Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TorbenKBH
Ekmani skrev:Tunerne (især C) på G20 er blevet hængt en del ud den seneste tid i forskellige fora - man får selvfølgelig hvad man betaler for jo, men vides der noget om der skulle være andre (læs: bedre) tunere i V20 modellen?
Man kunne jo have lov at håbe...

G20 er da helt sikkert en rigtig god skærm til pengene, men tæt på dobbelt pris for V20 kunne jo indikere at den indeholder nogle generelt bedre komponenter eller?

Venligst
K
Jeg tror ikke at der sidder en bedre DVB-C tuner i V20 end i G20, og at Panasonic's C-tunere skulle være dårlige betragter jeg som værende noget vrøvl. Men ifølge Yousee's kundeservice, skulle C-tuner billedet blive klarere, hvis man tegnede et abonnement på en Yousee-boks (Samsung) eller købte et Samsung-TV. Egentlig grotesk, men jeg formoder at det skyldes, at C-tuneren i Samsung måske er bedre indstillet til modtagelsen af netop Yousee's kabelsignaler.

Mvh Torben
Af xcardman
teori omkring Panasonic's C-tunere bilver snart mere og mere sjove
yousee står knivsharp på et samsung lcd
nå og hvad så med resten af billedet?
det er stadig dens scalere og den bliver benyttet via den interne tuner
det er jeg helt sikker på
Men så galt er det vel heller ikke.
har set en G20, men desværre aldrig med yousse
canal digtial og pvr stå super godt
når jeg sammenligner med min pioneer
Af Leviathan
TorbenKBH skrev:
Ekmani skrev:Tunerne (især C) på G20 er blevet hængt en del ud den seneste tid i forskellige fora - man får selvfølgelig hvad man betaler for jo, men vides der noget om der skulle være andre (læs: bedre) tunere i V20 modellen?
Man kunne jo have lov at håbe...

G20 er da helt sikkert en rigtig god skærm til pengene, men tæt på dobbelt pris for V20 kunne jo indikere at den indeholder nogle generelt bedre komponenter eller?

Venligst
K
Jeg tror ikke at der sidder en bedre DVB-C tuner i V20 end i G20, og at Panasonic's C-tunere skulle være dårlige betragter jeg som værende noget vrøvl. Men ifølge Yousee's kundeservice, skulle C-tuner billedet blive klarere, hvis man tegnede et abonnement på en Yousee-boks (Samsung) eller købte et Samsung-TV. Egentlig grotesk, men jeg formoder at det skyldes, at C-tuneren i Samsung måske er bedre indstillet til modtagelsen af netop Yousee's kabelsignaler.

Mvh Torben
Der sidder vel bare en bedre scaleringschip i Samsungs modeller. B855 havde i hverfald en bedre chip end V10 sidste år, dette var ret synligt med de-interlace tests.
Af Leviathan
Iøvrigt undrer det mig, at de giver den referencestatus på farvegengivelse efter kalibrering, da den netop ikke kan blive helt præcis, da skærmen ikke har et komplet CMS.

Og når de giver V20 referencestatus på farvegengivelse i THX, hvorfor giver de det så ikke til G20? Den skulle være ligeså præcis i THX (Bantam målte faktisk G20 til bedre farvegengivelse i THX end VT20).
Af Senic
Leviathan skrev:Iøvrigt undrer det mig, at de giver den referencestatus på farvegengivelse efter kalibrering, da den netop ikke kan blive helt præcis, da skærmen ikke har et komplet CMS.

Og når de giver V20 referencestatus på farvegengivelse i THX, hvorfor giver de det så ikke til G20? Den skulle være ligeså præcis i THX (Bantam målte faktisk G20 til bedre farvegengivelse i THX end VT20).
Skal ikke kunne sige det - men måske var farvegengivelsen bare ret præcis uden et komplet CMS ?
Du sammenligner med VT20 med V20 - det er, trods meget ens specs., 2 forskellige modeller - men bl.a. phosphor til forskel. Må nok vente med at få svar på spørgsmålet indtil Rasmus har testet V20.