Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
Sopasam skrev:
Leviathan skrev:Mikkelsen04: Jeg ville nok vente til der kommer ordenlige tests af Samsungs plasmaserie fra i år, før du beslutter dig. Det er hvad jeg selv gør. Valget for mig står også mellem VT20 og PS50C7705. Lige nu helder jeg mest til Samung'en, men alt kommer an på tests fra de seriøse steder, som ikke har testet Samsung'en endnu
Vil du være rar at oplyse en ikke så inkarneret bruger, hvad du betrager som seriøse steder. Flatpanels er naturligvis en af dem, men der er åbenbart flere.

P.f.t.
Hdtvtest.co.uk og AVforums.com er seriøse testsites.
Jeg hælder også til Samsung, - men er rimeligt sikker på at den ikke helt matcher PanaVT20 på rå billedkvalitet . Men som jeg tidligere har nævnt - kan Samsung snildt have en bedre DVB-C tuner og deinterlacing end Pana . Og så er det jo et spørgsmål om hvor meget man vil gå på kompromis . . ? Men en side-by-side test ville være MEGET velkommen.
Af kskruger
Nu kan jeg jo kun fortælle udfra min egen erfaring, nu har jeg haft 5 forskellige fladskærme, som alle har hængt det samme sted på væggen hvergang. Men mit helt klart bedste købe til dato, har været mit helt flade B850 Samsung tv.
Når man først har haft et HELT flad tv, så vil man IKKE ha et tykt tv igen, fordi et flat tv det ser så sgu ret godt ud, når det sidder helt op af væggen, samt det kun samlet stikker 4 cm ud. Et Panasonic V20/VT20 incl. vægbeslag, stikker vel omkring 12-14 cm. ud, det kan ses i landskabet, når vi snakker tv der hedder 50" Så kan det godt være V20/VT20 er en tand bedre end dem fra Samsung, når vi snakker ren billedekvalitet. Men den pris betaler jeg gerne, for at slippe af med at ha en kæmpe kasse siddende på væggen.

Til dem, som er ligeglad med design og flade tv, ja de skal bare købe et Panasonic.
Af Mikkelsen04
VT20 er udelukket - fandt ud af at det er for dyrt.

Men i siger jo at V20 minder meget om det.

Jeg er typen som fokuserer mest på billedkvalitet - men et flot design skader nu ikke - men nu må vi se.

C6505 skulle være på samme niveau som G20.
- så pt står valget mellem V20 og 7705... meeeeen det lyder nu som om at V20 er tv'et for mig :D

Jeg ser nemlig ikke meget tv - eller jo, en del men ikke meget, men det er via fibernet - hvor man har tv-boks så kvalitet på tunere er ligegyldigt.
Af trykkertor
lennon skrev: Jeg hælder også til Samsung, - men er rimeligt sikker på at den ikke helt matcher PanaVT20 på rå billedkvalitet . Men som jeg tidligere har nævnt - kan Samsung snildt have en bedre DVB-C tuner og deinterlacing end Pana . Og så er det jo et spørgsmål om hvor meget man vil gå på kompromis . . ? Men en side-by-side test ville være MEGET velkommen.
Enig.
Design og pris hæller kraftig i Samsung sin retning.
Så med mindre der er så markant store forskeller mellem VT20 og C7705, så køber jeg C7705.
Designet til pana er bare så ringe den her gang, så om forskellen i billedet er lille er valget meget let for mig.
(Jeg har det bare lidt svært med at stole på Samsung med hensyn til plasma-buzz. Efter den store fejlen sidste år med B855-serien, har jeg mine tvivl til om de faktisk har fået styr på det med C7705-serien.)
Af Nick_S
Jeg har ikke hørt om nogen rapporter omkring generende buzz fra de nye 2010 modeller. Jeg har ikke set nogen brokke sig over det på nettet og ingen af mine kunder har haft problemet.

Hvor jeg arbejder har vi 7705 udstillet og den er MEGET stille af en plasma skærm at være. G20 og VT20 larmer væsentlig mere.

Min personlige præference i år er C7705 hvor pris, design, funktionalitet og billedkvalitet går op i en højere enhed.
Af Dillerbabs
Mikkelsen04 skrev:VT20 er udelukket - fandt ud af at det er for dyrt.

Men i siger jo at V20 minder meget om det.

Jeg er typen som fokuserer mest på billedkvalitet - men et flot design skader nu ikke - men nu må vi se.

C6505 skulle være på samme niveau som G20.
- så pt står valget mellem V20 og 7705... meeeeen det lyder nu som om at V20 er tv'et for mig :D

Jeg ser nemlig ikke meget tv - eller jo, en del men ikke meget, men det er via fibernet - hvor man har tv-boks så kvalitet på tunere er ligegyldigt.
Hvis valget står mellem V20 og C7705 så tag dog C7705 alene på den grund at den er 3d kompatibel. Tror du vil fortryde at bruge så mange penge på et tv uden 3d, nu når du kan få et med. Måske ændrer dine behov sig når du får nyt tv? Det kan være du får lyst til at investere i en bluray-afspiller med 3d eller allerede har en PS3?
For mig ville valget ikke være svært...
Af Mikkelsen04
Dillerbabs, du har fat i noget. Og ja har ps3 og x360 - som jo også snart kan håndtere 3d.

Men jeg ved bare, at når jeg fx er i biogrfaen og se 3d, ja så kan jeg mærke det i hovedet, og gider ikke sidde derhjemme og få ondt i hovedet.
- men det kan jo også bare være et spørgsmål om tilvænning, haha! :)

Men det er også grunden til at jeg er i tvivl, og så er samsungs design altså bare MEGET flottere.

Men som sagt, hvis forskellen er meget stor i billedkvalitet, ja så må det jo nok blive V20 - men, det kan jo godt være at ekspertne siger at forskellen er stor, hvor mig den "normale" dansker ikke kan se en fløjtende fis i foskel :)
Af Nick_S
Forskellen er ikke enorm i mine øjne.

C7705 er, som før nævnt, det bedste køb i mine øjne.
Jeg ville helt klart tage den.

3D på en plasma skærm med aktive shutter glasses er langt fra ligeså stressende som i biografen. Kom forbi Ballerup hvis du vil se det ;)
Af Mikkelsen04
haha, ved jeg skrev tidligere at V20 nok bliver mit næste tv, men for fanden, nu lyder det som om at det bliver samsungen.

Nick, jeg tror jeg kommer forbi på lørdag :)
- og så må vi jo se om jeg kan prutte med prisen :P
Af Nick_S
Du skal være velkommen.

Som sagt har vi den i udstilling. Men Samsung kan ikke levere flere før midten af august, så jeg ville skynde mig at finde et sted hvor de stadig har den på lager, såfremt du har travlt ;)
Af rkc
Hej jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en ps50c6505 det er bare et fedt billede,jeg var i kt radio og skulle egentlig have en g20, går kun efter billedkvalitet når det gælder tv, og er en af dem som ikke synes at g20 er en grim skærm, men valgte samsung fordi dens billede bare er bedre, så når vi taler gengivelse af specielt sd/hd så sparker samsung bare røv,fik også at vide at den er bedre end sidste års 850/855 så tag bare en samsung og uden buzz endelig....
Af akanhjo
rkc skrev:Hej jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en ps50c6505 det er bare et fedt billede,jeg var i kt radio og skulle egentlig have en g20, går kun efter billedkvalitet når det gælder tv, og er en af dem som ikke synes at g20 er en grim skærm, men valgte samsung fordi dens billede bare er bedre, så når vi taler gengivelse af specielt sd/hd så sparker samsung bare røv,fik også at vide at den er bedre end sidste års 850/855 så tag bare en samsung og uden buzz endelig....
Kan det dokumenteres at c6505 er bedre en b850, såfremt vil jeg da meget gerne se det? Det lyder spændende at selv c6505 skulle være bedre, idet det er c7705'eren der er den egentlige efterfølger til b850..
Af rkc
Nej det kan vel kun en test.

Men jeg synes den laver bedre billede end g20,og den skulle jo være bedre end 855.

Både sælgeren i kt og en fra jaman.dk har vuderet den bedre og jeg har kun kunne give dem ret.

Så en test ville være fedt, men tror så også at det ikke er ret meget mere end 3D og de ekstra feauteres der er forskel på 7705 og 6505
Af lennon
rkc skrev:Nej det kan vel kun en test.

Men jeg synes den laver bedre billede end g20,og den skulle jo være bedre end 855.

Både sælgeren i kt og en fra jaman.dk har vuderet den bedre og jeg har kun kunne give dem ret.

Så en test ville være fedt, men tror så også at det ikke er ret meget mere end 3D og de ekstra feauteres der er forskel på 7705 og 6505
3D og ikke midst USB recording er trods alt også værd at overveje . Prisforskellen er ikke just skræmmende ?