Log ind med sociale netværk
18 jul 2010, 22:50
Desværre ikke, og de understøtter heller ikke DVB-S hvis du har canal digital. Så hvis du vil have de funktioner er du tvunget til samsung eller en box godt nok
Jeg troede faktisk at sony gjorde men nej, de har kun til afspilning gennem usb. Så vidt jeg kan se er det kun NAD, Samsung og Panasonic der understøtter den slags uden en ekstra box, det må du undskylde, havde lige overset at du ønskede det 
18 jul 2010, 23:27
Folk der går så meget op i, om en fladskærm bruger mere strøm end én anden, er for mig ligesom vegetarer, der tror, de frelser verden ved ikke at spise kød.
Så med mindre det er en politisk holdning, hvor man prøver at spare strøm, så er der ikke meget økonomisk fornuft i, at give mange tusinde kroner mere i anskaffelsespris, for at spare 50 kr. i måneden, løst regnet ved en 50 " i flittigt brug!!!
Så med mindre det er en politisk holdning, hvor man prøver at spare strøm, så er der ikke meget økonomisk fornuft i, at give mange tusinde kroner mere i anskaffelsespris, for at spare 50 kr. i måneden, løst regnet ved en 50 " i flittigt brug!!!
18 jul 2010, 23:40
Igen supergris; Du er meget kritisk
Det er Jesper der skal kigge på skærmen ikke os. 1000 kr om året kan jo godt betyde noget for nogen men, som sagt er jeg selv på Plasma vognen med samsung c7705, dels fordi den er billigere og har bedre kvalitet. For hvis vi siger jeg spare 1000 kr i el om året, så har jeg alligevel kun planer for tv'et i 5 år, dvs. 5000kr i alt og efter det har jeg stadigvæk sparet 2000+ på skærmen i forhold til en Samsung C8705 led skærm
Men der er forskel på hvad folk vil have, og selv om du synes det er direkte dumt, bør du respektere det da det ikke er dit men hans køb
Det er Jesper der skal kigge på skærmen ikke os. 1000 kr om året kan jo godt betyde noget for nogen men, som sagt er jeg selv på Plasma vognen med samsung c7705, dels fordi den er billigere og har bedre kvalitet. For hvis vi siger jeg spare 1000 kr i el om året, så har jeg alligevel kun planer for tv'et i 5 år, dvs. 5000kr i alt og efter det har jeg stadigvæk sparet 2000+ på skærmen i forhold til en Samsung C8705 led skærm
Men der er forskel på hvad folk vil have, og selv om du synes det er direkte dumt, bør du respektere det da det ikke er dit men hans køb
19 jul 2010, 00:13
Kan godt være, jeg er kritisk, men når folk kommer med nogle argumenter, der ikke er fornuftige, og kun kan forsvares hvis man har en bestemt politisk holdning, bliver jeg jo nødt til at kommentere.
Det med at spare strøm er så meget oppe i tiden, men forskellen plasma og LCD imellem, er faktisk ikke så stor, som mange folk tror. Det der gør forskellen er, hvis man har en STOR skærm, altså billedareal.
Strømforbrug er kun fair at sammenligne, hvis størrelsen er den samme!
En skærms strømforbrug årgang 2010 i 50 " ( Uanset teknologi ) varierer højst 100 w, som ved 5 timers brug om dagen svarer til ca. én kr..
Løst regnet svarer det til 360 kr. om året. Dette mener jeg endda er højt sat! Selvfølgelig er der nogle, der lader deres tv køre nonstop, men de tænker vist ikke på miljø og strømforbrug generelt...
Det med at spare strøm er så meget oppe i tiden, men forskellen plasma og LCD imellem, er faktisk ikke så stor, som mange folk tror. Det der gør forskellen er, hvis man har en STOR skærm, altså billedareal.
Strømforbrug er kun fair at sammenligne, hvis størrelsen er den samme!
En skærms strømforbrug årgang 2010 i 50 " ( Uanset teknologi ) varierer højst 100 w, som ved 5 timers brug om dagen svarer til ca. én kr..
Løst regnet svarer det til 360 kr. om året. Dette mener jeg endda er højt sat! Selvfølgelig er der nogle, der lader deres tv køre nonstop, men de tænker vist ikke på miljø og strømforbrug generelt...
19 jul 2010, 00:20
De tænker heller ikke på skærmens levetid så 
Men jeg giver dig ret, som sagt har jeg selv plasma, så jeg vil ikke ud i at argumentere for min egen skærm er lort
Men igen er det op til den enkelte, det kan jo være at de synes design betyder meget, selvom der ikke er den store forskel på samsungs design ved plasma vs. led. Men du har ret, jeg kan heller ikke selv finde gode grunde til at vælge en LCD skærm fremfor en plasma
Men igen, deres øjne ikke vores, så han bør tage ud og få dem sat op imod hinanden også selv bedømme 
Men jeg giver dig ret, som sagt har jeg selv plasma, så jeg vil ikke ud i at argumentere for min egen skærm er lort
Men igen er det op til den enkelte, det kan jo være at de synes design betyder meget, selvom der ikke er den store forskel på samsungs design ved plasma vs. led. Men du har ret, jeg kan heller ikke selv finde gode grunde til at vælge en LCD skærm fremfor en plasma
19 jul 2010, 10:00
Det er da netop godt at det står med masser af lys, så kan man se om det virker uden at gardinerne er trukket for..
19 jul 2010, 10:19
Ja det er self rigtig nok
Men det er ikke noget der interessere mig. Om dagen ser jeg ikke særlig tit tv og har et Pioneer nu her og det kan jeg sagtens se tv på om dagen, så det kan man vel osse på Samsung'en.
Er mere interesseret i sortniveauet og generel PQ i et mørk rum, samt 3D. Og 3D fungere altså ikke i ordentligt i lyse omgivelser.
Er mere interesseret i sortniveauet og generel PQ i et mørk rum, samt 3D. Og 3D fungere altså ikke i ordentligt i lyse omgivelser.
19 jul 2010, 11:12
cgmand skrev:Hvor i Kbh kan man se Samsung 50C7705 ?Så står den jo et godt sted mht at demonstrere en almindelig brugssituation ( bortset fra siddepladser )
Var i Hifi-Klubben og der havde de den godt nok udstillet, men den stod et skod sted med masser af lys og uden sidepladser![]()
Er der et andet sted hvor den udstilles med lidt mere respekt ?
19 jul 2010, 14:33
Så har jeg været ude at se følgende modeller:
Samsung UE46C7705
Samsung PS50C7705
og et Panasonic Plasma anbefalet af gutten i HIFIKlubben.
Det kan godt være at Plasma kan lave sort.. men LED kan fandme lave LYS!!, det dur bare når der er sollys på, der står plasma altså af i forhold til.
Hvilket giver så det bedste billede?, det kommer vist an på øjnene der ser på det, begge giver et lækkert billede, i mine øjne er plasma'en lidt lyssvag i forhold til LED, til gengæld er billedet mere homogent og det er 2000kr billigere og man får et 50" i stedet for 46"...
Hvad vælger jeg så?
Jeg tror det ender med et plasma.. og hvorfor så det?, jo, fordi, godtnok kan LED lave lys, men der er faktisk også en del lys i plasma c7 fra samsung, faktisk ligeså meget som i c8.. c8 har bare ikke PVR, desværre.
Hvor blev så ikke panasonic?
Panasonic havde måske et bedre billede (jeg kunne ikke se det), men for fanden da.. hvorfor laver man et tyndt TV og så laver man så stikkene vender bagud!!! (Ja.. det er faktisk grunden til at det ikke bliver det.. så kan de fandme lære det
Tak for alles input
Samsung UE46C7705
Samsung PS50C7705
og et Panasonic Plasma anbefalet af gutten i HIFIKlubben.
Det kan godt være at Plasma kan lave sort.. men LED kan fandme lave LYS!!, det dur bare når der er sollys på, der står plasma altså af i forhold til.
Hvilket giver så det bedste billede?, det kommer vist an på øjnene der ser på det, begge giver et lækkert billede, i mine øjne er plasma'en lidt lyssvag i forhold til LED, til gengæld er billedet mere homogent og det er 2000kr billigere og man får et 50" i stedet for 46"...
Hvad vælger jeg så?
Jeg tror det ender med et plasma.. og hvorfor så det?, jo, fordi, godtnok kan LED lave lys, men der er faktisk også en del lys i plasma c7 fra samsung, faktisk ligeså meget som i c8.. c8 har bare ikke PVR, desværre.
Hvor blev så ikke panasonic?
Panasonic havde måske et bedre billede (jeg kunne ikke se det), men for fanden da.. hvorfor laver man et tyndt TV og så laver man så stikkene vender bagud!!! (Ja.. det er faktisk grunden til at det ikke bliver det.. så kan de fandme lære det
Tak for alles input
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto