzone
Så har jeg lige været en tur i expert, fona og elgiganten for at lure på nogle forskellige fladskærms modeller, specielt med Panasonic x20e i kikkerten.
Nu er problemet bare om det skal være 37" eller 42", min logik vil være at når de har samme opløsning vil billedet stå bedre på den mindre skærm, er det rigtigt antaget?
Af THM
måske lidt, men jeg tog 42". men kommer jo også an på hvor langt fra du sidder...
Af Steen Bay
Anderzone skrev:Så har jeg lige været en tur i expert, fona og elgiganten for at lure på nogle forskellige fladskærms modeller, specielt med Panasonic x20e i kikkerten.
Nu er problemet bare om det skal være 37" eller 42", min logik vil være at når de har samme opløsning vil billedet stå bedre på den mindre skærm, er det rigtigt antaget?
Jo, din logik er god nok, forudsat at betragtningsafstanden er den samme, og især hvis det er et SD signal. Dog, så har et 42" X20 en smule højere opløsning end 37" versionen. Vistnok 1024x768 vs 1024x720.
Af Anderzone
Jeg kommer til at side 3-4m fra skærmen, har på fornemmelsen at 37" er en smule skarpere, de har begge 1024 x 768 opløsning. Så kun Blu-ray på 37" og Almindeligt TV signal på 42", så har egentlig ingen idé om man kan se forskellen.
Af Steen Bay
Anderzone skrev:Jeg kommer til at side 3-4m fra skærmen, har på fornemmelsen at 37" er en smule skarpere, de har begge 1024 x 768 opløsning. Så kun Blu-ray på 37" og Almindeligt TV signal på 42", så har egentlig ingen idé om man kan se forskellen.
Med den siddeafstand ville jeg nok vælge 42", og som sagt, så er opløsningen på 37" versionen kun 1024x720.