Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dark-rain
Er ved at kigge efter nyt fjernsyn. Og havde først valgt et G20, men er gået bort fra det pga. det berømte støj samt at jeg ikke har brug for at den ekstra "lir" den har. :s

Mit valg (indtil videre) er derfor faldet på Panasonics S20 (B

Er der nogen der har erfaringer med denne model som de vil dele - fx om der er problemer med støj.
Af stine-blondine
Kunne være spændende at høre for har også kig på det fjernsyn.
Af Rod1983
Som udgangspunkt er S20'eren skridtet ned fra G20'eren. Ydermere har den nogle billedmæssige "svagheder" såsom THX og ISFccc der for mit vedkommen var afgørende mellem S20 og G20. I kan læse en anmeldelse af S20'eren:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 511647.htm

Dog skal I være opmærksom på at engelske model har det nye NeoPDP panel mens den europæiske ikke har det. Jeg ikke at jeg skyder helt ved siden af ved at postulerer at den vil opfører meget som S10'eren fra sidste år, med den forskel at den har en "True Cinema" profil der sikre en lidt bedre billedgengivelse :)
Af PhDream
Rod1983 skrev:Som udgangspunkt er S20'eren skridtet ned fra G20'eren. Ydermere har den nogle billedmæssige "svagheder" såsom THX og ISFccc der for mit vedkommen var afgørende mellem S20 og G20. I kan læse en anmeldelse af S20'eren:

Dog skal I være opmærksom på at engelske model har det nye NeoPDP panel mens den europæiske ikke har det. Jeg ikke at jeg skyder helt ved siden af ved at postulerer at den vil opfører meget som S10'eren fra sidste år, med den forskel at den har en "True Cinema" profil der sikre en lidt bedre billedgengivelse :)
Hvordan ved du, at den engelske model har NeoPDP, mens den europæiske ikke har det?
Af Rod1983
PhDream skrev:
Rod1983 skrev:Som udgangspunkt er S20'eren skridtet ned fra G20'eren. Ydermere har den nogle billedmæssige "svagheder" såsom THX og ISFccc der for mit vedkommen var afgørende mellem S20 og G20. I kan læse en anmeldelse af S20'eren:

Hvordan ved du, at den engelske model har NeoPDP, mens den europæiske ikke har det?
Det står hdtvtest review:

"The jewel in the S20 Plasma range’s crown, though, is that it includes Panasonic’s high contrast NeoPDP panel, previously only fitted to more expensive HDTVs."

Mener også at den er placeret under kategorien af de nye NeoPDP modeller inden på Panasonic.co.uk :). Ligeledes bekræfter (hvis ikke jeg husker forkert) Fabrice Estornel (Panasonics talsmand) det også i et interview med avforums.com. Forskellene kan også ses her (mellem G20'eren og S20'eren):

http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/ ... 1080p.html
Af PhDream
Rod1983 skrev:
PhDream skrev:

"The jewel in the S20 Plasma range’s crown, though, is that it includes Panasonic’s high contrast NeoPDP panel, previously only fitted to more expensive HDTVs."

Mener også at den er placeret under kategorien af de nye NeoPDP modeller inden på Panasonic.co.uk :). Ligeledes bekræfter (hvis ikke jeg husker forkert) Fabrice Estornel (Panasonics talsmand) det også i et interview med avforums.com. Forskellene kan også ses her (mellem G20'eren og S20'eren):

Og hvor i det citat ser du, at den britiske S20 model er den ENESTE med NeoPDP panel? ;;)
Faktisk, så står der længere nede på siden, hvor David M. (anmelderen), skriver: "the European model definitely has the NeoPDP panel." (13/5, kl. 3.15 PM)

Jo, på Panas UK side, er S20 listet under NeoPDP modellerne, hvorimod modellen står under de "almindelige" plasma på den danske hjemmeside, MEN, det gør alle de andre plasma også, inkl. G20, VT20, osv.

I øvrigt er specs på den britiske S20 og den europæiske S20 identiske, helt ned til vægt og strømforbrug. Det virker derfor fuldstændig ulogisk at lave én model til det britiske marked og en anden til det europæiske. Jo, der er forskelle når vi taler om kontinenter, men næsten aldrig indenfor EU.

Konklusion: EU-udgaven af S20 har også NeoPDP panel. At påstå andet er direkte misvisende og vil i værste fald holde folk fra dette tv, som ellers er udmærket til prisen. Div. steder skrives der, at S20 er sidste års G10 + forbedringer. Indtil videre har jeg hverken set eller læst noget, der indikerer, at det ikke passer. Det eneste man altså skal bide mærke i er, at S20 har sidste års NeoPDP panel, som jo stadig er bedre end et alm. panel, men ikke helt på højde med dette års NeoPDP paneler.
Af stine-blondine
Lyder lovende.

Nogen der ved om der er blæsere i fjernsynet og om der er problemer med plasmastøj som på G20?
Af PhDream
stine-blondine skrev:Lyder lovende.

Nogen der ved om der er blæsere i fjernsynet og om der er problemer med plasmastøj som på G20?
Nej, der er ingen blæsere i tv'et. Det bliver heller ikke varmt, selv efter mange timers brug (12+).

Tv'et summer, ligesom alle plasma. Der er dog ikke noget brum, som IMO er det værste. I starten kan det lyde som om summen er slem, men det det bliver mindre efter et par dage (eller også vænnes man til det :p). Summen fra S20 er i hvert fald ikke noget ift. en LG PK550 eller Samsung B850.
Af stine-blondine
IMO?? Øhhh... Hvad er det??

Ved du/i om plasmastøjen på S20 er mindre end på G20?
Af Forsberg
Hej
Har for 1 mdr. købt min første fladskærm. G20
Jeg er 100% tilfreds 1. klasses skærm. Kan kun anbefale den. Støj en meget minimal. Da der ikke er nogen blæser i. O_O
Af Rod1983
PhDream skrev:
Rod1983 skrev:
PhDream skrev: Hvordan ved du, at den engelske model har NeoPDP, mens den europæiske ikke har det?

Og hvor i det citat ser du, at den britiske S20 model er den ENESTE med NeoPDP panel? ;;)
Faktisk, så står der længere nede på siden, hvor David M. (anmelderen), skriver: "the European model definitely has the NeoPDP panel." (13/5, kl. 3.15 PM)

Jo, på Panas UK side, er S20 listet under NeoPDP modellerne, hvorimod modellen står under de "almindelige" plasma på den danske hjemmeside, MEN, det gør alle de andre plasma også, inkl. G20, VT20, osv.

I øvrigt er specs på den britiske S20 og den europæiske S20 identiske, helt ned til vægt og strømforbrug. Det virker derfor fuldstændig ulogisk at lave én model til det britiske marked og en anden til det europæiske. Jo, der er forskelle når vi taler om kontinenter, men næsten aldrig indenfor EU.

Konklusion: EU-udgaven af S20 har også NeoPDP panel. At påstå andet er direkte misvisende og vil i værste fald holde folk fra dette tv, som ellers er udmærket til prisen. Div. steder skrives der, at S20 er sidste års G10 + forbedringer. Indtil videre har jeg hverken set eller læst noget, der indikerer, at det ikke passer. Det eneste man altså skal bide mærke i er, at S20 har sidste års NeoPDP panel, som jo stadig er bedre end et alm. panel, men ikke helt på højde med dette års NeoPDP paneler.
Hahaha. Jamen jeg skal da gerne erkende at jeg tog fejl og ej var det hellere ikke med vilje med at fejlinformere. Jeg havde bare det indtryk at E-modeller ikke havde NeoPDP panelerne, mens B-modeller havde det ;). Og ja så er det da et ganske udmærket tv til prisen :p 8).
Af PhDream
stine-blondine skrev:IMO?? Øhhh... Hvad er det??

Ved du/i om plasmastøjen på S20 er mindre end på G20?
IMO = In My Opinion = efter min mening.

Det kan (næsten) ingen svare på, da man ikke kan bedømme summen/brummen i en butik, og de færreste har haft både G20 og S20 hjemme.
Af snowflake
Er det så ikke temmelig misvisende at Panasonic skriver "G13 Progressive Full-HD Plasma Display Panel with Tough Panel" på hjemmesiden ?
Af PhDream
snowflake skrev:Er det så ikke temmelig misvisende at Panasonic skriver "G13 Progressive Full-HD Plasma Display Panel with Tough Panel" på hjemmesiden ?
Hvorfor det? Intet af det, der står, er forkert. At Panasonic ikke vil have, at flere folk får at vide, at S20 har et NeoPDP panel, og dermed evt. får solgt flere tv, er en anden sag. :s