Log ind med sociale netværk
27 jun 2010, 19:58
Kunne være fedt hvis alle kanaler var HD
malke skrev:Må indrømme at jeg har bemærket en anelse clouding igår aftes - hvad siger I andre?Ja jeg har også bemærket en smule i højre og venstre nederste hjørne. Dog er det kun i visse mørke scener og kun om aftenen. Generer mig slet ikke.
Super fin skærm ellers
27 jun 2010, 21:09
Har dog lige sat lys-sensoren til og skruet samtlige skruer på bagpladen en halv omgang løsere
- så må vi se hvad dommen bliver. Har dog ét ekstra trick i ærmet, jeg skal teste at sætte nogle diodetrips fast bag TV'et, som skal tændes hvis TV'et bruges i mørke.
copper skrev:Jeg synes det er en super kedelig tendens!malke skrev:Må indrømme at jeg har bemærket en anelse clouding igår aftes - hvad siger I andre?Ja jeg har også bemærket en smule i højre og venstre nederste hjørne. Dog er det kun i visse mørke scener og kun om aftenen. Generer mig slet ikke.
Super fin skærm ellers
Har dog lige sat lys-sensoren til og skruet samtlige skruer på bagpladen en halv omgang løsere
- så må vi se hvad dommen bliver. Har dog ét ekstra trick i ærmet, jeg skal teste at sætte nogle diodetrips fast bag TV'et, som skal tændes hvis TV'et bruges i mørke.
27 jun 2010, 23:17
Clouding er blevet betydelig mindre af at jeg har skruet panelets bagskruer en halv omgang løsere og sat 'økosensor' til 'auto' således at skærmens lysstyrke tilpasses rummets lys.
Begge funktioner findes under 'menu' -> 'billede' -> 'økoløsning'
Desuden har en diode-strip hjulpet en del også
det gør også billedet lidt mere behageligt at se på i mørke synes jeg - mit DIY svar på Philip's ambilight
Tjald skrev:Jeg har også problemet hos mig, når omgivelserne er helt mørke. Desuden er auto-dimming funktionen også pænt belastende!Auto-dimming? - den funktion der justerer skærmens lysstyrke automatisk afhængigt at lysstyrken på billedet på skærmen, eller? Den funktion jeg omtaler hedder ihvertfald 'energibesparelse' og skal være slået fra.
Som prikken over i'et, så mangler mit Brateck beslag en del, så jeg må pænt bede fladskærmsshoppen om at sende et nyt...
Clouding er blevet betydelig mindre af at jeg har skruet panelets bagskruer en halv omgang løsere og sat 'økosensor' til 'auto' således at skærmens lysstyrke tilpasses rummets lys.
Begge funktioner findes under 'menu' -> 'billede' -> 'økoløsning'
Desuden har en diode-strip hjulpet en del også
29 jun 2010, 17:24
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60116540
Jeg har tre på én række, vandret i midten af skærmen - smider lige et billede eller to i aften af det
Må indrømme at jeg igår aftes ved brug af dioderne og økosensoren sat på 'auto' ikke bemærkede clouding what-so-ever
Men umiddelbart synes jeg at LE46C755 ligner et spændende alternativ, hvis man er generet at clouding
Tjald skrev:Det er præcis disse fra ikea jeg har:BjoernB skrev:Hej Malke,Ikea sælger i hvert fald nogle diode-lister, som kan klistres bagpå skærmen eller væggen.
hvorfra har du fået dioderne?
Mvh
Bjørn
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60116540
Jeg har tre på én række, vandret i midten af skærmen - smider lige et billede eller to i aften af det
Må indrømme at jeg igår aftes ved brug af dioderne og økosensoren sat på 'auto' ikke bemærkede clouding what-so-ever
Men umiddelbart synes jeg at LE46C755 ligner et spændende alternativ, hvis man er generet at clouding
30 jun 2010, 11:47
30 jun 2010, 14:33
Måske skulle man prøve det samme - jeg har faktisk en gammel diodeliste liggende bare med blåt lys.
Hvordan ser jeres clouding ud? Er det kun fra hjørnerne, eller er det store plamager rundt på skærmen?
Og hvad står jeres baggrundslys på, når I ser film om aftenen i mørke eller dæmpet belysning?
Hvordan ser jeres clouding ud? Er det kun fra hjørnerne, eller er det store plamager rundt på skærmen?
Og hvad står jeres baggrundslys på, når I ser film om aftenen i mørke eller dæmpet belysning?
30 jun 2010, 16:09
- men jeg lægger ikke mærke til det længere.
Baggrundslyset på skærmen er sat til 'auto', således at denne ændrer sig ifht lyset i rummet
Må indrømme at jeg efterhånden er godt tilfreds med skærmen! 8)
Tjald skrev:Måske skulle man prøve det samme - jeg har faktisk en gammel diodeliste liggende bare med blåt lys.Min har/havde to store hvide skygger lidt til venstre fra skærmens centrum
Baggrundslyset på skærmen er sat til 'auto', således at denne ændrer sig ifht lyset i rummet
Må indrømme at jeg efterhånden er godt tilfreds med skærmen! 8)
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto