Slacker skrev:
Retten er der netop for at du har den mulighed. Det opfylder ikke hans ønsker, derfor returnerer han. Han er endda i sin gode ret til at sige at der er fejlen når han returnerer.
I en butik kan man omvendt kræve at få lov at se den i aktion inden man køber.
Jeg kan helt ærligt ikke se problemet. Så må de lave skærmen noget bedre 
RMA er en fejlsag. Dvs at du undersøger hvad producentens holdning til garantidækning af pixelfejl er. Men det er nok mindst 5 subpixels eller noget med lysende pixels.
Ja, jeg har aldrig sagt at han ikke har retten til at levere den tilbage, men ikke alle regler er nødvendigvis gode.
Hvis du på forhånd ved at skærmen først betegnes som defekt hvis der er f.eks. 5 døde pixels (hvilket de fleste gør og som oftest også fremgår hvor de købes) og man alligevel køber skærmen, så bør man heller ikke levere den tilbage efter køb hvis der er to pixelfejl.
Tror du bare forhandleren smider skærmen ud? Næhh, han sælger den selvfølgelig skærmen til en anden kunde som ny. Den næste kunde får så en skærm der tidligere er brugt og med pixel fejl (som altså er noget man må acceptere med fladskærme).
Hvis du ikke kan se det umoralske i den handling er der noget galt.
Producenterne kunne naturligvis sagtens lave en 0-pixel-tolerance politik på ALLE skærme, men så ville priserne også være MEGET højere da en væsentligt del af skærmene ville være usælgelige.
ON TOPIC:
Hvis du vælger at levere den tilbage, skal du som de andre skriver benytte dig af de 14 dage. Du får ikke byttet skærmen så længe der ikke er et problem med den.