03 jun 2010, 23:33
har selv været i samme overvejelser, mellem
samsung 55c8705
lg 55lx950n, og
sony 52 lx/hx 900
den eneste af de 3 jeg har set indtil videre er samsung 8000. Et flot tv, men var noget skuffet over at sortniveauet falder så hurtigt når du bevæger dig væk fra midten af skærmen - bare en meter til siden er det sorte næremere blå-grå end sort. derudover frygter jeg lidt for kvaliteten / fejlraten da jeg synes jeg allerede har set mange indlæg på nettet med fejl på briller, ir transmitter og andet. Oveni alt dette er der meldinger om ghosting på 3D (har ikke selv set 3d på tv' et).
lg lover rigtigt fint, og har faktisk bestilt dette i 55" selvom jeg ikke har set det. Det potentielt 'ufede' på dette tv er risikoen for at man kan se grid linierne som man nogengange kan på le8500 ifølge tests på nettet. og så er der noget betjeningsmæssigt, har lånt et sl9000 lg tv, og der sutter text-tv delen (man kan ikke splitte txt og tv på samme skærm?), mon ikke det er samme 'fejl' på de nye lg? alt andet virker rigtigt fedt på dette tv, så det er nok 'mindst ringe' valg ;-)
sony: lang leveringstid (kan ikke vente længere), dyrt(?), KÆMPE ramme/kant, løs IR reciever (HX), ellers flot flot tv... men det er jo ca. samme design som LG..