Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cgmand
JesperSorensen skrev:Så har jeg været ude at se følgende modeller:

Samsung UE46C7705
Samsung PS50C7705
og et Panasonic Plasma anbefalet af gutten i HIFIKlubben.

Det kan godt være at Plasma kan lave sort.. men LED kan fandme lave LYS!!, det dur bare når der er sollys på, der står plasma altså af i forhold til.
Hvilket giver så det bedste billede?, det kommer vist an på øjnene der ser på det, begge giver et lækkert billede, i mine øjne er plasma'en lidt lyssvag i forhold til LED, til gengæld er billedet mere homogent og det er 2000kr billigere og man får et 50" i stedet for 46"...

Hvad vælger jeg så?

Jeg tror det ender med et plasma.. og hvorfor så det?, jo, fordi, godtnok kan LED lave lys, men der er faktisk også en del lys i plasma c7 fra samsung, faktisk ligeså meget som i c8.. c8 har bare ikke PVR, desværre.

Hvor blev så ikke panasonic?
Panasonic havde måske et bedre billede (jeg kunne ikke se det), men for fanden da.. hvorfor laver man et tyndt TV og så laver man så stikkene vender bagud!!! (Ja.. det er faktisk grunden til at det ikke bliver det.. så kan de fandme lære det ;)

Tak for alles input :)
Ja det er ikke til at forstå at Panasonic ikke fatter det med stikkene.. Det, kombineret med tykkelsen og ja, så designet generelt, gør osse at jeg fravælger Pana.. Det er en ommer.!!
Har man først set en af de tynde Samsung på en væg, er der no going back..
Af cgmand
Men jeg synes du skal vælge Plasma fremfor LCD.. Kan godt være LCD er mere lysstærk, men plasma er bedre til at håndtere alm TV samt film + plasma har ikke problemer med betragtningsvinkler, dette er for mig meget vigtigt da jeg ikke altid befinder mig lige foran skærmen.. Ved ikke om du tjekkede det, da du kiggede på LED skærmene ?
Af selliah
Så endte det hele jo med Samsung 7-serie plasma alligevel :D!
Tro mig du bliver super glad for den skærm! Jeg har kun haft min i godt en uge og jeg elsker den allerede, du vil ikke fortryde dit køb :D
Af reaper24
altså jeg kan sidde se led tv fra siden uden problemer overhovedet.
Af JesperSorensen
Det håber jeg da.. men hvad med burn in på plasma idag, hvor slemt er det og hvor lang tid skal det stå stille før der er burn in og hvad med levetiden, hvordan vil panelet se ud om 5 år?
Af selliah
Altså, nu har jeg kun haft min skærm i en uge og det er min første plasma.
Men jeg har ingen problemer haft med midlertidig burn-in og jeg sad og så to film i træk men kæresten igår, dvs. godt 4 timer i træk med storte bjælker og da vi skiftede over på tv var der intet at se. Udover dette har jeg også brugt den til computer hvor jeg glemte at slukke det ned der stod den på et word dokument i godt og vel 3 timer(det var ikke smart) men der var intet at se på den efter det heller :) Med hensyn til levetiden så regner jeg med at have min i 5 år men altså der vil nok muligvis være lidt med sort går hen og bliver en smule grå kunne jeg forstille mig :)
Af lennon
JesperSorensen skrev:Det håber jeg da.. men hvad med burn in på plasma idag, hvor slemt er det og hvor lang tid skal det stå stille før der er burn in og hvad med levetiden, hvordan vil panelet se ud om 5 år?
Tror ikke du skal bekyre dig voldsomt mht burn-in . Men retention er vist stadig lidt værre på Samsung end på Panasonic . Og med hensyn til ældningsprocessen, så er den nok ikke værre på plasma end på LCD .
Det kan godt være at LCD/LED har en umiddelbar fordel i dagslys, men under normale forhold = dæmpet belysning - rykker plasmaen altså stadigvæk . .
Af cgmand
reaper24 skrev:altså jeg kan sidde se led tv fra siden uden problemer overhovedet.
Ja selvfølgelig :) Jeg er bare ikke en fan af at farverne ændre sig, bare man sidder en lille smule skævt for.. især er det galt vertikal..

Men der er ikke nogen teknologi der er fejlfri i øjeblikket, så det er op til en selv hvor man vil gå på kompromis :)
Af reaper24
jeg er vild med idden om led er så fladt.
og hoppede på lcd vognen fordi jeg fik afvide det var bedst dengang jeg købte min første tv et sony kdlw3000
Af lennon
reaper24 skrev:jeg er vild med idden om led er så fladt.
og hoppede på lcd vognen fordi jeg fik afvide det var bedst dengang jeg købte min første tv et sony kdlw3000
Dengang var forskellen da noget større i plasmas favør .
Ingen tvivl om at Samsung har spottet markedet, og sælger flere enheder på det flade design end på den rå billedkvalitet . Vi er ganske enkelt for få, som foretrækker et godt billede, og i så fald godt kan leve med et 6-8 cm dybt TV - frem for et middelmådigt billede og de 1-3 cm dybde som SÆLGER :( .
Af reaper24
jo eller ligge en voucher så du kan bestille et par i kassen.
var noget med samsung var for hurtige til at shippe at de glemte brillerne. og med sådan en voucher sender de dig dem. hvis jeg har forstået korrekt:)
Af JesperSorensen
LOL, så langt er jeg ikke nået i kassen endnu, det er pakket ud og sat til, alt det andet må vente ;)

Imorgen vil jeg se hvad den DLNA funktion kan.

BTW.. hvorfor laver man en PVR funktion og så kun en tuner.. så går idéen lidt af det..

Men nu hænger det 3mm fra min væg og det ser bare godt ud :)