Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lesses
Som så mange andre kunne jeg godt bruge lidt hjælp til mit valg af TV-fladskærm. Jeg har været fast læser her på flatpanels.dk gennem længere tid, og føler mig efterhånden så kompetent, at jeg faktisk kan formulere et spørgsmål.

Well, jeg vil gerne have en skærm, der er mellem 46” og 55”, og som helst skal holde sig et sted mellem 15 og 20.000 kroner.

Jeg er pisseligeglad med 3D, fancy design og andet lir jeg ved, jeg ikke kommer til at få brug for. En fladskærm der viser film og almindeligt tv optimalt er hvad jeg er ude efter – intet andet!

Men hvad dælen skal jeg vælge. Skal det være Panasonics VT20, LG Infinia, Samsungs C8705 eller måske noget helt helt andet?

Er plasma bare det helt rigtigt, hvis man går efter det bedste billede?

Hvor dælen finder jeg det bedste billede til film og almindeligt TV.

Jeg håber, der er nogle venlige sjæle, der kan hjælpe mig i denne tvivlens stund

Lasse
Af Novatic
Iår er det stort set sådan, at alle topklasse skærmene har 3d.

Hvad angår rå billedekvalitet og flest tommer for pengene, så er plasma at foretrække.

Samsung C7005 og Panasonic VT20 er de to konkurrenter iår i 50 tommer klassen.

C7005 har problemet, at dens storebror fra sidste år, B850, havde voldsomme buzz problemer. Udfra posts lader det dog til, at Samsung har nedsat fejlprocenten. Men alligevel er der folk, som har bemærket det igen.

Fordelen - den koster "kun" ca. 12-13000,- og er så ca. 6 kilo billigere end VT20. Med den besparelse kan du få en 3d blu-ray afspiller med. I modsætning til Panaen er brillerne ikke medfølgene - så det er nok rigtigt nærmere 4000 kr. besparelse.

VT20 er allerede anmeldt mange steder, og får ros. Alligevel døjer Panasonic med nogle problemer fra forrige år, der ligesom hos Samsungen stadig gir ekko. Denne models banemand, så at sige, er rising blacks. Dvs. sort kan blive værre med tiden. Panasonic har stadig ikke kommenteret om fænomenet stadig plager deres nye modeller, så det er et gråt område endnu. Skal alligevel bemærkes.

Fordelen er at du i forvejen ved udfra anmeldelser at skærmen er god.
Af Gavin
Mht. buzz på 7705, så synes jeg ikke det er noget der bør skræmme dig. Jeg oplever det f.eks ikke på min.

Der følger et par briller med, hvis du alligevel skulle få lyst til at udforske 3D delen! ;)

Så ja.. Hvis det er rå billedkvalitet, så er det vel nok VT20 eller C7705. Jeg kan ihvertfald klart anbefale 7705. Jeg er meget tilfreds med den! :)

Hvor stor forskel der er på billedkvalitet mellem de to skal jeg ikke kunne sige, der må du nok hellere se dem selv og bedømme med dine egne øjne! ;)
Af Bremur
Jeg har selv været ude og kigge på en hel del tv efterhånden, og de ovennævnte tv har helt klart et godt billede, men vil lige smide et forslag op.

Sony KDL52NX800AEP
Helt nyt tv fra Sony på 52". Jeg synes det var et super lækkert tv, med gode features og et super billede. Nok den jeg ville vælge, hvis jeg havde råd :)

Den er i alt fald et kig værd.
Happy tv hunting.
Af mhca
Bremur skrev:Jeg har selv været ude og kigge på en hel del tv efterhånden, og de ovennævnte tv har helt klart et godt billede, men vil lige smide et forslag op.

Sony KDL52NX800AEP
Helt nyt tv fra Sony på 52". Jeg synes det var et super lækkert tv, med gode features og et super billede. Nok den jeg ville vælge, hvis jeg havde råd :)

Den er i alt fald et kig værd.
Happy tv hunting.

Jeg kiggede i sin tid en del på 40" NX700 og NX800.
Dog blev jeg så irriteret over især genskinnet i fronten af denne skærm, at TV'et var helt udelukket.
NX700 (som næsten er identisk med NX800) fik i øvrigt ikke ros for billedkvaliteten, der snarere lignede noget fra sidste års modeller, men blot pakket ind i et nyt flot design.
Læs evt. testen: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1270810736

Jeg ville personligt ikke sætte dette TV med på præference-listen, især ikke hvis "fancy design" er ligegyldigt.

Mvh. Martin
Af Steen Bay
Om plasma bare er det helt rigtige, det afhænger nok lidt af hvor lysstærkt et billede du foretrækker, og af hvor meget lys der er i stuen i aften og dagtimerne. Jeg ville ikke på forhånd udelukke et godt LCD/LED TV som f.eks. LG LE850N, og hvis det må være lidt billigere end 15-20k, så kunne f.eks. LG LD750N og Panasonic G20 (LCD modellen) måske også overvejes.
Af lesses
Tak for de mange gode svar.

Efter en besigtigelser på de forskellige TV står mit valg mellem Samsung C7005 og Panasonic VT20. Panasonic V20 har ved selvsyn slet slet ikke det samme billede som Panasonic VT20.

Forskellen i billedkvaliteten mellem C7005 og VT20 har jeg svært ved at se - de står begge to rasenede godt. Men, jeg ved godt det er lidt n00b spurgt, er det noget jeg ikke ved, og som jeg bør vide, om de to respektive modeller foruden C7005 buzz og VTérens rising blacks?

MH
Lasse