15 jun 2010, 11:36
Jeg er ikke ude efter den sædvanlige plasma vs. LCD diskussion eller Rasmus for den sags skyld, men jeg undrer mig virkelig over hvorfor så mange kompetente (HIFI-klubben, Rasmus og andre) (skam)anbefaler Panasonic's plasma G20 og højere.
(Beklager på forhånd hvis dette har været oppe før eller er almen viden)
Lav responstid, godt sortniveau, præcisfarvegengivelse, pris er selvfølgelig de oplagte fordele for G20, MEN jeg synes der er en række problemer i afdelingen: 'subjektiv' billedkvalitet, hvor jeg synes at G20 er noget ringe.
Én ting er plasmastøjen, som meget udtalt hvis du ikke står på den rette afstand, men jeg ser stadig meget tydelig banding, specielt på hudfarver og overgange til helt hvid, blå himmel osv. Og det er bestemt tydeligt på 'ordentlig' afstand i dagslys.
Disse problemer kan desværre ikke ses på tekniske tests eller måles, men kun opdages ved 'subjektive tests', jeg undrer mig bare at flere ikke nævner det som et problem.
Rasmus udtalte selv:
Mvh. Scheea
(Beklager på forhånd hvis dette har været oppe før eller er almen viden)
Lav responstid, godt sortniveau, præcisfarvegengivelse, pris er selvfølgelig de oplagte fordele for G20, MEN jeg synes der er en række problemer i afdelingen: 'subjektiv' billedkvalitet, hvor jeg synes at G20 er noget ringe.
Én ting er plasmastøjen, som meget udtalt hvis du ikke står på den rette afstand, men jeg ser stadig meget tydelig banding, specielt på hudfarver og overgange til helt hvid, blå himmel osv. Og det er bestemt tydeligt på 'ordentlig' afstand i dagslys.
Disse problemer kan desværre ikke ses på tekniske tests eller måles, men kun opdages ved 'subjektive tests', jeg undrer mig bare at flere ikke nævner det som et problem.
Rasmus udtalte selv:
G20 har også stadig en anelse plasma-støj, som netop opstår fordi farver "blandes", som omtalt ovenfor. Det er ikke reduceret i forhold til G10 og endnu ikke på Pioneer KURO niveau, som også havde været i stand til at reducere dette til et minimum. Man bemærker ikke den lette støj i billedet med mindre man går meget tæt på skærmen (tættere på en 1,2 meter cirka)....jeg er desværre ikke særlig imponeret, jeg var overbevist om at mit næste TV skulle være et G20 eller V/VT20 indtil jeg så dem i Hifiklubben, Elgiganten og andre skumle steder, hvor jeg kunne sammenligne. Så jeg må desværre nok lede videre...
Generelt om billedkvaliteten må jeg dog sige, at jeg er meget imponeret...
Mvh. Scheea