Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BjoernB
Hej Malke

tak for hjælpen. Nu er der meget bedre.
Af BjoernB
Problem nr. 2.

Jeg har tilsluttet en wireless adapter.

Jeg kan finde mit netværk på min fladskærm. Jeg kan finde fladskærmen på computeren. Men jeg ikke finde pc'en på computeren.

Hjælp modtages meget gerne.

Mvh
Bjørn
Af malke
Må indrømme at jeg har bemærket en anelse clouding igår aftes - hvad siger I andre?

Super fin skærm ellers :)
Af copper
malke skrev:Må indrømme at jeg har bemærket en anelse clouding igår aftes - hvad siger I andre?

Ja jeg har også bemærket en smule i højre og venstre nederste hjørne. Dog er det kun i visse mørke scener og kun om aftenen. Generer mig slet ikke.

Kunne være fedt hvis alle kanaler var HD O_O
Af malke
copper skrev:
malke skrev:Må indrømme at jeg har bemærket en anelse clouding igår aftes - hvad siger I andre?

Ja jeg har også bemærket en smule i højre og venstre nederste hjørne. Dog er det kun i visse mørke scener og kun om aftenen. Generer mig slet ikke.

Kunne være fedt hvis alle kanaler var HD O_O
Jeg synes det er en super kedelig tendens! ::l

Har dog lige sat lys-sensoren til og skruet samtlige skruer på bagpladen en halv omgang løsere ;)
- så må vi se hvad dommen bliver. Har dog ét ekstra trick i ærmet, jeg skal teste at sætte nogle diodetrips fast bag TV'et, som skal tændes hvis TV'et bruges i mørke.
Af Tjald
Jeg har også problemet hos mig, når omgivelserne er helt mørke. Desuden er auto-dimming funktionen også pænt belastende!

Som prikken over i'et, så mangler mit Brateck beslag en del, så jeg må pænt bede fladskærmsshoppen om at sende et nyt...
Af malke
Tjald skrev:Jeg har også problemet hos mig, når omgivelserne er helt mørke. Desuden er auto-dimming funktionen også pænt belastende!

Som prikken over i'et, så mangler mit Brateck beslag en del, så jeg må pænt bede fladskærmsshoppen om at sende et nyt...
Auto-dimming? - den funktion der justerer skærmens lysstyrke automatisk afhængigt at lysstyrken på billedet på skærmen, eller? Den funktion jeg omtaler hedder ihvertfald 'energibesparelse' og skal være slået fra.

Clouding er blevet betydelig mindre af at jeg har skruet panelets bagskruer en halv omgang løsere og sat 'økosensor' til 'auto' således at skærmens lysstyrke tilpasses rummets lys.

Begge funktioner findes under 'menu' -> 'billede' -> 'økoløsning' :)

Desuden har en diode-strip hjulpet en del også :) det gør også billedet lidt mere behageligt at se på i mørke synes jeg - mit DIY svar på Philip's ambilight :D
Af BjoernB
Hej Malke,

hvorfra har du fået dioderne?

Mvh
Bjørn
Af Tjald
Jeg må indrømme, at jeg har så meget clouding i den ene side af skærmen, at jeg overvejer at sende den retur. Er jeg den eneste, som virkelig er generet af det?
Af Tjald
BjoernB skrev:Hej Malke,

Mvh
Bjørn
Ikea sælger i hvert fald nogle diode-lister, som kan klistres bagpå skærmen eller væggen.
Af malke
Tjald skrev:
BjoernB skrev:Hej Malke,

Mvh
Bjørn
Ikea sælger i hvert fald nogle diode-lister, som kan klistres bagpå skærmen eller væggen.
Det er præcis disse fra ikea jeg har:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60116540

Jeg har tre på én række, vandret i midten af skærmen - smider lige et billede eller to i aften af det :)

Må indrømme at jeg igår aftes ved brug af dioderne og økosensoren sat på 'auto' ikke bemærkede clouding what-so-ever :)

Men umiddelbart synes jeg at LE46C755 ligner et spændende alternativ, hvis man er generet at clouding :)
Af Tjald
Måske skulle man prøve det samme - jeg har faktisk en gammel diodeliste liggende bare med blåt lys.

Hvordan ser jeres clouding ud? Er det kun fra hjørnerne, eller er det store plamager rundt på skærmen?

Og hvad står jeres baggrundslys på, når I ser film om aftenen i mørke eller dæmpet belysning?
Af malke
Tjald skrev:Måske skulle man prøve det samme - jeg har faktisk en gammel diodeliste liggende bare med blåt lys.

Hvordan ser jeres clouding ud? Er det kun fra hjørnerne, eller er det store plamager rundt på skærmen?

Og hvad står jeres baggrundslys på, når I ser film om aftenen i mørke eller dæmpet belysning?
Min har/havde to store hvide skygger lidt til venstre fra skærmens centrum ::l - men jeg lægger ikke mærke til det længere.

Baggrundslyset på skærmen er sat til 'auto', således at denne ændrer sig ifht lyset i rummet :)

Må indrømme at jeg efterhånden er godt tilfreds med skærmen! 8)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17